Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Mackism
Inlägg: 2
Blev medlem: måndag 03 december 2012 21:01

Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Mackism »

Ja, vi hade en diskussion om när det börjades med kl-tt-r på spårvagnar i Göteborg, och det tidigaste vi kom fram till var runt 1987 och då främst runt linjer via Gamlestan.
Hittade tyvärr inga bilder, och tror väl egentligen inte att någon annan vagnentusiast har fotat det medvetet, men har ni fått med tidigt kl-tt-r omedvetet, får ni gärna posta!


/Marcus
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2559
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av roggek »

Tyvärr så medger inte forumreglerna det:
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 11&t=30644
Bilder som till stor del visar kl-tt-r eller skadegörelse får ej visas på Forum. Är du osäker, kontakta jourmaster innan publicering.
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Harald
Inlägg: 8999
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Harald »

Fast det är inte tyvärr.
Mackism
Inlägg: 2
Blev medlem: måndag 03 december 2012 21:01

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Mackism »

Oj, det kunde jag nästan läst innan, sorry för det.
Bilder var mest för att påvisa tidpunkt, svårt att erinra sig när det faktiskt började kl-ttr-s på spårvagnarna utan bildhjälp...
De bilder jag sett är oavsiktliga, men inget tidigare än 1987.

Men jag söker vidare, tack ändå!
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av LÅ1 »

Mackism skrev:Oj, det kunde jag nästan läst innan, sorry för det.
Bilder var mest för att påvisa tidpunkt, svårt att erinra sig när det faktiskt började kl-ttr-s på spårvagnarna utan bildhjälp...
De bilder jag sett är oavsiktliga, men inget tidigare än 1987.

Men jag söker vidare, tack ändå!
Men även om det inte visas bilder på nersprejade vagnar här, så kan det ju finnas någon som vet när detta började bli ett problem för GS.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Anders Hanquist
Inlägg: 1721
Blev medlem: söndag 28 september 2003 21:19
Ort: LS Lugnet

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Anders Hanquist »

Det som hände 1987 eller så, torde väl dessutom vara preskriberat nu. De skyldiga då är säkert präktiga medborgare nu som inte håller på med sådant.
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2559
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av roggek »

Anders Hanquist skrev:Det som hände 1987 eller så, torde väl dessutom vara preskriberat nu. De skyldiga då är säkert präktiga medborgare nu som inte håller på med sådant.
Har läst (på Flashback, var annars :roll: ) om småbarnspappor med både välbetalt arbete, radhus/villa och ordande familjeförhållanden, som har haft sprejfärg med i barnvagnen, så undantag finns.

Det lär finnas idag kl-ttr-, som passerat 40-strecket...Ibland går ränderna aldrig ur...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3708
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Hechtwagen »

Det var väl efter ett tvprogram om "konsten" utanpå new yorks tunnelbanevagnar som detta började i större omfattning i sverige och det var 1985.
Användarens profilbild
Tgoj gubben
Inlägg: 108
Blev medlem: fredag 30 april 2010 22:27
Ort: Eskilstuna

Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?

Inlägg av Tgoj gubben »

Var väll när filmen Style wars från new york kom 1984 som det började i Sverige.
Då börjades det genast i tunnelbanan men Göteborg vet jag inget om.
Mvh TGOJ gubben!
Skriv svar