Tidigare var det bana 2's ställverk i Liljeholmen som styrde den sträckan samma som spärrpersonalen vid Slussen, Gamla Stan samt T-Centralen. När ändrades det?Sio skrev: ↑söndag 16 februari 2025 13:37Mellan Gamlastan och Slussen styr Gröna linjens datorställverk även Röda linjen spår.Enceladus skrev: ↑lördag 15 februari 2025 20:10
Enligt Sveriges infrastrukturminister kan ett modernt signalsystem som ERTMS eliminera alla signalfel. Tunnelbanans ursprungliga signalsystem gör ju inte det:
Bättre stadsdel skrev:Ett signalfel mellan Gamla stan och Slussen gör att tunnelbanan kör i mycket låg hastighet mellan dessa stationer.
Signalsystem tunnelbanan livstidsförlängningar till 2035
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 2125
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: Signalsystem tunnelbanan livstidsförlängningar till 2035
Re: Signalsystem tunnelbanan livstidsförlängningar till 2035
Enligr Per Forsströms ställverksregister (forper.se) fr.o.m. 1999-10-27C12C3C3C12 skrev: ↑söndag 16 februari 2025 15:02Tidigare var det bana 2's ställverk i Liljeholmen som styrde den sträckan samma som spärrpersonalen vid Slussen, Gamla Stan samt T-Centralen. När ändrades det?
Re: Signalsystem tunnelbanan livstidsförlängningar till 2035
Som jag skrev i mitt förra inlägg så är felet sällan i signallogiken utan oftast i de yttre delarna. I det här fallet är det alltså troligen så att det är någonting i röda linjens spår som krånglar.