Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
/jes skrev:Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
Måste nog varit samma tåg som jag såg på bryggan mellan Rådhuset och Fridhemsplan runt 18:15. Så det var förmodligen en transport till TUB3!
/jes skrev:Ett 6-vagnars C14-tåg passerade Skanstull i dag vid 17.30 norrut. Vagnar godkända för trafik efter ombyggnad på väg mot TUB3? Hur många vagnar är nu ombyggda och godkända för trafik? Kvarstår vagnsbristen när trafiken utökas igen i augusti?
Hmm det missade jag,jag som brukar ha koll på det mesta inom tuben mellan Gup-skanstull men det var förmodligen en vagntransport från Hö till RI.
Jag är ingen tunneltågförare men min mor brukar skylta rätt för det mesta. Oftast är tågen skyltade tex Mörby centrum i ena änden och sen Liljeholmen i andra så får de gå så hela tiden mellan den sträckan..
Henrik N skrev:Jag är ingen tunneltågförare men min mor brukar skylta rätt för det mesta. Oftast är tågen skyltade tex Mörby centrum i ena änden och sen Liljeholmen i andra så får de gå så hela tiden mellan den sträckan..
Åh fasiken, jag som trodde att du var TUTF,men hur gammal är du då?
Ja iaf var det en vagn som kom över till Ri i transport från Hy. Vagnar från Hö kommer lunkades rätt ofta. Tror nog inte att det är någon vagnbrist sen när "stora" trafiken drar igång igen. Utan det blir nog som det ska vara med korrekt antal tåg (optimist).