Rälsbrott...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
996

Rälsbrott...

Inlägg av 996 »

... heter det vel, "skinnebrudd" på norsk. En långtradare med släp passerte Kirkeveien over kurven fra stoppstedet på Majorstuen og inn i Bogstadveien der linje 19 vender og dette ble resultatet:
Skinnebrudd l.jpg
Skinnebrudd l.jpg (128.15 KiB) Visad 6844 gånger
Resultaet er at det er busserstaning for linje 19 fra Majorstuen over Briskeby til Slottsparken mens trikken må kjøre via Frogner den ene veien. Motsatt vei går det jo normalt.
Her er mye biltrafikk så man må vente til natta med å reparere.

Mvh Bjørn :?
Arne L

Re: Rälsbrott...

Inlägg av Arne L »

Virker ganske utrolig... :shock:
Lå det ingen fast grunn under den delen av skinnestrengen?
mvh
Arne L
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Långtradare? Man ser väl att nån kastat en blomkruka så att spåret gått sönder :D

Extremt oseriöst:
Styrs inte vagnen i sidled av rännan på den andra rälen, så att man i teorin nästan skulle kunna köra över den där platsen utan att spåra ur (med lite tur)? :wink:
996

Inlägg av 996 »

Jeg kjenner ikke detaljene, men den hadde noen slags traktor eller gravemaskin på lasset og hvis f.eks. "grävskopan" slo ned i skinna...?

Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.

Mvh Bjørn
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.
Det här verkar ju bara helt otroligt, jag har inte ens hört om såna hål i städer med riktigt dålig spårkvalitet som tex. Liepaja.

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

stockholm79 skrev:Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.
Det här verkar ju bara helt otroligt, jag har inte ens hört om såna hål i städer med riktigt dålig spårkvalitet som tex. Liepaja.

/or
Verkan av SL95?
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Lars Fredrik

Inlägg av Lars Fredrik »

Odd skrev:
stockholm79 skrev:Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.

/or
Verkan av SL95?
Akkurat her går det minimalt med SL95; i praksis aldri.

/LF
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

996 skrev:Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Nej, för att man ska våga köra borde spåret åtminstone se ut så här: :cheesygrin:

Bild
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Är detta också i Oslo, huvudstad i ett av världens rikaste länder?

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

daniel_s skrev:
996 skrev:Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Nej, för att man ska våga köra borde spåret åtminstone se ut så här: :cheesygrin:

Bild
Trondheim?
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

BaardB skrev:
daniel_s skrev:

Bild
Trondheim?
Eller kanske Trondheimsveien för en del år sedan. :wink:
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Harald skrev:Eller kanske Trondheimsveien för en del år sedan. :wink:
Njae... jag tror att spårviddsfelet i så fall är ganska nära 4,35 decimeter.

//T
Med reservation för tyckfel.
996

Inlägg av 996 »

Her er en del av den biten som "falt ut" (eller av...)
Kirkeveien x Bogstadveien 12.10.2010 004.jpg
Kirkeveien x Bogstadveien 12.10.2010 004.jpg (58.92 KiB) Visad 6190 gånger
.
Selve skinnelivet er gjennomrustet; det er tydelig hvor stålet har bruddflate og hvor det bare er rust.
Dessverrer er dette ikke så uvanlig, intens salting av veien vinterstid, vann og frost gjør at vi har en del slike brudd.
Vanligvis blir jo biten liggende i hullet, men her ble den altså slitt løs, noe som er uvanlig. En ulempe med å drive sporvei der det er mye frost, vann og salt og intens biltrafikk i sporet.

Mvh Bjørn
Nupski

Inlägg av Nupski »

996 skrev:Her er en del av den biten som "falt ut" (eller av...)
Kirkeveien x Bogstadveien 12.10.2010 004.jpg
.
Selve skinnelivet er gjennomrustet; det er tydelig hvor stålet har bruddflate og hvor det bare er rust.
Dessverrer er dette ikke så uvanlig, intens salting av veien vinterstid, vann og frost gjør at vi har en del slike brudd.
Vanligvis blir jo biten liggende i hullet, men her ble den altså slitt løs, noe som er uvanlig. En ulempe med å drive sporvei der det er mye frost, vann og salt og intens biltrafikk i sporet.

Mvh Bjørn
Göteborg har väl ungefär lika knasigt klimat som Oslo och vi klarar av att driva spårvägstrafik :lol:
996

Inlägg av 996 »

Det gjør vi også, men det var vanskelig å komme over den der :mrgreen:
Shit happens.
Skriv svar