Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Ja, vi hade en diskussion om när det börjades med kl-tt-r på spårvagnar i Göteborg, och det tidigaste vi kom fram till var runt 1987 och då främst runt linjer via Gamlestan.
Hittade tyvärr inga bilder, och tror väl egentligen inte att någon annan vagnentusiast har fotat det medvetet, men har ni fått med tidigt kl-tt-r omedvetet, får ni gärna posta!
/Marcus
Hittade tyvärr inga bilder, och tror väl egentligen inte att någon annan vagnentusiast har fotat det medvetet, men har ni fått med tidigt kl-tt-r omedvetet, får ni gärna posta!
/Marcus
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Tyvärr så medger inte forumreglerna det:
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 11&t=30644
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 11&t=30644
Bilder som till stor del visar kl-tt-r eller skadegörelse får ej visas på Forum. Är du osäker, kontakta jourmaster innan publicering.
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Fast det är inte tyvärr.
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Oj, det kunde jag nästan läst innan, sorry för det.
Bilder var mest för att påvisa tidpunkt, svårt att erinra sig när det faktiskt började kl-ttr-s på spårvagnarna utan bildhjälp...
De bilder jag sett är oavsiktliga, men inget tidigare än 1987.
Men jag söker vidare, tack ändå!
Bilder var mest för att påvisa tidpunkt, svårt att erinra sig när det faktiskt började kl-ttr-s på spårvagnarna utan bildhjälp...
De bilder jag sett är oavsiktliga, men inget tidigare än 1987.
Men jag söker vidare, tack ändå!
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Men även om det inte visas bilder på nersprejade vagnar här, så kan det ju finnas någon som vet när detta började bli ett problem för GS.Mackism skrev:Oj, det kunde jag nästan läst innan, sorry för det.
Bilder var mest för att påvisa tidpunkt, svårt att erinra sig när det faktiskt började kl-ttr-s på spårvagnarna utan bildhjälp...
De bilder jag sett är oavsiktliga, men inget tidigare än 1987.
Men jag söker vidare, tack ändå!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
Anders Hanquist
- Inlägg: 1721
- Blev medlem: söndag 28 september 2003 21:19
- Ort: LS Lugnet
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Det som hände 1987 eller så, torde väl dessutom vara preskriberat nu. De skyldiga då är säkert präktiga medborgare nu som inte håller på med sådant.
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Har läst (på Flashback, var annarsAnders Hanquist skrev:Det som hände 1987 eller så, torde väl dessutom vara preskriberat nu. De skyldiga då är säkert präktiga medborgare nu som inte håller på med sådant.
Det lär finnas idag kl-ttr-, som passerat 40-strecket...Ibland går ränderna aldrig ur...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
- Hechtwagen
- Inlägg: 3708
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Det var väl efter ett tvprogram om "konsten" utanpå new yorks tunnelbanevagnar som detta började i större omfattning i sverige och det var 1985.
- Tgoj gubben
- Inlägg: 108
- Blev medlem: fredag 30 april 2010 22:27
- Ort: Eskilstuna
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Var väll när filmen Style wars från new york kom 1984 som det började i Sverige.
Då börjades det genast i tunnelbanan men Göteborg vet jag inget om.
Då börjades det genast i tunnelbanan men Göteborg vet jag inget om.
Mvh TGOJ gubben!