C14-transport på TUB1

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
/jes

C14-transport på TUB1

Inlägg av /jes »

Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
37368

Re: C14-transport på TUB1

Inlägg av 37368 »

/jes skrev:Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
Måste nog varit samma tåg som jag såg på bryggan mellan Rådhuset och Fridhemsplan runt 18:15. Så det var förmodligen en transport till TUB3! :wink:
Sparkfot
Kontakt:

Re: C14-transport på TUB1

Inlägg av Sparkfot »

/jes skrev:Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
Hmm det missade jag,jag som brukar ha koll på det mesta inom tuben mellan Gup-skanstull men det var förmodligen en vagntransport från Hö till RI. :)
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Såg att det var ett 6-vagnarståg som avgick från Hammarby någon gång under eftermiddagen, sista vagnen var skyltad Mörby centrum..
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Såg att det var ett 6-vagnarståg som avgick från Hammarby någon gång under eftermiddagen, sista vagnen var skyltad Mörby centrum..
Intressant, måste varit kvar sedan de togs ur trafik?
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Antar det, den som körde tåget då har väl inte orkat skylta om fast det gör inte så mycket :)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Antar det, den som körde tåget då har väl inte orkat skylta om fast det gör inte så mycket :)
Brukar du skylta om när du kör cx? :shock:
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Jag är ingen tunneltågförare men min mor brukar skylta rätt för det mesta. Oftast är tågen skyltade tex Mörby centrum i ena änden och sen Liljeholmen i andra så får de gå så hela tiden mellan den sträckan..
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Jag är ingen tunneltågförare men min mor brukar skylta rätt för det mesta. Oftast är tågen skyltade tex Mörby centrum i ena änden och sen Liljeholmen i andra så får de gå så hela tiden mellan den sträckan..
Åh fasiken, jag som trodde att du var TUTF,men hur gammal är du då?
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Hehe det gör inget! Har fyllt 18 i år så jag har några år kvar tills dess att jag får köra :wink:
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Hehe det gör inget! Har fyllt 18 i år så jag har några år kvar tills dess att jag får köra :wink:
Dvs 2 år kvar? Eftersom det är 20 års gräns om jag inte minns fel,men schysst att din morsa kör tub,Respekt! :D
Conny

Inlägg av Conny »

Ja iaf var det en vagn som kom över till Ri i transport från Hy. Vagnar från Hö kommer lunkades rätt ofta. Tror nog inte att det är någon vagnbrist sen när "stora" trafiken drar igång igen. Utan det blir nog som det ska vara med korrekt antal tåg (optimist).
Skriv svar