Reklam på M32!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
André

Reklam på M32!

Inlägg av André »

Igår när jag var ute och jobbade så såg jag till min stora förvåning en M32 som försetts med reklamskyltar på sidorna,
jag tycker mig ha sett/hört någon nämna att M32 inte skulle förses med reklam? :?:

Jag är inte direkt mot reklam, det är trevligt att dom kan finansiera delar av verksamheten med pengar ur någon annans ficka :P

Någon som vet hur det är med reklamen inne i vagnen?
Jag kan inte komma ihåg att jag sett några lämpliga platser för reklamskyltarna?

Happy Lucia förresten! :wink:

//André
Användarens profilbild
Erik Sandblom

Inlägg av Erik Sandblom »

fult!

Jag vill inte åka spårvagnar med reklam på.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Erik Sandblom skrev:fult!

Då blir det svårt att åka spårvagn i Göteborg nu då......
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Du kan väl cykla, för att citera dig själv...
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Slagpåse skrev:

Då blir det svårt att åka spårvagn i Göteborg nu då......
Går aldeles utmärkt, så länge det är helgfri lördag och liseberg har öppet eller under juli och första veckan i augusti. Men då bara på en väldigt avgränsad sträcka förstås ;-)

//Tony
Med reservation för tyckfel.
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Då kan du få betala lite mer istället.
Användarens profilbild
Erik Sandblom

Inlägg av Erik Sandblom »

MartinW skrev:

Då kan du få betala lite mer istället.

25 öre per resa. Det är det värt.

De gamla vagnarna kanske kan fortsätta ha reklam, men de nya är så snygga att de är värda nakenhet.

Det blåa fältet på de nya vagnarna är mindre än på de gamla eftersom det är en låggolvsvagn. Därför ser reklam sämre ut på de nya än på de gamla. Samma resonemang kan appliceras på låggolvsbussarna. Reklamen behöver inte vara plottrig. Se på hållplatserna, de är inte plottriga trots reklam.

Visst cyklar jag, det är därför jag störs av plottrig reklam på utsidan.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Erik Sandblom skrev:25 öre per resa. Det är det värt.

De gamla vagnarna kanske kan fortsätta ha reklam, men de nya är så snygga att de är värda nakenhet.

Det blåa fältet på de nya vagnarna är mindre än på de gamla eftersom det är en låggolvsvagn. Därför ser reklam sämre ut på de nya än på de gamla. Samma resonemang kan appliceras på låggolvsbussarna. Reklamen behöver inte vara plottrig. Se på hållplatserna, de är inte plottriga trots reklam.

Visst cyklar jag, det är därför jag störs av plottrig reklam på utsidan.
25 öre säger du?? hehe när man räknar med att ca 30 miljoner försvinner i biljettintäckter beroende på fuskåkningen så :roll:

Håller med om att ALL utvändig reklam på spårvagnar är plottrigt men att jämföra med hållplatsreklam tycker jag är lite fel, på hållplatskurerna så är det oftast en hel vägg som är reklamtäckt vilket gör att det inte ser plottrigt ut.
På en spårvagn sitter reklamskyltarna fästa på en större yta och då kan "samma" reklam se plottrig ut, märk att jag skrev "samma", budskapet är det samma många gånger fast med olika framtoning.

Reklam har ju minst två sidor, intäkter och nya idéer på vad hur man skall utvecklas genom mat, saker osv.
Skriv svar