Som jag tidigare skrivit försummar Lidingö Tidning aldrig ett tillfälle att visa sin negativa hållning till Lidingöbanan. I dagens nummer finns en artikel om det omdelbara behovet av 5 mkr för att hålla trafiken igång i år inkl 1 mkr till utredning om framtiden.
Inget konstigt i det kanske men rubriken: "Skattemiljoner för att reparera gamla bron" Smaka på ordet: Skatte-miljoner. Ja, det är det väl alltid fråga om när det gäller offentliga utgifter.
I samband med en tidigare negativ artikel skrev jag till tidningen och undrade över den i mitt tycke tendentiösa rapporteringen men fick aldrig något svar. Det verkar som det alltid är redaktionschefen som står bakom. Har hon blivit frånåkt i Ropsten eller fått korgen av någon anställd vid LB!?
LB & LT
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler