Web-designern som mördades i Bergsjön

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Coppas

Inlägg av Coppas »

Bussförare skrev:Jag tänker inte ge mig in på en regelrätt debatt i detta ämne mer än att säga att jag instämmer med det mesta som Peter har delgett oss här.
Samt även lägga in hur min vardag ser ut där jag jobbar. Var jag jobbar tänker jag inte gå in på.

Här kan man komma med bussen till en hållplats. Där står det bara svenskar och kanske någon invandrare. Alla betalar, ser glada ut, går och sätter sig och jag kör vidare. Nästa hållplats står det ett gäng 2a generationens invandrare. Stannar bussen. Den första fimpar ciggen mot hörnet av bussen, resten stormar in under livliga vrål och jalla jalla.. ja ni vet hur dom beter sig. Det ska fuskas med kort och betalning. Om det skulle vara så att man kräver betalning så blir man kallad rasist och att man ska få senare osv.

Inne i bussen några minuter försenad pga allt tramsande så fortsätter dom att härja som en apflock på LSD. Svenskarna sitter och tittar ut genom fönstret och låtsas som att dom inte finns. Framme vid invandrarnas destinationshållplats så kliver dom av och sen smäller det till. Naturligtvis,, en smällare rakt in i bussen.

Detta är vardag för många förare här och i övriga landet. Själv har jag aldrig haft såna problem att jag behövt polisinsats. De flesta invandrare är relativt skötsamma då jag uppträder hyggligt mot dom. Däremot är jag hård på att alla ska göra rätt för sig. Men det kräver jag av alla å andra sidan. Men många av kollegorna vägrar köra vissa invandrartäta linjer. Framförallt mot kvällningen. Dessa problem har inte funnits tidigare.

Nu till alla kramare här på forumet. Är vi bussförare rasister? Är det vårat fel att vi känner oss ovetande ifall vi kommer sluta vårat pass uppe på intensiven med en kniv i magen? Ska vi bara finna oss i detta?
Ska inte våra systrar, flickvänner, fruar och mammor kunna gå hem utan att bli våldtagna? Ska inte våra bröder och pappor kunna gå hem utan att bli rånade och misshandlade? Vaddå, det finns ju försäkringar kommer väl ni att säga.

Ska vi tillåta alla dessa saker bara för att vi ska det? För att en del i samhället kallar oss för rasister när vi mycket väl vet att invandrare står för enormt mycket elände som vi inte behövde oroa oss för tidigare? Är man rasist för att man vet var problemen finns och var man kan råka ut för dessa? Varför räknar folk kallt med att man buntar ihop alla invandrare och drar dessa över skamkammen när man öppnar käften?

Jag personligen tycker bara att samhället har gått utför på ett väldigt brutalt sätt och ingen vågar ta handen från munnen. Och när dom väl gör det så ska dom tystas ner i absurdum och bli kallade rasister. Bara för att det faktiskt finns väldigt bra och trevliga invandrare? Men ni! Det hjälper inte mig när jag har kniven i brösten och blodet fyller mina lungor.

Oro,, har ni kännt det någon gång?
Personligen tycker jag nog mest att du svamlar, men det har du å andra sidan all rätt att göra. Sedan vill jag minnas att just du hör hemma på SL:s Björknäsdepå. Om det stämmer så har du inte direkt så många s.k. problemområden på din kant, i alla fall inte i jämförelse med andra delar av stan. Kan kanske vara därför du inte heller har behövt polisassistans eller så.

Du gör även som vanligt det misstaget att du tenderar att uttala dig för alla andra bussförare, både 'här och i övriga landet'. Själv undanber jag mig dock den representationen. Vad gäller jobbiga linjer med svårigheter och genom problemområden osv. så hänvisar jag bara till det inlägget jag skrev om vissa Råstalinjer tidigare i denna tråd.

Avslutningsvis, se till individerna och inte till någon grupp. Att klumpa ihop något till invandrare, 2:a generationens invandrare osv. är att generalisera å det grövsta.

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Bussförare

Inlägg av Bussförare »

Coppas! Just nu är det du som svamlar mest. Och jag är tacksam för att jag inte jobbar för SL. Då jag uttryckligen skrev att jag inte tänker berätta var jag jobbar någonstans.
God forumetik innebär bland annat att man inte ska avslöja andra medlemmars hemvist. Sen hur du kan tro att jag jobbar där är för mig ett mysterium. Jag har väl skrivit max 7 inlägg på det här forumet.

Sverige består även av andra städer än Stockholm. Vore kanske en god idé att du tog av dig skygglapparna innan du börjar leka guden av alla bussförare.

Jag har min fulla rätt att uttrycka mig för vad andra förare tycker då jag faktiskt pratar med andra förare och vet vad dessa tycker. Att du inte har upplevt några problem får stå för dig och jag kan bara säga att du är en lycklig människa som slipper problem.
Så varför skulle det vara ett misstag? Jag vet läget och jag vet vad man riskerar att råka ut för. Jag snackar inte skit utan om verkligheten där jag huserar.
Senast redigerad av Bussförare den söndag 08 april 2007 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
Coppas

Inlägg av Coppas »

Alltså, du behöver inte attackera mig personligen. Gör det dock för all del om du tycker att det känns bättre. Misstänker att det mest beror på att du saknar argument för att backa upp dina påståenden.

Orsaken till mina misstankar i övrigt är ditt alias som jag vill minnas mest användes av en viss förare på Björknäs och att även ditt sätt att diskutera påminner om sagde debattör.

Vad gäller andra förare så kan du faktiskt inte uttala dig för alla. Jag har heller inte sagt att du inte har rätt att tycka vad du vill utan tvärtom så poängterade jag den rätten. Om du sedan har en tuff verklighet att arbeta i, varför är det så svårt att säga var den finns så att man kan jämföra?!

Mvh // Nico
Bussförare

Inlägg av Bussförare »

Jag har väl för tusan inte attackerat dig mer än du attackerade mig??

Om man jobbar som bussförare, vilket det faktiskt finns många av så kan det ju vara troligt att man tar det nicket om det är möjligt?

Jo jag kan mycket väl uttala mig för vad andra förare tycker. Jag har även skrivit varför. Sen att du inte går under den gruppen får enbart stå för dig. Jag vet hur folk tycker runt om i landet. Jag vet mycket väl att det finns folk som inte ser något problem i att riskera hot och våld från resenärer. Jag vet även att det finns en del förare som ägnar sig åt det mot resenärer också, men det är en tråd för sig.

Jag har lagt fram vad jag ville säga. Och jag hoppas att Peter står på sig. Han har rätt i mycket och jag är avundsjuk på honom för att han kan danska. Annars hade jag dragit också.

Debatten är över för mig.

Editerar igen då du uppenbarligen inte kan läsa korrekt så kan det finnas fler som inte kan det.
I mitt inlägg där du får för dig att jag skrivit ALLA så står det faktiskt bara MÅNGA. Alltså MÅNGA förare upplever samma sak. Och det kan du inte säga emot.

Nu är det editerat och klart för min del. Tack!
Senast redigerad av Bussförare den söndag 08 april 2007 13:26, redigerad totalt 1 gånger.
Coppas

Inlägg av Coppas »

Det enda jag gjorde var att påpeka att jag tyckte att du svamlade vilket jag samtidigt skrev att du hade rätt att göra. Du kontrade med att jag hade skygglappar, lekte gud osv. så vem som attackerade kan man alltid undra över.

Nicket i övrigt är inte så givet då det är många som kör och alla kan inte ha samma nick. Jag vidhåller även att du inte kan uttala dig för alla förare eller ens en majoritet. Däremot kan du uttala dig för dina närmaste kollegor och motsvarande.

I övrigt så är detta ett debattforum och inte någon klubb för inbördes beundran. Om du inte tål att få motargument så tror jag att du har hamnat lite fel.

Mvh // Nico
Bussförare

Inlägg av Bussförare »

Kolla editen i min post ovan.
Coppas

Inlägg av Coppas »

Bussförare skrev:Kolla editen i min post ovan.
Wow, nu får du till att jag inte heller är bra på att läsa. Du måste ha en bra dag idag så även det lilla nålsticket bekymrar mig inte direkt.

Att du i dina inlägg ändrar ordval i efterhand ser jag mera som lite av en omvändelse under galgen i detta fall. I verkliga livet så finns det dock ingen rewindknapp.

Mvh // Nico
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

David skrev:
Eller är det möjligen dags att fundera på om klassperspektiv och alkoholkonsumtion har med saken att göra? :roll:
Ja du, i Finlands fall så har det säker att göra med hög alkoholkonsumption. Som sagt, jag känner inte till Finland särkillt bra, så jag avstår från att kommentera ang. dem.

David skrev:
Ok, du är tveksam till siffror från wikipedia och det köper jag. Det bör man nog vara. Men om jag då länkar till en FN-sida, tror du mig då?
Länk. Länken leder till "United Nations Office on drugs and crime. Ninth United Nations survey of crime trends and operations of criminal justice systems."
Tror du att de har tveksamma källor också?
Jag litar mer på svenska, danska och norska myndigheter än vad jag gör på FN. Myndigheterna i fråga i respektive land, har som jobb att sammanställa dem siffror som finns.
Vad FN får sina siffror från har inte en aning om.
rote skrev: Det där med "fridsamma österländska" religioner kan du ta med Hinduiska Nationalistpartiet (?) i Indien som förespråkar Pakistans utplånande. Med "fridsamma buddhister" antar jag att du inte syftar på militärerna i Thailand ?
Jag har ingen aning vad Hinduiska Nationalistpartiet är för något och jag intresserar mig heller inte så mycket för dem. Ang. militärerna i Thailand så var väl den statskuppen rimligt fredlig om man jämför med många andra som genomförts i genom historiens gång.
Men faktumet kvarstår, jag skrev att JAG upplever att de rent generellt är fridsammare än dem Abrahamitiska religionerna, och det står jag fat vid. Det anser jag fortfarande.

rote skrev:Hur hade du tänkt fixa det om personerna ifråga är svenska medborgare eller om de är födda samt uppvuxna i Sverige? Hade det löst Knutbydramat innan det hann inträffa?
Jag anser att en prövoperiod på 10 år skall införas efter det att du fått medborgarskap. Sköter du dig inte under de åren eller visar att du inte är anpassad efter svenska normer och värderingar, så skall ditt medborgarskap kunnas tas ifrån en.
De som är uppfödda i Sverige och har svenskt medborgarskap är i lagens mening svenskar. Och så skall det förbli. Problematiken kring detta kommer alltid att finnas, det är dock en fråga om att man skall pröva och begränsa den.
Ang. Knutby så var det ett fall. Det tycker jag också är väldigt lustigt när man diskuterar på det här viset. När det är något som sker med jämna mellanrum bland invandrare så måste man dra upp ett fall där svenskar gjort likadant. Men det är just det, de är enstaka fall. De är inte "on a regular basis".

rote skrev:Det två andra citaten var intressantare, och det gav inget gott intryck. Men hon är en svensk på nio miljoner så vem bryr sig om vad hon tycker och tänker?
Ja du, nu är det ju dessvärre ganska så många. Det spelar ju ingen roll vad hon spottar ur sig för idiotier. Hon är Sosse och folk i Sverige röstar ju Sossana oavsett vad dem gör. Dem har ju konstant i alla fall alltid 30%+ av alla rösterna, oavsett vem som är partiledare :roll:
rote skrev:Du behöver ju inte rösta på henne i nästa val om du inte vill?
Nej du, det skall Gudarna veta att jag inte skall. Jag har aldrig röstat Sossarna, och jag kommer ABSOLUT inte göra det nu.
rote skrev:I vilket syfte och vem skulle tjäna på att skylla alla problemen på svenskarna? Mona Sahlins citat verkar ju mest ha kommit för att vinna nån sorts politiska poänger, svårt att veta eftersom jag inte läser dem i sitt sammanhang.

Ja du, att vinna politiska poänger på att säga att svenskars kultur är "töntig" eller att hon hatar allt som är genuin svenskt, är för mig ett fenomen. Men och andra sidan, det skulle också bara kunna ske i Sverige.
Coppas skrev:
Wow, nu får du till att jag inte heller är bra på att läsa. Du måste ha en bra dag idag så även det lilla nålsticket bekymrar mig inte direkt.

Att du i dina inlägg ändrar ordval i efterhand ser jag mera som lite av en omvändelse under galgen i detta fall. I verkliga livet så finns det dock ingen rewindknapp.

Mvh // Nico
Bussförare har presenterat sin syn på det hela. Har har rätt och uttrycka det på vilket sätt han vill, så länge det inte strider mot lagar och regler.
Han skrev ett långt inlägg om hur han känner det och hur många av hans kollegor känner det, ÄNDÅ väljer du att haka upp dig på hans ordval eller på det sättet han presenterar hur han känner det.
Jag föreslår att istället för att du hakar upp dig på hans ordval så tycker jag du borde bemöta det han skriver på ett vettigt sätt, vilket du i mina ögon INTE har gjort.
Men det är i regel så här det fungerar när man kritiserar invandringen eller invnadringspolitiken - folk hugger direkt på stavfel och på presentation istället för att komma med vettiga argument.
Jag kommenterade det tidigare i den här tråden då jag också var mål för personattacker mm. Men efter att ha påpekat det, så har dem mer eller mindre stoppat nu och folk debatterar på ett lugnt och vettigt sätt, vilket för till en bättre diskussion.
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

Bussförare skrev:
Jag har lagt fram vad jag ville säga. Och jag hoppas att Peter står på sig. Han har rätt i mycket och jag är avundsjuk på honom för att han kan danska. Annars hade jag dragit också.
Ääh, det tog 1½ månad att lära sig. Danska är så likt svenska så det är inga som helt problem.
Bussförare skrev: Debatten är över för mig.
Det är synd, att du låter dig påverkas på ett personligt sätt vad en del skriver.
Jag tycker du gjorde rätt i att skriva vad du tycker, och det hoppas jag du fortsätter med :)
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Jönsson »

En bussförare och tillika invandrare uttryckte sig på detta sätt som jag redogjort för tidigare i denna tråd när han fick gå bak till bakersta dörren på ledvagnen och plocka bort det skräp ett gäng av både svenska och utrikes fördda små ligister hade placerat så att dörren inte ens gick att tvångsstänga.

"Här bor sta'ns sämsta j-vl- ungar..."

/Bengt
Approaching the new Suburbia on light-rail track.
Återuppbygg VGJ nu !!
rote

Inlägg av rote »

Peter-Kbh skrev:Jag har ingen aning vad Hinduiska Nationalistpartiet är för något och jag intresserar mig heller inte så mycket för dem. Ang. militärerna i Thailand så var väl den statskuppen rimligt fredlig om man jämför med många andra som genomförts i genom historiens gång.
Men faktumet kvarstår, jag skrev att JAG upplever att de rent generellt är fridsammare än dem Abrahamitiska religionerna, och det står jag fat vid. Det anser jag fortfarande.
Med andra ord är det inte så intressant vilket geografiskt område religionerna kommer ifrån eller vad som står i de respektive religiösa texterna, utan i detta fallet tolkar politiska krafter heliga texter som de vill för att få stöd för sin sak. Med andra ord ligger problemet inte heller i de enskilda muslimerna/kristna/hinduerna.
Jag anser att en prövoperiod på 10 år skall införas efter det att du fått medborgarskap. Sköter du dig inte under de åren eller visar att du inte är anpassad efter svenska normer och värderingar, så skall ditt medborgarskap kunnas tas ifrån en.
De som är uppfödda i Sverige och har svenskt medborgarskap är i lagens mening svenskar. Och så skall det förbli. Problematiken kring detta kommer alltid att finnas, det är dock en fråga om att man skall pröva och begränsa den.
Ang. Knutby så var det ett fall. Det tycker jag också är väldigt lustigt när man diskuterar på det här viset. När det är något som sker med jämna mellanrum bland invandrare så måste man dra upp ett fall där svenskar gjort likadant. Men det är just det, de är enstaka fall. De är inte "on a regular basis".
Eventuell medborgarskapsprövotid löser väl inte problemet om det är andra/tredjegenerationens invandrare, födda och uppvuxna i Sverige och svenska medborgare som är inblandade? Eller om det nu händer efter prövotiden?
Jag tog upp änglamakerskorna tidigare som fanns i det svenska samhället för hundra år sedan. Historiskt exempel visst men nog har det förekommit "heders"dödande i det här landet in i modern tid där ogifta mödrar p.g.a. fattigdom, skam m.m. tvingades ge bort sina barn till någon som kunde slå ihjäl barnet mer eller mindre medvetet. Nils Poppe skulle egentligen ha svultit ihjäl om han inte blivit bortadopterad.
Ja du, att vinna politiska poänger på att säga att svenskars kultur är "töntig" eller att hon hatar allt som är genuin svenskt, är för mig ett fenomen. Men och andra sidan, det skulle också bara kunna ske i Sverige.
Jag håller med om att det inte är särskilt klipskt sagt av henne, å andra sidan ser jag inga rent praktiska konsekvenser det skulle kunna få. Detta påverkar knappast min "svenska" identitet och förmodligen heller inte din. Ty en sådan svag identitet har jag inte att den skulle drabbas av ett rejält avbräck om nationaldagsfirandena i Sverige ställdes in.

Mona Sahlin var f.ö. en av de riksdagsledamöterna som var för att göra 6 juni till en allmän helgdag, så heelt "antisvensk" kan hon ju inte vara.
Coppas

Inlägg av Coppas »

Peter-Kbh skrev:
Coppas skrev:

Mvh // Nico
Bussförare har presenterat sin syn på det hela. Har har rätt och uttrycka det på vilket sätt han vill, så länge det inte strider mot lagar och regler.
Han skrev ett långt inlägg om hur han känner det och hur många av hans kollegor känner det, ÄNDÅ väljer du att haka upp dig på hans ordval eller på det sättet han presenterar hur han känner det.

Jag föreslår att istället för att du hakar upp dig på hans ordval så tycker jag du borde bemöta det han skriver på ett vettigt sätt, vilket du i mina ögon INTE har gjort.
Men det är i regel så här det fungerar när man kritiserar invandringen eller invnadringspolitiken - folk hugger direkt på stavfel och på presentation istället för att komma med vettiga argument.
Jag kommenterade det tidigare i den här tråden då jag också var mål för personattacker mm. Men efter att ha påpekat det, så har dem mer eller mindre stoppat nu och folk debatterar på ett lugnt och vettigt sätt, vilket för till en bättre diskussion.
Tja, Peter. Apropå vem som attackerade vem så föreslår jag i gengäld att du själv läser igenom allt en gång till. Jag har vare sig hakat upp mig på vederbörandes ordval i sig eller hävdat att vederbörande inte skulle ha rätt att uttrycka sin åsikt. Sedan har faktiskt jag lika stor rätt till min åsikt vilket då här var att inlägget jag besvarade till stor del bestod av svammel och generaliseringar.

Däremot undanbad jag mig att direkt bli företrädd en masse som bussförare (alla bussförare delar inte hans åsikter varför han inte bör uttala sig för alla) vilket jag även argumenterade för. Att han sedan ändrade i texten förtar inte den ursprungliga lydelsen. Om du anser att det är att ’haka upp sig’ är ju upp till dig.

Vad gäller invandringspolitik mm. så är det inget fel i att diskutera sådant sakligt och objektivt. När det däremot mest handlar om vad man tycker rent subjektiv och att det mest verkar handla om rena generaliseringar, ja då har man även sumpat grunden för diskussionen.

Mvh // Nico
David

Inlägg av David »

Peter-Kbh skrev:
David skrev:
Eller är det möjligen dags att fundera på om klassperspektiv och alkoholkonsumtion har med saken att göra? :roll:
Ja du, i Finlands fall så har det säker att göra med hög alkoholkonsumption. Som sagt, jag känner inte till Finland särkillt bra, så jag avstår från att kommentera ang. dem.
Ok i Finland beror de alltså på alkoholkonsumtion men i Sverige så beror det på invandringen. Hehe, snyggt vinklat. Jag gillar hur du inte tog med följande citat:
David skrev:Det som är intressant med Finland är ju att de har i särklass lägst invandring i Norden och därför bör vara intressant för att testa din tes om att hög invandring ger hög mord/dråp-nivå. Nu visar det sig ju vara tvärtom men detta vill du inte besvara.
Återigen, du vill inte diskutera Finland för det vet du inget om.
Här kommer lite fakta som hjälp på traven:
Sverige 12.4% utrikes födda i % av befolkningen
Norge 7.4%
Danmark 7.2%
Finland 3.0%
(siffror från 2006 från FN)

Mord/dråp per 100 000 inv.
Finland 2,75
Sverige 2,39
Danmark 0,79
Norge 0,78

Finland ligger alltså i topp på den ena listan men i botten på den andra. Bör inte det vara "bevis" nog för att hög invandring inte betyder hög mord/dråp-nivå?
Försök att bemöta detta nu eller faller tesen sönder och samman.
Peter-Kbh skrev:
David skrev: Ok, du är tveksam till siffror från wikipedia och det köper jag. Det bör man nog vara. Men om jag då länkar till en FN-sida, tror du mig då?
Länk. Länken leder till "United Nations Office on drugs and crime. Ninth United Nations survey of crime trends and operations of criminal justice systems."
Tror du att de har tveksamma källor också?
Jag litar mer på svenska, danska och norska myndigheter än vad jag gör på FN. Myndigheterna i fråga i respektive land, har som jobb att sammanställa dem siffror som finns.
Vad FN får sina siffror från har inte en aning om.
Om du hade brytt dig om att titta på länken hade du sett att siffrorna är ungefär desamma som i dina länkar (skillnaden är att de är från 2004 istället för 2006). Tror du FN anställer någon prao-elev som ringer runt och frågar hur det är? Nej troligen inte, de får nog sina siffror från BRÅ eller liknande motsvarigheter i andra länder.
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Hmm, 132 svar i denna tråd. Helt otroligt, Tänk att det går att skriva mycket om detta...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
David

Inlägg av David »

Bussmicke skrev:Hmm, 132 svar i denna tråd. Helt otroligt, Tänk att det går att skriva mycket om detta...
Ja, det är helt otroligt egentligen. För mig framstår sådana här diskussioner mer och mer egendomliga.

Ponera att ALLA av de brott Peter nämnde i ett tidigare inlägg begicks av personer födda utomlands eller personer med två föräldrar födda utomlands.

Födda utomlands: 1 175 200
Född i Sverige av två föräldrar födda utomlands: 350 977
Totalt: 1 526 177
Källa SCB

I Sverige begicks 2006 enligt Peters uppgifter 4189 anmälda våldtäkter(*).
Det betyder att 0,27% eller ca 3 av 1 000 invandrare skulle begå en våldtäkt om denna grupp stod för SAMTLIGA våldtäkter och att varje våldtäktsman bara begick brottet en gång.

Tittar man på mord och dråp (245) så blir siffran 0,00016% eller ca 3 av 20 000 invandrare om varje mördare är unik.

Vi har redan konstaterat att invandrare ej står för majoriteten av brotten och ser då att mindre än 3 av 40 000 invandrare är mördare. (Sannolikt begår en och samma gärningsman fler brott varför siffran är ännu lägre.)
Med dessa siffror anser jag det helt ABSURT att påstå att invandrare mördar och begår våldtäkter i hög utsträckning. Det är ytterst ytterst få som begår sådana fruktansvärda brott så man bör akta sig rejält för att sätta dessa etiketter på folk.

(*) Är denna siffra endast anmälda våldtäkter, alltså inte våldtäkter med fällande dom? Bara för att ett brott är anmält måste det inte vara begått.
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

NerdBoy skrev:
trafikbefäl skrev:Finns det något som styrker att det var invandrare som begick mordet? Det enda jag lyckats hitta är att en av de misstänkta är från Bergsjön (där 48,5% är svenskar) och den andre är skriven i Skara.
Killen från Skara har ett synnerligen svenskt namn.
Dom har fallit: http://www.metro.se/se/article/2007/07/ ... /index.xml

Mördaren bär för övrigt det exotiska efternamnet Johansson... :roll:
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Jönsson »

NerdBoy skrev:
NerdBoy skrev:
trafikbefäl skrev:Finns det något som styrker att det var invandrare som begick mordet? Det enda jag lyckats hitta är att en av de misstänkta är från Bergsjön (där 48,5% är svenskar) och den andre är skriven i Skara.
Killen från Skara har ett synnerligen svenskt namn.
Dom har fallit: http://www.metro.se/se/article/2007/07/ ... /index.xml

Mördaren bär för övrigt det exotiska efternamnet Johansson... :roll:
Bus mot bussen i Arlöv..
http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article252100.ece

.. och var det måhända släkten Nilssons ohängde pojkvasker som tvingade till sig och
stal en mobil från släkten Perssons "påg" ?

http://sydsvenskan.se/malmo/article251840.ece

Visst är det skönt med ett Forum som har ett vidare perspektiv och tar upp händelser i hela landet .. 8)

/Bengt
Approaching the new Suburbia on light-rail track.
Återuppbygg VGJ nu !!
Låst