Tillåt mig ignorera dina sarkasmer. Bara för att man är invandrarkritisk så så skall man likställas med Goebbels?
Seriöst?
TonyM skrev:Peter-Kbh skrev:
I övrigt skulle jag vilja ge er följande statistik:
Anmälda våldtäkter 2006:
Norge 840 (Ny rekord)
Danmark 527
Sverige 4189
Mord och dråp 2006:
Norge 33
Danmark 29
Sverige 245
Norge och Danmark har ungefär 5 miljoner invånare var, totalt runt 9 miljoner.
Den statistiken kan du inte använda för att visa det du vill påstå. Det är lätt att se samband som inte finns, speciellt med statistik. Det finns en anledningen till att man skämtsamt brukar böja "lögn" så här:
lögn, förbannad lögn, statistik.
Om man tittar in i det källmaterial du har hänvisat till så ingår i siffran för Sverige "Fullbordat Mord, Dråp samt misshandel med dödlig utgång"
För Danmark redovisas enbart Mord och Dråp emedan misshandel särredovisas som "Grov misshandel". Det kan vara en anlednign till att siffran är högre.
När det gäller våldtäkt är det alltid svårt att säga hur stor andel av alla våldtäkter som verkligen anmäls. Sådant kan också väga in i hur siffrorna bör tolkas. En annan förklaring kan vara hur brottet våldtäkt definieras i lagtexten. Det som är en våldtäkt i ett land kan vara sexuellt utnyttjande i ett annat.
De siffror som du presenterar här kan alltså inte jämföras på det sätt som du vill göra.
Jaja, du kan förklara bort det hur mycket du vill. Men jag bor i Danmark, en misshandel är en misshandel. En misshandel med dödlig utgång, är det samma som dråp/mord.
Peter Kbh skrev:
Angående dina inlägg Nerdboy så har jag ingen lust att svara på dem, då jag anser dem vara oseriösa med tanke på din attityd och allmänt otrevliga inlägg.
Får jag då gratulera NerdBoy! Peter ger dig med denna skrivning rätt i vad du skriver eftersom han inser att han inte har några hållbara argument och därmed måste använda andra sätt att nedgöra sina meningsmotståndare.
Absolut inte, jag skulle gärna kunna bemöta han, och jag kommer bemöta han längre ner i detta inlägget.
Men han är som en envis 14-åring när han skriver. Han klämmer ur att jag är rasist osv. bara för att jag råkar vara kritisk till kolossala mängder invandring och att jag värnar om svensk kultur. Är man rasist/nazist för att man värnar om svensk kultur? I sådana fall är ju kungen också rasist
TonyM skrev:Peter-Kbh skrev:Jag vill bara fråga en sak; du (TonyM) och en del andra här, ser ni INGA problem med ett mångkulturellt samhälle?
Det finns inget som är vare sig svart eller vitt i den frågan. Det finns problem i ett monokulturellt samhälle. Det är bland annat den typen av förutsättningar som leder till acceptans av s.k. hedersrelaterade brott. Och det är den typen av samhälle som gynnar de avarter som beskrivs i visan "Farväl till släkt och vänner". Det som vi gärna kallar "Vår kultur" är nödvändigtvis inte den bästa kulturen. Då är det bättre att lära sig, söka förstå och känna gemenskap med de erfarenheter som finns i främmande kulturer.
Sen vet jag inte om Sverige av idag är ett mångkulturellt samhälle, det är snarare ett samhälle med många små isolerade monokulturer. Den samhällsstrukturen är också problematisk.
//Tony
Jag har ALDRIG sagt att våran kultur är bättre än någon annnans. Jag har aldrig sagt det och jag kommer aldrig att säga det. Jag har ALDRIG sagt att våran ras är bättre än någon annan. Jag har aldrig sagt det och kommer aldrig att säga det.
Naturligtvis finns det problem i alla samhällen. Dock är vissa problem i vissa typer av samhällsformer allvarligare än andra.
Den multietniska samhällsformen har i MINA ögon mer problem är den homogena.
Dock har jag aldrig önskat mig en 100% homogen nation, det har jag inte en ända gång hävdat, och det står jag fast vid.
Kantorn skrev:
Jag litar inte på din bedömning över vilka tidningar som är rasistiska och vilka som inte är det.
Vet du vad, då tycker jag du skall göra lite reaserch, det finns fler tidningar i världen än Expressen och Aftonbladet. Men för att hjälpa dig lite på traven, här har du en länk till Wiki, som
förklarar vad tidningen har för hållning:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jyllands-Posten
TonyM skrev:Skall väl för ordningens skull också passa på att berätta att jag under c:a 8 år har bott i s.k. miljonprogramsområde.
Det finns problem i dessa områden, ja, men de problemen är inte nödvändigtvis knutna till den kultur som de där boende personerna härstammar ifrån.
//Tony
Okej, om vill tro det, så får du göra det; det är din fulla rätt. Men jag köper det inte!
NerdBoy skrev:Oj, vilken otur att du säger det strax innan du öser på med dagens första osanningar.

Ja dina ord är ju tydligen lag. Det är märkligt att bara du talar sanning medans de du inte håller med ljuger
De där siffrorna är helt fel, alldeles oavsett om du tycker att "Blågula frågor" är en trovärdig sajt eller inte (för jag gissar att det är därifrån de kommer). De svenska siffrorna för det du kallar "Mord och dråp" är egentligen en kategori kallad "Fullbordat mord och dråp samt misshandel med dödlig utgång". Den danska siffran däremot gäller enbart mord eftersom den danska statistiken redovisar fler brott separat. Jag har inte siffrorna för 2006 men 2005 (
siffror här) var det t.ex. 53 "drab" (mord) och 17 "uagsomt mandrab" (dråp).
Vad gäller siffran 4189 för anmälda våldtäkter i Sverige så kan du justera upp den till 4208. Dessa kan sedan delas upp i dels 3074 (varav 2644 fullbordade) där offret var 15 år eller äldre, dels i 1134 (varav 1059 fullbordade) där offret var under 15 år. Den danska siffran 527 däremot gäller, såvitt jag kan se, enbart fullbordade våldtäkter där offret var 12 år eller äldre. För att få en rättvisande siffra måste man därför även räkna med våldtäktsförsök och dessutom ett antal sexualbrott mot barn eftersom de flesta sådana numera räknas som våldtäkt i Sverige.
Sedan måste man ha klart för sig att antalet anmälda brott är ett väldigt vanskligt mått på hur många brott som verkligen sker. När det gäller siffran t.ex. 245 för mord/dråp så är den i SCB:s statistik 240 och försedd med fotnoten "
Statistiken över anmälda fullbordade mord och dråp är högre än det faktiska antalet mord och dråp.". (Av de 240 brotten skedde för övrigt 24 utomlands och att svenskar blir t.ex. rånmördade på semestern kan ju knappast invandrare i Sverige rå för.)
En annan viktig faktor är mörkertalen, och där har vi på senare tid sett en (bra!) trend i Sverige att en allt större del av våldtäkterna inom hemmets väggar anmäls. Finns motsvarande trend i Norge och Danmark?
Se där ja, here we go again. Jag publicerar FAKTA från trovärdiga sidor så som BRÅ, och polisen i DK och Norge. Men då, helt plötsligt så kommer det från något ställe du kallar "Blågula frågor", som jag förövrigt inte har en aning om vad det är för en sida, men med tanke på hur du har använt den i det här sammanhanget så förstår jag nog att det är en form av rasistisk/nazistik sida.
Och det första som slår mig då, vet du vad det är Nerdboy? Det är, med tanke på hur bra koll du har på dem sidorna, att du måste vara en vänsteraktivist av något slag. Du är en sån som gärna skulle kunna attackera, exempelvis Sverigedemokraternas lokalmöte någonstans, som vi har läst har skett ett flertal gånger sen dem deras valframgångar förra året.
Och stämmer inte min analys av dig, så stämmer kanske inte din
egna analys av mig, där du tycks ha bestämt dig att jag är nazist eller rasist
i övrigt så vill jag säga igen, dem siffror jag presenterar kommer från dem sidorna jag nämnde. Dem är inte påhittade eller fingerade. Men det är väl klart,
dina källor är väl bättre och mer trovärdiga än mina
Johan Eriksson skrev:Peter-Kbh skrev:Jag vill bara fråga en sak; du (TonyM) och en del andra här, ser ni INGA problem med ett mångkulturellt samhälle?
Jo har man kommit från ett krigshärjat land tex Irak och landat bland en massa rasister i Norden kan inte vara lätt, Peter här har tex aldrig befunnit sig i den livssituationen där han själv är flykting i främmande land men det är lätt att förenkla polarisera döma och drömma via datorn, kom ihåg dock att din drömvärld inte är min drömvärld om det perfekta samhället och det är därför vi har demokrati för att åtminstone i någon mån jämka ihop inställningen till varandra och invandrarna!
Peter, jag tycker hela dit resonemang rakt igenom är genomsyrat av tydlig rasism och eran förenklade svart/vita syn på tillvaron utmärks tydligt av dåliga sakkunskaper, enormt mycket fördomar och ett enormt behov av att försöka bevisa statistiskt att invandrana på nåt sätt egentligen bara är ute efter brott och våldtäkt så jag gör mig inga illusioner av att du ska förstå nånting av vad som händer när man buntar ihop opålästa historilösa rasister men sist man i vår närhet körde dit snack fullt ut så slutade det så här!:

Ska du inte säga att detta är en förfalskning gjord i efterhand också så blir bilden av dig total?
Du är en idiot, ursäkta att jag säger det. Men att du klämmer in bilder på mördade judar från kriget är extremt osmakligt. Jag tycker din din debatt förmåga ligger på en 4-årings nivå, när du klämmer in så osmakliga saker som bilden ovan.
Bilden ovan har överhuvudtaget ingenting med den här diskussion att göra. Det har inte förfalskats vare sig påståenden eller siffror, inte från min sida iaf. Jag säger vad jag tycker. Jag har ingenting emot andra raser osv.
Så här står det när man söker på racism på nätet:
Racism is a belief system or doctrine which postulates a hierarchy among various human races or ethnic groups.
Aldrig i mitt liv att jag köper det. Så kom inte och snacka om att för det jag är kritisk till massinvandring att mina åsikter "genomsyras av tydlig rasism".
Jag tycker du skall läsa på lite närmare vad ordet egentligen står för.
Kantorn skrev:Stefan_Brännström skrev:Således står det även vilken svensk som helst rätt att hävda att ju mer man kan undvika TVÅNGSMÄSSIG invandring, desto bättre. För det är ju givetvis tvångsmässig invandring som gör invandringen i sin helhet till negativ utifrån sett.
Förlåt mig, men det där var det sjukaste jag någonsin sett.
De som förföljs i andra länder för sina åsikter eller sin religions skull, eller för den delen av andra skäl, de ska alltså stanna i sina länder och förföljas tills de hittas och dödas eller - vilket i vissa fall är värre - torteras.
Medan vi i det friska Sverige ska sitta och titta på och tycka att "det är tur att de i alla fall inte kommer hit och förstör vår kultur och våra fina svenska omgivningar med sina trasiga liv och sin självklara brottslighet - eftersom man naturligtvis är brottsling om man har varit förföljd"
Du ska vara glad att jag inte använder svordomar, för hade jag gjort det hade du fått veta vad jag tycker om denna din åsikt.
Men du behöver inte vara orolig, jag tänker inte befatta mig med den här tråden längre, den är osund. Sjuk.
Du borde skämmas.
Skämmas? Skämmas för vad? Att han är kritisk till invandring? Skall man skämmas för att man är det?
jag tycker DU borde skämmas som inte kan acceptera att människor är kritiska mot invandring.
NerdBoy skrev:
Det är fler infödda svenskar än invandrare som begår brott.
Vad konstigt. Jag menar, det är ju bara si så där 7½-8 miljoner fler svenskar än invandrare
Med tanke på hur "få" dem är, så är det förbluffande att dem ändå är överrepresenterade i brottsstatistiken. Men låt mig gissa; det är väl bara lögner det också
@rote, om jag missat något konkret från dig, så får du ursäkta.
Kan du vara snäll och visa vad det var du skrev, alternativt skriva det igen?
Det blir så OTROLIGT mycket och skriva om jag skall svara allihopa. Jag prövar att svara dem som skiljer sig lite från varandra. Men jag kan har översett något, sorry för det.