Erik Sandblom skrev:25 öre per resa. Det är det värt.
De gamla vagnarna kanske kan fortsätta ha reklam, men de nya är så snygga att de är värda nakenhet.
Det blåa fältet på de nya vagnarna är mindre än på de gamla eftersom det är en låggolvsvagn. Därför ser reklam sämre ut på de nya än på de gamla. Samma resonemang kan appliceras på låggolvsbussarna. Reklamen behöver inte vara plottrig. Se på hållplatserna, de är inte plottriga trots reklam.
Visst cyklar jag, det är därför jag störs av plottrig reklam på utsidan.
25 öre säger du?? hehe när man räknar med att ca 30 miljoner försvinner i biljettintäckter beroende på fuskåkningen så
Håller med om att ALL utvändig reklam på spårvagnar är plottrigt men att jämföra med hållplatsreklam tycker jag är lite fel, på hållplatskurerna så är det oftast en hel vägg som är reklamtäckt vilket gör att det inte ser plottrigt ut.
På en spårvagn sitter reklamskyltarna fästa på en större yta och då kan "samma" reklam se plottrig ut, märk att jag skrev "samma", budskapet är det samma många gånger fast med olika framtoning.
Reklam har ju minst två sidor, intäkter och nya idéer på vad hur man skall utvecklas genom mat, saker osv.