Angeredsbanan 1986
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Angeredsbanan 1986
Om inte det här diat har hamnat helt fel så är det taget sommaren 1986. Platsen är vid Hospitalskyrkogården mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Kvaliteten är inte något vidare, men det är rätt intressant så jag visar det i alla fall. Jag funderade på varför tåget kör på fel spår, men kom fram till att trafiken måste ha gått på enkelspår fortfarande och att det är det ännu inte färdiga dubbelspåret vi ser.

Du får väl åka dit och se efter. Alternativt kan du titta på Eniros utsiktsbilder.
Börjar inte vänstertrafiken precis innan Hjällbo? Eller är även jag ute och cyklar...Björn J. skrev:Vänta nu lite... eller e ja helt ute och cyklar..?
-86 var det väl vänstertrafik på denna sträckan också... eller var låg spårkorset då?
Kolla längre ned på länkade enirobild... spårförslingringen vid bron... där ser man några vagnar som står och väntar.

Visserligen skrev jag det i det första inlägget, men jag får väl ta om det då:soer skrev:Börjar inte vänstertrafiken precis innan Hjällbo? Eller är även jag ute och cyklar...Björn J. skrev:Vänta nu lite... eller e ja helt ute och cyklar..?
-86 var det väl vänstertrafik på denna sträckan också... eller var låg spårkorset då?
Kolla längre ned på länkade enirobild... spårförslingringen vid bron... där ser man några vagnar som står och väntar.
1986 var det enkelspår mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Dubbelspåret är under byggnad på bilden.
Harald skrev:Visserligen skrev jag det i det första inlägget, men jag får väl ta om det då:soer skrev:Börjar inte vänstertrafiken precis innan Hjällbo? Eller är även jag ute och cyklar...Björn J. skrev:Vänta nu lite... eller e ja helt ute och cyklar..?
1986 var det enkelspår mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Dubbelspåret är under byggnad på bilden.

Ok, jag inser det nu.
Vadå jag dyster?