Norra Djurgårdsstaden ligger även i det som kallas Halvcentrala bandet, alltså inte i den egentliga innerstaden.LÅ1 skrev:För att nu fortsätta trådens urspårning: Stockholms stad (kommunen) har tre huvuddelar. Västerort, Söderort och innerstaden. Vill TKO föra över gasverksområdet till Västerort eller Söderort?![]()
De gånger jag åkte buss dit ut, av sightseeing-skäl, så förvånas jag över hur kort avståendet är mellan stadion och den nya stadsbebyggelsen. Och kortare skall det väl bli, antar jag?
Sen tycker jag man inte bara skal tala om innerstad kontra förort, utan också om innerstadsmiljö och förortsmiljö. Tanto, bostadsområdet, är innerstad med förortsmiljö. Riktigt hur man ska klassa delar av NGS och t.ex. Årstadal vet jag inte, men det senare tenderar väl att bli innerstadsmiljö. Gränsen är diffus, och kanske sitter i betraktarens ögon. (Eller hjärna.)
Vilken definition man väljer att ty sig till får var och en välja! Mäklare drar sig inte för att kalla områden långt ifrån Östermalm för Östermalm bara för att de ligger inom östermalms stadsdelsområde, det är fel enligt mig, Norra djurgårdsstaden och Ladugårdsgärdet är inte Östermalm enligt mig och om det är innerstad har jag inte funderat över!
Tror ni valtesultatet ökar chanserna för utbyggnad av spårväg city jämfört med läget före valet?