Web-designern som mördades i Bergsjön

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Jönsson »

rote skrev:Bengt Jönsson,
Sedan så kan man ju alltid fudnera på varför man i vissa miljonprogramsförorter ser så många oerhört dyra bilar i både halv- och helmiljonklassen oftast framförda av yngre mörka "slajdare". Jag tror ju iante att pengarna som har behövts skaffas fram för dessa införskaffats på speciellt laglig väg utan det har börjat i tidig ålder med maffialiknande bötningar, stölder, våld, hot hot om våld från äldre bröder och kusiner för att sedan utveckla "businessen" till tyngre kriminalitet såsom droger etc.
Med tanke på hur lite pengar de flesta skolbarn har tror jag knappast att man får ihop ens en femhundralapp från bötningen till en ny BMW...

Jag känner en kille med mörkare hud och hårfärg från ett MÖ-land som stod och jobbade på 7/11 och efter ett halvårs arbete köpte en ny Toyota Lexus.
Finansieringen? Banklån. Nu sitter han med enorma skulder han knappt kan betala av men finansieringssättet är inte konstigare än vanliga svenskars.

Mitt tips till dig och Peter-Kbh på vad ni ska rösta på nästa val om du verkligen vill lösa invandrings/integrationsproblemen blir att rösta på något rött. Utan nationsgränser upphör invandringen.

Det torde vara ställt utom varje tvivel att när en 12-13-åring i sina fickor har inte bara tre mobiler av absolut senaste snitt utan även en summa överstigande 1200:- så har dessa mobiler och pengar kommit i personens ägo på ett inte alltför hederligt sätt.

Det börjar med en knapp(e)nål heter det ju och bland lärarna gick ryktet om att han hade en halvstor "business" likt sina grovt kriminella bröder på gång i något källarförråd.

/Bengt
Approaching the new Suburbia on light-rail track.
Återuppbygg VGJ nu !!
Stefan_Brännström

.

Inlägg av Stefan_Brännström »

Bengt Jönsson och Peter i Kbhn är väl mest rätt ute i den här debatten.

Man kan egentligen gå bort från alla långa utläggningar och konstatera följande:

Fler invandrare begår brott, än infödda svenskar. Detta p.g.a. en taskig uppkommen situation, vilken den ju är för många invandrare, för att många av dem tvingats hit av en eller annan anledning

Således står det vilken svensk som helst rätt att hävda att problemen i samhället ökar med invandringen, där den tvångsmässiga invandringen är den stora boven. Flyttade det bara hit invandrare på frivillig basis, tror jag problemen hade varit så små att den här tråden inte hade existerat.

Således står det även vilken svensk som helst rätt att hävda att ju mer man kan undvika TVÅNGSMÄSSIG invandring, desto bättre. För det är ju givetvis tvångsmässig invandring som gör invandringen i sin helhet till negativ utifrån sett.

Situationen i svenska skolan är inte bara en följd av att fler invandrare kommit till landet. Där har man även släppt greppet om skolan på ett sätt så att eleven (oavsett nationalitet) ges möjlighet att leva för fritt på skolans område. Kan ge mig fan på att elever som t.ex. pissar mot skolans ytterväggar inte får en tillsägning även om en vaktmästare eller lärare råkar se detta. Så var det icke på 80-talet!!![/b]
Satsa på Spårvägarna
Användarens profilbild
Kantorn

Re: .

Inlägg av Kantorn »

Stefan_Brännström skrev:Således står det även vilken svensk som helst rätt att hävda att ju mer man kan undvika TVÅNGSMÄSSIG invandring, desto bättre. För det är ju givetvis tvångsmässig invandring som gör invandringen i sin helhet till negativ utifrån sett.
Förlåt mig, men det där var det sjukaste jag någonsin sett.

De som förföljs i andra länder för sina åsikter eller sin religions skull, eller för den delen av andra skäl, de ska alltså stanna i sina länder och förföljas tills de hittas och dödas eller - vilket i vissa fall är värre - torteras.

Medan vi i det friska Sverige ska sitta och titta på och tycka att "det är tur att de i alla fall inte kommer hit och förstör vår kultur och våra fina svenska omgivningar med sina trasiga liv och sin självklara brottslighet - eftersom man naturligtvis är brottsling om man har varit förföljd"

Du ska vara glad att jag inte använder svordomar, för hade jag gjort det hade du fått veta vad jag tycker om denna din åsikt.

Men du behöver inte vara orolig, jag tänker inte befatta mig med den här tråden längre, den är osund. Sjuk.

Du borde skämmas.
Professionell tyckare
rote

Inlägg av rote »

Stefan_Brännström skrev:Fler invandrare begår brott, än infödda svenskar. Detta p.g.a. en taskig uppkommen situation, vilken den ju är för många invandrare, för att många av dem tvingats hit av en eller annan anledning
Invandrarna är överrepresenterade inom brottsstatistiken. Bland invandrarna är det flest finnar som begår brott i Sverige, vilket inte blir så konstigt om man tänker på att finnarna fortfarande är den största invandrargruppen. Cirka hälften av alla de invandrar-brott som begås i Sverige utförs av människor som kommer från Sveriges grannländer. BRÅ hänvisar till detta här: http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod ... propa=true

Det jag vänder mig mot är att sådana här debatter alltför ofta centreras kring enbart arabiska invandrare under beteckningen "muslimer" eller "islamister". Finnarnas brottslighet eller deras roll som en del av ett mångkulturellt samhälle har helt ignorerats i denna debatt exempelvis. Nästan ingen människa jag har stött på ser heller finnarna som invandrare i Sverige. När man talar om invandrarbrottslighet blir det istället araber (ofta under den schablonmässiga beteckningen "muslimer", trots att detta innebär allt från indonesiska jordbrukare till svarta företagsledare i USA) som för stå för sinnebilden av ALL invandrarrelaterad brottslighet vilket är en grov schablonisering och förbannad lögn. Istället för att på allvar se helheten av problemet, snöar debatten in på en invandrargrupp som får klä skott för all invandrarrelaterad brottslighet när de inte ens står för majoriteten av den.

Bengt Jönsson skrev:Det torde vara ställt utom varje tvivel att när en 12-13-åring i sina fickor har inte bara tre mobiler av absolut senaste snitt utan även en summa överstigande 1200:- så har dessa mobiler och pengar kommit i personens ägo på ett inte alltför hederligt sätt.
Nu går du bara på spekulationer som för oss från ämnet. Motbjudande känslopjunk.
Du får leva med att domstolsväsendet kommer se människor som oskyldiga tills motsatsen bevisats utom rimligt tvivel även i fortsättningen.

Peter-Kbh skrev:Okej, dem flesta av er tycks hålla med om att det skapar en del problem med det mångkulturella samhället. Problem som var ovanliga/ej existerande tidigare.
Kan du lista något/några problem?
Jag menar inte detta som en pik, utan är ärligt intresserad av vad du menade.

Sen vill jag gärna att du bemöter mitt förra inlägg.
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

rote skrev:
Stefan_Brännström skrev:Fler invandrare begår brott, än infödda svenskar. Detta p.g.a. en taskig uppkommen situation, vilken den ju är för många invandrare, för att många av dem tvingats hit av en eller annan anledning
Invandrarna är överrepresenterade inom brottsstatistiken. Bland invandrarna är det flest finnar som begår brott i Sverige, vilket inte blir så konstigt om man tänker på att finnarna fortfarande är den största invandrargruppen. Cirka hälften av alla de invandrar-brott som begås i Sverige utförs av människor som kommer från Sveriges grannländer. BRÅ hänvisar till detta här: http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod ... propa=true

Det jag vänder mig mot är att sådana här debatter alltför ofta centreras kring enbart arabiska invandrare under beteckningen "muslimer" eller "islamister". Finnarnas brottslighet eller deras roll som en del av ett mångkulturellt samhälle har helt ignorerats i denna debatt exempelvis. Nästan ingen människa jag har stött på ser heller finnarna som invandrare i Sverige. När man talar om invandrarbrottslighet blir det istället araber (ofta under den schablonmässiga beteckningen "muslimer", trots att detta innebär allt från indonesiska jordbrukare till svarta företagsledare i USA) som för stå för sinnebilden av ALL invandrarrelaterad brottslighet vilket är en grov schablonisering och förbannad lögn. Istället för att på allvar se helheten av problemet, snöar debatten in på en invandrargrupp som får klä skott för all invandrarrelaterad brottslighet när de inte ens står för majoriteten av den.

Bengt Jönsson skrev:Det torde vara ställt utom varje tvivel att när en 12-13-åring i sina fickor har inte bara tre mobiler av absolut senaste snitt utan även en summa överstigande 1200:- så har dessa mobiler och pengar kommit i personens ägo på ett inte alltför hederligt sätt.
Nu går du bara på spekulationer som för oss från ämnet. Motbjudande känslopjunk.
Du får leva med att domstolsväsendet kommer se människor som oskyldiga tills motsatsen bevisats utom rimligt tvivel även i fortsättningen.

Spekulationer? Å-nej. Allt är egenupplevt!
Så du tycker alltså att det är fullständigt "normalt" att en 12-13-åring går omkring med minst två-tre nya mobiler från vecka till vecka och har 1200:- i fickan?
Vilken "verklighet" lever du i? Trist att du inte ser verkligheten varför jag i bästa välmening uppmanar dig att ta anställning som lärarvikarie i ett tung belastat miljonprogramsområde. Då kanske du "kommer ut" med en annan mer verklighetsbaserad uppfattning.

MvH
/Bengt
Återuppbygg VGJ nu !!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Stefan_Brännström skrev:Man kan egentligen gå bort från alla långa utläggningar och konstatera följande:

Fler invandrare begår brott, än infödda svenskar. Detta p.g.a. en taskig uppkommen situation, vilken den ju är för många invandrare, för att många av dem tvingats hit av en eller annan anledning
Ja, jag håller med, ska du "konstatera" något som är helt fel så kan du lika gärna göra det utan långa utläggningar. :roll:

Det är fler infödda svenskar än invandrare som begår brott.
rote

Inlägg av rote »

Bengt Jönsson skrev:Spekulationer? Å-nej. Allt är egenupplevt!
Så du tycker alltså att det är fullständigt "normalt" att en 12-13-åring går omkring med minst två-tre nya mobiler från vecka till vecka och har 1200:- i fickan?
Vilken "verklighet" lever du i? Trist att du inte ser verkligheten varför jag i bästa välmening uppmanar dig att ta anställning som lärarvikarie i ett tung belastat miljonprogramsområde. Då kanske du "kommer ut" med en annan mer verklighetsbaserad uppfattning.
Jag bemötte ditt svar med att hela din "frågeställning" enbart rör sig om ett löst påstående grundat på spekulationer från din sida - Exakt var lyckades du läsa in att jag tyckte det var normalt?
Du skrev:Det torde vara ställt utom varje tvivel att när en 12-13-åring i sina fickor har inte bara tre mobiler av absolut senaste snitt utan även en summa överstigande 1200:- så har dessa mobiler och pengar kommit i personens ägo på ett inte alltför hederligt sätt.
Jag skrev:Nu går du bara på spekulationer som för oss från ämnet. Motbjudande känslopjunk.

Självfallet skall man ta hänsyn till situationens karaktär när man skall bedöma ett fall. Jag ser bara ingenting i sig av det du beskriver som skulle kunna innebära att tolvåringen nödvändigtvis måste ha fått tag på mobilerna på ohederlig väg. Kom med någon som kan vittna till personens nackdel på ett trovärdigt sätt istället, då är det plötsligt intressantare.

Skall vi bara anta att alla 12-13åringar med tre nya mobiltelefoner och pengar mer än 1000 pix fått detta på en kriminell väg helt plötsligt?
Stefan_Brännström

.

Inlägg av Stefan_Brännström »

Nerd-Boy: Fler invandrare begår brott. Och med detta granskar jag givetvis respektive skara procentuellt, därför att det är egentligen den enda intressanta måttstocken.

Av 10 svenskar, hur många är kriminella?

Av 10 invandrare, hur många är kriminella?

Håller du inte med om att svaret på den nedre frågan är högre än svaret på den övre så är du förmodligen invandrare själv, eller disorienterad i frågan.

Är det någon typiskt drag som jag märkt hos invandrare i de skolor jag gått, så är det att det existerar en oärlighet och opålitlighet i mycket större utsträckning bland invandrare. Svenskar å andra sidan är mycket fegare och tråkigare personer, men det är till skillnad mot oärlighet och opålitlighet, åtminstone inte något som brukar leda till kriminalitet.
Satsa på Spårvägarna
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Stefan_Brännström skrev:Nerd-Boy: Fler invandrare begår brott. Och med detta granskar jag givetvis respektive skara procentuellt, därför att det är egentligen den enda intressanta måttstocken.

Håller du inte med om att svaret på den nedre frågan är högre än svaret på den övre så är du förmodligen invandrare själv, eller disorienterad i frågan.

Är det någon typiskt drag som jag märkt hos invandrare i de skolor jag gått, så är det att det existerar en oärlighet och opålitlighet i mycket större utsträckning bland invandrare. Svenskar å andra sidan är mycket fegare och tråkigare personer, men det är till skillnad mot oärlighet och opålitlighet, åtminstone inte något som brukar leda till kriminalitet.
Fler människor med sociala problem begår brott... Invandrare har en större risk att få sociala problem - bland annat eftersom åsikter som dem du står för sprids, den sociala situation de erbjuds i Sverige är allt annat än positiv.

Det finns ett STORT problem i att du (och somliga andra) med dessa argument försöker göra det till en självklar koppling att invandrare per definition är mer benägna att vara brottsliga!

Ska vi förbjuda ungdomar att köra bil eftersom de har högre risk att krocka i trafiken? Eller ska vi skapa en säkrare trafikmiljö, förtroenden och visa respekt för varandra? Vilket sätt tror du är mest effektivt? Kanske lite hatkampanjer mot ungdomar så att de förstår att de inte är välkomna på gatorna?

Finns det problem? Säkert, det finns problem överallt. Hitta lösningen på problemen i stället för att förvärra dem!
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

djth skrev:
Stefan_Brännström skrev:Nerd-Boy: Fler invandrare begår brott. Och med detta granskar jag givetvis respektive skara procentuellt, därför att det är egentligen den enda intressanta måttstocken.

Fler människor med sociala problem begår brott... Invandrare har en större risk att få sociala problem - bland annat eftersom åsikter som dem du står för sprids, den sociala situation de erbjuds i Sverige är allt annat än positiv.
Det aer samfundets skull! :shock:
Återuppbygg VGJ nu !!
rote

Inlägg av rote »

Stefan Brännström skrev:Är det någon typiskt drag som jag märkt hos invandrare i de skolor jag gått, så är det att det existerar en oärlighet och opålitlighet i mycket större utsträckning bland invandrare

Något jag stött på är snarare att man har helt olika förhållningssätt när det gäller att konfrontera varandra. Alltså, i Sverige förväntas vi direkt stå för det vi säger och vi ska tala sanningen hela tiden. I arabvärlden är det mycket vanligare att man måste konfrontera varandra innan man erkänner hur det egentligen ligger till. Detta gäller när man går och handlar och priset sätts efter diskussion såväl som när man ska diskutera. Detta är enligt mina upplevelser en vanlig "kulturkrock". Eller som Essam i min klass sa till mig en gång när vi gick på högstadiet: "Läraren trodde på mig direkt när jag sa att det inte var jag som hade råkat sparka sönder fönsterrutan trots att jag tyckte det var så uppenbart att det var jag, och sen tappade jag all respekt för henne"

Det handlar helt enkelt om att det är två helt olika förhållningssätt till verkligheten. Tänker man efter kan ju även det svenska "stå-för-det-jag-säger-och-alltid-hålla-löften" vara ett lika uselt förhållningssätt. Hur fasen skall man egentligen alltid kunna hålla på sina löften? Varför måste exakt allting vara fastslaget från början och sen förväntas man följa efter det?

Men detta var faktiskt något väldigt bra du tog upp, eftersom det visar precis vad konsekvenserna av kulturkrockar faktiskt kan bli. I ditt fall att du drar slutsatsen att detta i sig är ett drag som innebär oärlighet och opålitlighet. Pratar man inte med varandra är det inte så konstigt om sådana här missförstånd uppstår.
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

Johan Eriksson skrev:"Wollt ihr den totalen Krieg? "Bild

-"Jaaaaa" :D :D :D

"Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt noch vorstellen können?"Bild

-"Jaaaaaaaaaaa" :D :D :D :D :D Bild
------

Berliner Sportpalast 18 Februari 1943 :idea:
Tillåt mig ignorera dina sarkasmer. Bara för att man är invandrarkritisk så så skall man likställas med Goebbels?
Seriöst? :roll:
TonyM skrev:
Peter-Kbh skrev: I övrigt skulle jag vilja ge er följande statistik:

Anmälda våldtäkter 2006:
Norge 840 (Ny rekord)
Danmark 527
Sverige 4189

Mord och dråp 2006:
Norge 33
Danmark 29
Sverige 245

Norge och Danmark har ungefär 5 miljoner invånare var, totalt runt 9 miljoner.
Den statistiken kan du inte använda för att visa det du vill påstå. Det är lätt att se samband som inte finns, speciellt med statistik. Det finns en anledningen till att man skämtsamt brukar böja "lögn" så här:

lögn, förbannad lögn, statistik.

Om man tittar in i det källmaterial du har hänvisat till så ingår i siffran för Sverige "Fullbordat Mord, Dråp samt misshandel med dödlig utgång"
För Danmark redovisas enbart Mord och Dråp emedan misshandel särredovisas som "Grov misshandel". Det kan vara en anlednign till att siffran är högre.

När det gäller våldtäkt är det alltid svårt att säga hur stor andel av alla våldtäkter som verkligen anmäls. Sådant kan också väga in i hur siffrorna bör tolkas. En annan förklaring kan vara hur brottet våldtäkt definieras i lagtexten. Det som är en våldtäkt i ett land kan vara sexuellt utnyttjande i ett annat.

De siffror som du presenterar här kan alltså inte jämföras på det sätt som du vill göra.
Jaja, du kan förklara bort det hur mycket du vill. Men jag bor i Danmark, en misshandel är en misshandel. En misshandel med dödlig utgång, är det samma som dråp/mord.
Peter Kbh skrev: Angående dina inlägg Nerdboy så har jag ingen lust att svara på dem, då jag anser dem vara oseriösa med tanke på din attityd och allmänt otrevliga inlägg.
Får jag då gratulera NerdBoy! Peter ger dig med denna skrivning rätt i vad du skriver eftersom han inser att han inte har några hållbara argument och därmed måste använda andra sätt att nedgöra sina meningsmotståndare.
Absolut inte, jag skulle gärna kunna bemöta han, och jag kommer bemöta han längre ner i detta inlägget.
Men han är som en envis 14-åring när han skriver. Han klämmer ur att jag är rasist osv. bara för att jag råkar vara kritisk till kolossala mängder invandring och att jag värnar om svensk kultur. Är man rasist/nazist för att man värnar om svensk kultur? I sådana fall är ju kungen också rasist :roll:
TonyM skrev:
Peter-Kbh skrev:Jag vill bara fråga en sak; du (TonyM) och en del andra här, ser ni INGA problem med ett mångkulturellt samhälle?
Det finns inget som är vare sig svart eller vitt i den frågan. Det finns problem i ett monokulturellt samhälle. Det är bland annat den typen av förutsättningar som leder till acceptans av s.k. hedersrelaterade brott. Och det är den typen av samhälle som gynnar de avarter som beskrivs i visan "Farväl till släkt och vänner". Det som vi gärna kallar "Vår kultur" är nödvändigtvis inte den bästa kulturen. Då är det bättre att lära sig, söka förstå och känna gemenskap med de erfarenheter som finns i främmande kulturer.

Sen vet jag inte om Sverige av idag är ett mångkulturellt samhälle, det är snarare ett samhälle med många små isolerade monokulturer. Den samhällsstrukturen är också problematisk.

//Tony
Jag har ALDRIG sagt att våran kultur är bättre än någon annnans. Jag har aldrig sagt det och jag kommer aldrig att säga det. Jag har ALDRIG sagt att våran ras är bättre än någon annan. Jag har aldrig sagt det och kommer aldrig att säga det.

Naturligtvis finns det problem i alla samhällen. Dock är vissa problem i vissa typer av samhällsformer allvarligare än andra.
Den multietniska samhällsformen har i MINA ögon mer problem är den homogena.
Dock har jag aldrig önskat mig en 100% homogen nation, det har jag inte en ända gång hävdat, och det står jag fast vid.
Kantorn skrev: Jag litar inte på din bedömning över vilka tidningar som är rasistiska och vilka som inte är det.
Vet du vad, då tycker jag du skall göra lite reaserch, det finns fler tidningar i världen än Expressen och Aftonbladet. Men för att hjälpa dig lite på traven, här har du en länk till Wiki, som förklarar vad tidningen har för hållning:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jyllands-Posten
TonyM skrev:Skall väl för ordningens skull också passa på att berätta att jag under c:a 8 år har bott i s.k. miljonprogramsområde.

Det finns problem i dessa områden, ja, men de problemen är inte nödvändigtvis knutna till den kultur som de där boende personerna härstammar ifrån.

//Tony
Okej, om vill tro det, så får du göra det; det är din fulla rätt. Men jag köper det inte!
NerdBoy skrev:Oj, vilken otur att du säger det strax innan du öser på med dagens första osanningar. :roll:
Ja dina ord är ju tydligen lag. Det är märkligt att bara du talar sanning medans de du inte håller med ljuger :roll:

De där siffrorna är helt fel, alldeles oavsett om du tycker att "Blågula frågor" är en trovärdig sajt eller inte (för jag gissar att det är därifrån de kommer). De svenska siffrorna för det du kallar "Mord och dråp" är egentligen en kategori kallad "Fullbordat mord och dråp samt misshandel med dödlig utgång". Den danska siffran däremot gäller enbart mord eftersom den danska statistiken redovisar fler brott separat. Jag har inte siffrorna för 2006 men 2005 (siffror här) var det t.ex. 53 "drab" (mord) och 17 "uagsomt mandrab" (dråp).

Vad gäller siffran 4189 för anmälda våldtäkter i Sverige så kan du justera upp den till 4208. Dessa kan sedan delas upp i dels 3074 (varav 2644 fullbordade) där offret var 15 år eller äldre, dels i 1134 (varav 1059 fullbordade) där offret var under 15 år. Den danska siffran 527 däremot gäller, såvitt jag kan se, enbart fullbordade våldtäkter där offret var 12 år eller äldre. För att få en rättvisande siffra måste man därför även räkna med våldtäktsförsök och dessutom ett antal sexualbrott mot barn eftersom de flesta sådana numera räknas som våldtäkt i Sverige.

Sedan måste man ha klart för sig att antalet anmälda brott är ett väldigt vanskligt mått på hur många brott som verkligen sker. När det gäller siffran t.ex. 245 för mord/dråp så är den i SCB:s statistik 240 och försedd med fotnoten "Statistiken över anmälda fullbordade mord och dråp är högre än det faktiska antalet mord och dråp.". (Av de 240 brotten skedde för övrigt 24 utomlands och att svenskar blir t.ex. rånmördade på semestern kan ju knappast invandrare i Sverige rå för.)

En annan viktig faktor är mörkertalen, och där har vi på senare tid sett en (bra!) trend i Sverige att en allt större del av våldtäkterna inom hemmets väggar anmäls. Finns motsvarande trend i Norge och Danmark?

Se där ja, here we go again. Jag publicerar FAKTA från trovärdiga sidor så som BRÅ, och polisen i DK och Norge. Men då, helt plötsligt så kommer det från något ställe du kallar "Blågula frågor", som jag förövrigt inte har en aning om vad det är för en sida, men med tanke på hur du har använt den i det här sammanhanget så förstår jag nog att det är en form av rasistisk/nazistik sida.
Och det första som slår mig då, vet du vad det är Nerdboy? Det är, med tanke på hur bra koll du har på dem sidorna, att du måste vara en vänsteraktivist av något slag. Du är en sån som gärna skulle kunna attackera, exempelvis Sverigedemokraternas lokalmöte någonstans, som vi har läst har skett ett flertal gånger sen dem deras valframgångar förra året.
Och stämmer inte min analys av dig, så stämmer kanske inte din egna analys av mig, där du tycks ha bestämt dig att jag är nazist eller rasist :roll:

i övrigt så vill jag säga igen, dem siffror jag presenterar kommer från dem sidorna jag nämnde. Dem är inte påhittade eller fingerade. Men det är väl klart, dina källor är väl bättre och mer trovärdiga än mina :roll:
Johan Eriksson skrev:
Peter-Kbh skrev:Jag vill bara fråga en sak; du (TonyM) och en del andra här, ser ni INGA problem med ett mångkulturellt samhälle?
Jo har man kommit från ett krigshärjat land tex Irak och landat bland en massa rasister i Norden kan inte vara lätt, Peter här har tex aldrig befunnit sig i den livssituationen där han själv är flykting i främmande land men det är lätt att förenkla polarisera döma och drömma via datorn, kom ihåg dock att din drömvärld inte är min drömvärld om det perfekta samhället och det är därför vi har demokrati för att åtminstone i någon mån jämka ihop inställningen till varandra och invandrarna!

Peter, jag tycker hela dit resonemang rakt igenom är genomsyrat av tydlig rasism och eran förenklade svart/vita syn på tillvaron utmärks tydligt av dåliga sakkunskaper, enormt mycket fördomar och ett enormt behov av att försöka bevisa statistiskt att invandrana på nåt sätt egentligen bara är ute efter brott och våldtäkt så jag gör mig inga illusioner av att du ska förstå nånting av vad som händer när man buntar ihop opålästa historilösa rasister men sist man i vår närhet körde dit snack fullt ut så slutade det så här!:
Bild
Ska du inte säga att detta är en förfalskning gjord i efterhand också så blir bilden av dig total?
Du är en idiot, ursäkta att jag säger det. Men att du klämmer in bilder på mördade judar från kriget är extremt osmakligt. Jag tycker din din debatt förmåga ligger på en 4-årings nivå, när du klämmer in så osmakliga saker som bilden ovan.
Bilden ovan har överhuvudtaget ingenting med den här diskussion att göra. Det har inte förfalskats vare sig påståenden eller siffror, inte från min sida iaf. Jag säger vad jag tycker. Jag har ingenting emot andra raser osv.
Så här står det när man söker på racism på nätet:
Racism is a belief system or doctrine which postulates a hierarchy among various human races or ethnic groups.
Aldrig i mitt liv att jag köper det. Så kom inte och snacka om att för det jag är kritisk till massinvandring att mina åsikter "genomsyras av tydlig rasism".
Jag tycker du skall läsa på lite närmare vad ordet egentligen står för.
Kantorn skrev:
Stefan_Brännström skrev:Således står det även vilken svensk som helst rätt att hävda att ju mer man kan undvika TVÅNGSMÄSSIG invandring, desto bättre. För det är ju givetvis tvångsmässig invandring som gör invandringen i sin helhet till negativ utifrån sett.
Förlåt mig, men det där var det sjukaste jag någonsin sett.

De som förföljs i andra länder för sina åsikter eller sin religions skull, eller för den delen av andra skäl, de ska alltså stanna i sina länder och förföljas tills de hittas och dödas eller - vilket i vissa fall är värre - torteras.

Medan vi i det friska Sverige ska sitta och titta på och tycka att "det är tur att de i alla fall inte kommer hit och förstör vår kultur och våra fina svenska omgivningar med sina trasiga liv och sin självklara brottslighet - eftersom man naturligtvis är brottsling om man har varit förföljd"

Du ska vara glad att jag inte använder svordomar, för hade jag gjort det hade du fått veta vad jag tycker om denna din åsikt.

Men du behöver inte vara orolig, jag tänker inte befatta mig med den här tråden längre, den är osund. Sjuk.

Du borde skämmas.
Skämmas? Skämmas för vad? Att han är kritisk till invandring? Skall man skämmas för att man är det?
jag tycker DU borde skämmas som inte kan acceptera att människor är kritiska mot invandring.
NerdBoy skrev: Det är fler infödda svenskar än invandrare som begår brott.
Vad konstigt. Jag menar, det är ju bara si så där 7½-8 miljoner fler svenskar än invandrare :roll:

Med tanke på hur "få" dem är, så är det förbluffande att dem ändå är överrepresenterade i brottsstatistiken. Men låt mig gissa; det är väl bara lögner det också :roll:

@rote, om jag missat något konkret från dig, så får du ursäkta.
Kan du vara snäll och visa vad det var du skrev, alternativt skriva det igen?
Det blir så OTROLIGT mycket och skriva om jag skall svara allihopa. Jag prövar att svara dem som skiljer sig lite från varandra. Men jag kan har översett något, sorry för det.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den fredag 17 juni 2011 9:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

Johan Eriksson skrev: Det var inte särskilt många tyskar som i aktiv handling gjorde något konkret för att stoppa utresningarna av alla "udda", inte bara judar utan homosexuella, lesbiska, svarta, intellektuella, oopassande konstnärer författare ja kort sagt allt som inte stämde med den då rådande svart-vita ideologin. Visst jag överdriver och drar det till sin spets, eller rättare sagt "slutgiltiga lösning", men jag tror som sagt inte du och andra rädda heller kommer att lyfta ett finger den dag man hellre kastar ut några oskyldiga invandrare för mycket "på köpet" än för få, eller hur?
Nej jag tror inte att en restriktiv invandringspolitik leder till förföljelser av människor vare sig dem är "skyldiga" eller "oskyldiga".
Nej jag tror inte att en restriktiv invandringspolitik leder till en mass-psykos bland befolkningen.
Nej jag tror inte att en restriktiv invandringspolitik leder till utrotningar/mord på människor.
Nej jag tror inte att en restriktiv invandringspolitik leder till världskrig.

Faktumet är att jag tycker att hela snacket där man ens nämner Tyskland modell 30-40-talet är absurd och ytterst tramsig och har överhuvudtaget INGENTING att göra med den HÄR diskussionen.

Och jag köper love, peace och understanding. Men inte på bekostnad att hela mitt land förlorar sin identitet, kultur och trygghet.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Nej, jag är varken invandrare eller desorienterad, jag är bara innerligt trött på den här fula argumentationstekniken med populistiska osanningar som i efterhand korrigeras med att något självklart var underförstått. Påståendet "Fler invandrare begår brott än infödda svenskar" är faktiskt inte alls detsamma som att invandrarna är överrepresenterade i brottsstatistiken, "Fler invandrare begår brott än infödda svenskar" betyder att mer än hälften av brotten begås av invandrare och det är så fel som det kan bli.
Stefan_Brännström skrev:Är det någon typiskt drag som jag märkt hos invandrare i de skolor jag gått, så är det att det existerar en oärlighet och opålitlighet i mycket större utsträckning bland invandrare. Svenskar å andra sidan är mycket fegare och tråkigare personer, men det är till skillnad mot oärlighet och opålitlighet, åtminstone inte något som brukar leda till kriminalitet.
En helt ärlig fråga: du tycker inte att det känns konstigt att lägga fram en generalisering av det här slaget på ett webforum där de flesta är anonyma och du inte har en aning om vilka som är invandrare eller har invandrare i sin närmaste omgivning? Peter är ju rätt ny på forumet men du har hängt med här ett tag och diskuterat olika saker, tänk om det är några av de som du har uppfattat som trevliga som i själva verket är invandrare och känner sig förolämpade av det du skriver?
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

NerdBoy skrev:

Nej, jag är varken invandrare eller desorienterad, jag är bara innerligt trött på den här fula argumentationstekniken med populistiska osanningar som i efterhand korrigeras med att något självklart var underförstått. Påståendet "Fler invandrare begår brott än infödda svenskar" är faktiskt inte alls detsamma som att invandrarna är överrepresenterade i brottsstatistiken, "Fler invandrare begår brott än infödda svenskar" betyder att mer än hälften av brotten begås av invandrare och det är så fel som det kan bli.
Stefan_Brännström skrev:Är det någon typiskt drag som jag märkt hos invandrare i de skolor jag gått, så är det att det existerar en oärlighet och opålitlighet i mycket större utsträckning bland invandrare. Svenskar å andra sidan är mycket fegare och tråkigare personer, men det är till skillnad mot oärlighet och opålitlighet, åtminstone inte något som brukar leda till kriminalitet.
En helt ärlig fråga: du tycker inte att det känns konstigt att lägga fram en generalisering av det här slaget på ett webforum där de flesta är anonyma och du inte har en aning om vilka som är invandrare eller har invandrare i sin närmaste omgivning? Peter är ju rätt ny på forumet men du har hängt med här ett tag och diskuterat olika saker, tänk om det är några av de som du har uppfattat som trevliga som i själva verket är invandrare och känner sig förolämpade av det du skriver?

Jag _tror_ ju dock att de flesta på detta Forum och andra liknande till nästan 100% är kulturellt etniska svenska män / killar. Den kvinnliga andelen är ju så gott som obefintlig.

En "grov generalisering" :shock: torde väl kunna vara:
Svensk man / kille mellan 20 - 50. Gärna glasögon av en omodern modell som i vissa kretsar skulle kallas för "töntiga". En jämfört med normalpopulationen onormalt stor andel singlar och har inte så stor erfarenhet av det motsatta könet.
Trivs bäst i bekväma kläder typ Eccoskor, jeans och rutig skjorta. Har ett arbete som rör kollektivtrafik eller datorer. Fotointresserad och kan mycket "nördfakta" förutom om kameror även om saker och ting som utomstående skulle stå helt oförstående inför. Kan åka flera 100 km för att spotta och fotografera något ovanligt fordon eller företeelse. Exv att hux flux sätta sig på tåget till luleå t.o.r bara för att utnyttja 99:- biljetter. :D

/Bengt
(icke anonym)
Återuppbygg VGJ nu !!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Peter-Kbh skrev:Absolut inte, jag skulle gärna kunna bemöta han, och jag kommer bemöta han längre ner i detta inlägget.
Men han är som en envis 14-åring när han skriver. Han klämmer ur att jag är rasist osv. bara för att jag råkar vara kritisk till kolossala mängder invandring och att jag värnar om svensk kultur. Är man rasist/nazist för att man värnar om svensk kultur? I sådana fall är ju kungen också rasist :roll:
Nej, du är inte rasist för att du värnar om svensk kultur (så som du har missuppfattat den). Du är rasist för att du gör det med smutskastning och osanningar om invandrare.
Peter-Kbh skrev:
NerdBoy skrev:Oj, vilken otur att du säger det strax innan du öser på med dagens första osanningar. :roll:
Ja dina ord är ju tydligen lag. Det är märkligt att bara du talar sanning medans de du inte håller med ljuger :roll:
Jag har inte sagt att du ljuger, jag har sagt att du kommer med osanningar. Om de är medvetna lögner eller för att du är naiv låter jag vara osagt.
Peter-Kbh skrev:Se där ja, here we go again. Jag publicerar FAKTA från trovärdiga sidor så som BRÅ, och polisen i DK och Norge.
Ja, absolut, men det spelar ju ingen roll när du sitter och jämför äpplen med päron och tror att du ska få ut något intressant av det. Det måste väl du också förstå att det blir snett om du jämför den danska siffran för mord med den svenska siffran för mord+dråp+misshandel som leder till döden?

Ärligt talat, när du lägger fram siffror som säger att det sker nästan åtta gånger så många våldtäkter i Sverige som i Danmark, tror du på den siffran själv då? Om vi säger att vi är ungefär dubbelt så många i det här landet så skulle det alltså vara fyra gånger så många våldtäkter här per person? Tycker du verkligen att det låter rimligt?
Peter-Kbh skrev:Och det första som slår mig då, vet du vad det är Nerdboy? Det är, med tanke på hur bra koll du har på dem sidorna,
Jag hade inte bra koll på de här sidorna innan jag såg dina siffror och reagerade på det helt orimliga i dem, och då lade jag en knapp timme på att kolla upp de rätta siffrorna och sedan dubbelkolla dem. Svårare än så var det inte.
Peter-Kbh skrev:att du måste vara en vänsteraktivist av något slag. Du är en sån som gärna skulle kunna attackera, exempelvis Sverigedemokraternas lokalmöte någonstans, som vi har läst har skett ett flertal gånger sen dem deras valframgångar förra året.
Helt fel. För mig är det ingen större skillnad på AFA och de som de brukar bråka med eftersom jag inte tror på våld. (För övrigt tror jag inte de få lokala Sverigedemokraterna är kapabla att hålla ett möte på egen hand.)
Peter-Kbh skrev:Och stämmer inte min analys av dig, så stämmer kanske inte din egna analys av mig, där du tycks ha bestämt dig att jag är nazist eller rasist :roll:
Nazist har jag inte sagt något om, däremot för du fram rasistiska åsikter och av dem är det ganska lätt att dra slutsatsen att du är rasist.
Peter-Kbh skrev:i övrigt så vill jag säga igen, dem siffror jag presenterar kommer från dem sidorna jag nämnde. Dem är inte påhittade eller fingerade. Men det är väl klart, dina källor är väl bättre och mer trovärdiga än mina :roll:
Jag har använt samma källor som du. :roll:
David

Inlägg av David »

Peter, det är kul att se hur du väljer ut för dig fördelaktig statistik.
Varför jämför du inte med t.ex. Finland som har betydligt lägre invandring än övriga Norden?

Om du istället valt att gå efter denna statistikså skulle du hitta följande:

Finland 2,75
Sverige 2,39
Island 1,03
Danmark 0,79
Norge 0,78
(siffror från 2004)

Statistiken visar "List of countries by homicide rate per year per 100,000 inhabitants".
Hoppsan här toppade visst Finland trots betydligt mindre invandring. Måste vara de jävla ryssarna som är där och mördar!

Hur är då de hemska muslimerna/araberna?
Palestina 4,04 (2004)
Yemen 3,98 (2000)
Turkiet 3,83 (2004)
Iran 2,93 (2004)
Algeriet 1,39 (2004)
Tunisien 1,22 (2002)
Syrien 1,14 (2004)
Saudi-arabien 0,92 (2002)
Förenade Arabemiraten 0,63 (2004)
Oman 0,59 (2002)
Marocko 0,47 (2004)

Att Palestina, Turkiet och Iran ligger högt är väl inte helt svårt att begripa med tanke på de politiska situationerna i länderna. Men titta även på t.ex. Algeriet, Syrien och Förenade Arabemiraten som skulle placera sig fint på den nordiska listan.

Vad vill jag då visa med detta? Jo, att man bevisa precis vad som helst med statistik!
Kan även säga att siffrorna kan fluktuera ganska kraftigt. År 2001 låg te.x Finland på 3,01 (mer än Iran!) medan Sverige var nere på 1,88.
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

I det Politiskt Korrekta och ängsliga Sverige skulle ett TV-program ABSOLUT ALDRIG kunna ha en titel som nedanstående länk visar.

Denna länk är ifrån DR - dvs Danmarks Radio och åtminstone på pappret motsvarighet till Sveriges Radio, den stora och ytterst Politiskt Korrekta åsikts- och värderingsmegafonen på Gärdet i Stockholm och som styr vad landets befolkning bör tycka och tänka för att kunna få sitta vid köttgrytorna.

http://www.dr.dk/skum/negermagasinet/

Japp! TV-programmet heter faktiskt "Negermagasinet"
Återuppbygg VGJ nu !!
David

Inlägg av David »

Bengt Jönsson skrev:I det Politiskt Korrekta och ängsliga Sverige skulle ett TV-program ABSOLUT ALDRIG kunna ha en titel som nedanstående länk visar.

Denna länk är ifrån DR - dvs Danmarks Radio och åtminstone på pappret motsvarighet till Sveriges Radio, den stora och ytterst Politiskt Korrekta åsikts- och värderingsmegafonen på Gärdet i Stockholm och som styr vad landets befolkning bör tycka och tänka för att kunna få sitta vid köttgrytorna.

http://www.dr.dk/skum/negermagasinet/

Japp! TV-programmet heter faktiskt "Negermagasinet"
Det programmet skulle absolut kunna existera på t.ex. P3! Skillnaden hade varit om det var 2 vita programledare som drev med minoriteter men nu verkar ju programledarna vara mörkhyade båda två. Det är faktiskt en avsevärd skillnad.
Känner du förresten till Bögradion som sändes i P3?

Sedan undrar jag om du även hört talas om Blatteförmedlingen? Jo, man får faktiskt heta så i Sverige. Öppna ögonen och se inte allt som hemskt här hemma och alldeles underbart i våra nordiska grannländer!
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Låst