LB & LT

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
/jes

LB & LT

Inlägg av /jes »

Som jag tidigare skrivit försummar Lidingö Tidning aldrig ett tillfälle att visa sin negativa hållning till Lidingöbanan. I dagens nummer finns en artikel om det omdelbara behovet av 5 mkr för att hålla trafiken igång i år inkl 1 mkr till utredning om framtiden.

Inget konstigt i det kanske men rubriken: "Skattemiljoner för att reparera gamla bron" Smaka på ordet: Skatte-miljoner. Ja, det är det väl alltid fråga om när det gäller offentliga utgifter.

I samband med en tidigare negativ artikel skrev jag till tidningen och undrade över den i mitt tycke tendentiösa rapporteringen men fick aldrig något svar. Det verkar som det alltid är redaktionschefen som står bakom. Har hon blivit frånåkt i Ropsten eller fått korgen av någon anställd vid LB!?