Efter en välförtjänt sommarledighet har Cassandra nu åter besiktigat banbygget upp till Sickla station.

Vid Sickla station har SB:s plattform återuppbyggts. Den forna parkeringsplatsen mm. är nu sprängbotten och Sickla industriväg är avstängd. Härnäst ska vägkroppen schaktas bort för att ge plats åt TvB:s spårport.

Stationsområdet från motsatt sida. Som synes har stationens gamla "shintotempel" ersatts av ordinära regnskydd.

Mycket material måste schaktas bort även på andra sidan Sickla industriväg för att ge plats för spåranläggningens tråg.

Mycket berg ska skjutas bort också.

Och nu smäller det ......

Mycket berg och ännu mer berg....

Utsikt från Fanny Udde. En gång gick vattnet nästan upp hit. Strukton-huset är rivet och hela området mellan Sicklavägen och Uddvägen planas av. Observera sprängmattorna i högra hörnet - här kommet det strax att skjutas ett sprängskott.

Uddvägsområdet från Sicklavägen, med färgfabriken i fonden och de provisoriska studentbostäderna, varifrån en del överklagare fördröjde bygget med nästan ett helt år. Villa Fanny Udde skymtar under ett träd. Nästa etapp blir omläggning av Sicklavägen, för att möjliggöra bygget av spåranläggningens korsning över denna:
http://www.anpdm.com/newsletterweb/434B ... 49425E4471

Påldäcket under Båtbyggargatan fordrar omfattande armering.