Sura förare

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Tydligen mkt för en del som inte har nått annat att "hacka" på, än en gång, Vi förare väljer inte själva vilka fordon vi kör utan det som kommer på den turen vi ska köra får vi köra oavsett ålder på fordon.

Svårt att fatta?? (Nu blev jag en sur, irriterad äcklig förare] :roll:
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Barre skrev:Nja, tänkte fråga henne, men hon hade en minst sagt hetsk min, så jag tänkte att jag kunde bespara henne en näsvis passagerare som skall ställa dumma frågor, det får hon nog tillräckligt med som det är.

Färden gick för övrigt mycket säkert och bra, kom i tid, inga hårda inbromsningar, o ser man till komiken man fick på köpet så var det nog den bästa turen på länge. Annars sitterman ju bara där och hänger.
Hon kanske hade en egen radio som hon inte visste hur den stängdes av? :) Knäppgökar finns det gott om... Vissa tillfälliga och vissa ständiga. Hoppas det var en tillfällig knäpp hon fått, för hennes eget bästa.

Jag talade i en tråd för några månader sedan om en skylt som min mellanstadielärare sa att man ibland borde ha om halsen: "Aktas för stötar". Passade nog i det läget...
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Slagpåse skrev:Tydligen mkt för en del som inte har nått annat att "hacka" på, än en gång, Vi förare väljer inte själva vilka fordon vi kör utan det som kommer på den turen vi ska köra får vi köra oavsett ålder på fordon.

Svårt att fatta?? (Nu blev jag en sur, irriterad äcklig förare] :roll:
Ja usch, nu blev du besvärlig ;) :) :D :lol:
Äh jag bara skojade...

Det verkar vara ett märkligt påstående - finns det något trafikbolag där man får välja fordonstyp egentligen (bortsett från Stockholms Spårvägar, möjligen)?
Professionell tyckare
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Kantorn skrev:Ja usch, nu blev du besvärlig ;) :) :D :lol:
Äh jag bara skojade...
Vet jag är en sådan förare :lol:
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

PM skrev:När det gäller bussförare är vissa utvalda av GS att enbart köra nya fordon. Skulle vilja se unga förare köra 600-bussarna - det tror jag aldrig har hänt.

Nää, det ska se "snyggt ut"...
Vad räknas som ung förare? En kvinnlig bussförare som också är medlem här på forumet har ett antal år kvar till 30 och kör regelbundet 600-bussar.

Kan du inte skicka in dina teoriter till SVT nästa gång de ska göra program om konspirationsteorier? :P
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Varför tjatas det om och om igen, vilka förare som kör den och den bussen/spårvagnen :evil: Tycker den frågan kommer upp allt oftare :x

Det här med sura förare......Visst det händer nog ibland att förare är sura. Men det är nog inte helt utan anledning. Ibland kanske det beror på hur man är själv.
Men samtidigt är det så. Att alla företag har minst något rötägg. Tror inte Göteborgs Spårvägar är något undantag. Och tyvärr räcker det med någon enstaka för att ge hela företaget ett dåligt rykte.

Dock har jag aldrig drabbats av någon sur förare hos GS. Möjligtvis en tjej som körde 1:an till Östra. (Fast det räknas väl inte heller)
Man såg på henne att hon var trött och grinig. Klockan var efter 18.00 så stressen hade väl varit hög innan.
Men jag sade hej med ett leende, skämtade lite och slutligen gav henne 14 enkronor. Då kom det även fram ett leende på henne :D

Mikael

P.S. Får du en citron - gör saft av den!
Nautica

Inlägg av Nautica »

Mikael Karlsson skrev:Varför tjatas det om och om igen, vilka förare som kör den och den bussen/spårvagnen :evil: Tycker den frågan kommer upp allt oftare :x

Det här med sura förare......Visst det händer nog ibland att förare är sura. Men det är nog inte helt utan anledning. Ibland kanske det beror på hur man är själv.
Men samtidigt är det så. Att alla företag har minst något rötägg. Tror inte Göteborgs Spårvägar är något undantag. Och tyvärr räcker det med någon enstaka för att ge hela företaget ett dåligt rykte.

Dock har jag aldrig drabbats av någon sur förare hos GS. Möjligtvis en tjej som körde 1:an till Östra. (Fast det räknas väl inte heller)
Man såg på henne att hon var trött och grinig. Klockan var efter 18.00 så stressen hade väl varit hög innan.
Men jag sade hej med ett leende, skämtade lite och slutligen gav henne 14 enkronor. Då kom det även fram ett leende på henne :D

Mikael

P.S. Får du en citron - gör saft av den!
Fint, då föreslår jag att vi avslutar ämnet sur/vem kör vad - i meninglöshetens namn! :)
Magnus Ericsson
Trafikdriften GS
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Nautica skrev: Fint, då föreslår jag att vi avslutar ämnet sur/vem kör vad - i meninglöshetens namn! :)
Jourmaster nappar på detta förlsag. Diskussionen avslutas.

/Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Låst