Vilken resa!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Vilken resa!
Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Då skulle jag gärna följa med och hoppas att det är den sista C20 som okmmer
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: Vilken resa!
Knappast troligt !JohanB skrev:Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Dessa levereras ju i godståg, så det är alltså inte upplåtet för resande.
Dessutom tror jag att de transporteras utan fungerande broms, vilket alltså är ytterligare försvårande omständighet (vill minnas att det förutom koppelvagnarna brukar följa med ett antal godsvagnar som bromsvagnar).
//Leif D
Vilken resa
Hejsan,
Resekommitten är öppen för alla förslag och detta låter som ett extravagant.
Någon som har mer fakta?
Hälsningar
-Per
Resekommitten är öppen för alla förslag och detta låter som ett extravagant.
Någon som har mer fakta?
Hälsningar
-Per
Re: Vilken resa!
Hur detta går till behandlas i Postvagnen.Leif D skrev:Knappast troligt !JohanB skrev:Är det tillåtet att färdas i de C20-vagnar som levereras från Västerås, alltså får det finnas passagerare i vagnen under transporten på järnvägsnätet? Ifall detta är tillåtet, vore det inte en superb utflykt för SSS att anordna, kanske i samband med att den sista (?) C20 2270 levereras?
Dessa levereras ju i godståg, så det är alltså inte upplåtet för resande.
Dessutom tror jag att de transporteras utan fungerande broms, vilket alltså är ytterligare försvårande omständighet (vill minnas att det förutom koppelvagnarna brukar följa med ett antal godsvagnar som bromsvagnar).
//Leif D

[/url]www.sjk.se/postvagnen
Personvagnar ska gå först i tåget. Blir svårt med koppelvagnarna... Dessutom tror jag att C20-vagnen, när den går på järnväg, betraktas som en godsvagn.JohanB skrev:Jaha, att det ska vara så formellt. Låt SJ köra tåget då och häng på en gammal passvagn längst bak så blir det ett passagerartåg istället. Allting går om man vill.
Gyllis, jourhavande glädjedödare
Dessutom har SL och GC en affärsöverenskommelse som SL garanterat får böta för om man låter SJ köra ett enda tunnelbanevagsset.Gyllis skrev:Personvagnar ska gå först i tåget. Blir svårt med koppelvagnarna... Dessutom tror jag att C20-vagnen, när den går på järnväg, betraktas som en godsvagn.JohanB skrev:Jaha, att det ska vara så formellt. Låt SJ köra tåget då och häng på en gammal passvagn längst bak så blir det ett passagerartåg istället. Allting går om man vill.
Gyllis, jourhavande glädjedödare
/Tony
Med reservation för tyckfel.