Angeredsbanan 1986

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Harald
Kontakt:

Angeredsbanan 1986

Inlägg av Harald »

Om inte det här diat har hamnat helt fel så är det taget sommaren 1986. Platsen är vid Hospitalskyrkogården mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Kvaliteten är inte något vidare, men det är rätt intressant så jag visar det i alla fall. Jag funderade på varför tåget kör på fel spår, men kom fram till att trafiken måste ha gått på enkelspår fortfarande och att det är det ännu inte färdiga dubbelspåret vi ser.

Bild
grönsvart

Inlägg av grönsvart »

En eloge till dig för att du använder den korrekta benämningen på begravningsplatsen i fråga. Av någon anledning brukar ju TLI och andra kalla den "Kolerakyrkogården", trots att det ju inte är någon sådan! (Den som vill se en riktig kolerakyrkogård får ge sig ut till Kallebäck eller Bräcke.)
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Intressant.

Hur är det, sitter kontaktledningsstolparna fortfarande vid sidan om spåren "på järnvägsvis" eller har man mittmonterade stolpar?
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

Du får väl åka dit och se efter. Alternativt kan du titta på Eniros utsiktsbilder.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Vänta nu lite... eller e ja helt ute och cyklar..?
-86 var det väl vänstertrafik på denna sträckan också... eller var låg spårkorset då?

Kolla längre ned på länkade enirobild... spårförslingringen vid bron... där ser man några vagnar som står och väntar.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
soer

Inlägg av soer »

Björn J. skrev:Vänta nu lite... eller e ja helt ute och cyklar..?
-86 var det väl vänstertrafik på denna sträckan också... eller var låg spårkorset då?

Kolla längre ned på länkade enirobild... spårförslingringen vid bron... där ser man några vagnar som står och väntar.
Börjar inte vänstertrafiken precis innan Hjällbo? Eller är även jag ute och cyklar... 8)
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

soer skrev:

Börjar inte vänstertrafiken precis innan Hjällbo? Eller är även jag ute och cyklar... 8)
Visserligen skrev jag det i det första inlägget, men jag får väl ta om det då:

1986 var det enkelspår mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Dubbelspåret är under byggnad på bilden.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Harald skrev:
soer skrev:

Visserligen skrev jag det i det första inlägget, men jag får väl ta om det då:

1986 var det enkelspår mellan Gamlestadstorget och Alelyckan. Dubbelspåret är under byggnad på bilden.
:oops:

Ok, jag inser det nu.
Vadå jag dyster?
Skriv svar