... heter det vel, "skinnebrudd" på norsk. En långtradare med släp passerte Kirkeveien over kurven fra stoppstedet på Majorstuen og inn i Bogstadveien der linje 19 vender og dette ble resultatet:
Skinnebrudd l.jpg (128.15 KiB) Visad 6849 gånger
Resultaet er at det er busserstaning for linje 19 fra Majorstuen over Briskeby til Slottsparken mens trikken må kjøre via Frogner den ene veien. Motsatt vei går det jo normalt.
Her er mye biltrafikk så man må vente til natta med å reparere.
Långtradare? Man ser väl att nån kastat en blomkruka så att spåret gått sönder
Extremt oseriöst:
Styrs inte vagnen i sidled av rännan på den andra rälen, så att man i teorin nästan skulle kunna köra över den där platsen utan att spåra ur (med lite tur)?
Jeg kjenner ikke detaljene, men den hadde noen slags traktor eller gravemaskin på lasset og hvis f.eks. "grävskopan" slo ned i skinna...?
Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.
Det här verkar ju bara helt otroligt, jag har inte ens hört om såna hål i städer med riktigt dålig spårkvalitet som tex. Liepaja.
stockholm79 skrev:Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.
Det här verkar ju bara helt otroligt, jag har inte ens hört om såna hål i städer med riktigt dålig spårkvalitet som tex. Liepaja.
stockholm79 skrev:Man kan ju bara undra i vilket skick resten av rälsen i Oslo är.
Det här verkar ju bara helt otroligt, jag har inte ens hört om såna hål i städer med riktigt dålig spårkvalitet som tex. Liepaja.
/or
Verkan av SL95?
Akkurat her går det minimalt med SL95; i praksis aldri.
996 skrev:Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Nej, för att man ska våga köra borde spåret åtminstone se ut så här:
996 skrev:Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Nej, för att man ska våga köra borde spåret åtminstone se ut så här:
996 skrev:Jer har latt meg fortelle at slike steder vi helst ikke sammenlikner oss med, jeg tror det var den hedengangne sporveien i Hanoi så kjørte man glatt over slike "hull" på slutten.
Nej, för att man ska våga köra borde spåret åtminstone se ut så här:
Her er en del av den biten som "falt ut" (eller av...)
Kirkeveien x Bogstadveien 12.10.2010 004.jpg (58.92 KiB) Visad 6195 gånger
.
Selve skinnelivet er gjennomrustet; det er tydelig hvor stålet har bruddflate og hvor det bare er rust.
Dessverrer er dette ikke så uvanlig, intens salting av veien vinterstid, vann og frost gjør at vi har en del slike brudd.
Vanligvis blir jo biten liggende i hullet, men her ble den altså slitt løs, noe som er uvanlig. En ulempe med å drive sporvei der det er mye frost, vann og salt og intens biltrafikk i sporet.
996 skrev:Her er en del av den biten som "falt ut" (eller av...)
Kirkeveien x Bogstadveien 12.10.2010 004.jpg
.
Selve skinnelivet er gjennomrustet; det er tydelig hvor stålet har bruddflate og hvor det bare er rust.
Dessverrer er dette ikke så uvanlig, intens salting av veien vinterstid, vann og frost gjør at vi har en del slike brudd.
Vanligvis blir jo biten liggende i hullet, men her ble den altså slitt løs, noe som er uvanlig. En ulempe med å drive sporvei der det er mye frost, vann og salt og intens biltrafikk i sporet.
Mvh Bjørn
Göteborg har väl ungefär lika knasigt klimat som Oslo och vi klarar av att driva spårvägstrafik