Vilken resa!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
JohanB

Vilken resa!

Inlägg av JohanB »

Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Då skulle jag gärna följa med och hoppas att det är den sista C20 som okmmer
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Re: Vilken resa!

Inlägg av leifd »

JohanB skrev:Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Knappast troligt !

Dessa levereras ju i godståg, så det är alltså inte upplåtet för resande.
Dessutom tror jag att de transporteras utan fungerande broms, vilket alltså är ytterligare försvårande omständighet (vill minnas att det förutom koppelvagnarna brukar följa med ett antal godsvagnar som bromsvagnar).

//Leif D
Användarens profilbild
Per Lind

Vilken resa

Inlägg av Per Lind »

Hejsan,
Resekommitten är öppen för alla förslag och detta låter som ett extravagant.
Någon som har mer fakta?

Hälsningar
-Per
PG
Kontakt:

Inlägg av PG »

Med tanke på hur lätt det var att åka Saarbrücken spårvagn (tram-train) på Banverkets spår 1997 så är det bara att önska lycka till......

/PG
PG Andersson (747)
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
Johan

Re: Vilken resa!

Inlägg av Johan »

Leif D skrev:
JohanB skrev:Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Knappast troligt !

Dessa levereras ju i godståg, så det är alltså inte upplåtet för resande.
Dessutom tror jag att de transporteras utan fungerande broms, vilket alltså är ytterligare försvårande omständighet (vill minnas att det förutom koppelvagnarna brukar följa med ett antal godsvagnar som bromsvagnar).

//Leif D
Hur detta går till behandlas i Postvagnen. :D
[/url]www.sjk.se/postvagnen
Gyllis

Inlägg av Gyllis »

Ni kan nog glömma det där. Att C20 går obromsade är irrelevant och inget hinder i sig. Det är inte tillåtet att ta med resande på godståg. Green Cargo har inte tillstånd att köra resandetåg. (Undantaget militärtransporter.)

Gyllis, Lokf Green Cargo
JohanB

Inlägg av JohanB »

Jaha, att det ska vara så formellt. Låt SJ köra tåget då och häng på en gammal passvagn längst bak så blir det ett passagerartåg istället. Allting går om man vill.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

JohanB skrev:Jaha, att det ska vara så formellt. Låt SJ köra tåget då och häng på en gammal passvagn längst bak så blir det ett passagerartåg istället. Allting går om man vill.
Ja, eller ta på lämplig uniform, och säg att det är allmän C20 mobilisering!

Bj.
Vadå jag dyster?
Gyllis

Inlägg av Gyllis »

JohanB skrev:Jaha, att det ska vara så formellt. Låt SJ köra tåget då och häng på en gammal passvagn längst bak så blir det ett passagerartåg istället. Allting går om man vill.
Personvagnar ska gå först i tåget. Blir svårt med koppelvagnarna... Dessutom tror jag att C20-vagnen, när den går på järnväg, betraktas som en godsvagn.

Gyllis, jourhavande glädjedödare
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Gyllis skrev:
Personvagnar ska gå först i tåget. Blir svårt med koppelvagnarna... Dessutom tror jag att C20-vagnen, när den går på järnväg, betraktas som en godsvagn.

Gyllis, jourhavande glädjedödare
Dessutom har SL och GC en affärsöverenskommelse som SL garanterat får böta för om man låter SJ köra ett enda tunnelbanevagsset.

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar