Svårt att fatta?? (Nu blev jag en sur, irriterad äcklig förare]

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Hon kanske hade en egen radio som hon inte visste hur den stängdes av?Barre skrev:Nja, tänkte fråga henne, men hon hade en minst sagt hetsk min, så jag tänkte att jag kunde bespara henne en näsvis passagerare som skall ställa dumma frågor, det får hon nog tillräckligt med som det är.
Färden gick för övrigt mycket säkert och bra, kom i tid, inga hårda inbromsningar, o ser man till komiken man fick på köpet så var det nog den bästa turen på länge. Annars sitterman ju bara där och hänger.
Ja usch, nu blev du besvärligSlagpåse skrev:Tydligen mkt för en del som inte har nått annat att "hacka" på, än en gång, Vi förare väljer inte själva vilka fordon vi kör utan det som kommer på den turen vi ska köra får vi köra oavsett ålder på fordon.
Svårt att fatta?? (Nu blev jag en sur, irriterad äcklig förare]
Vad räknas som ung förare? En kvinnlig bussförare som också är medlem här på forumet har ett antal år kvar till 30 och kör regelbundet 600-bussar.PM skrev:När det gäller bussförare är vissa utvalda av GS att enbart köra nya fordon. Skulle vilja se unga förare köra 600-bussarna - det tror jag aldrig har hänt.
Nää, det ska se "snyggt ut"...
Fint, då föreslår jag att vi avslutar ämnet sur/vem kör vad - i meninglöshetens namn!Mikael Karlsson skrev:Varför tjatas det om och om igen, vilka förare som kör den och den bussen/spårvagnenTycker den frågan kommer upp allt oftare
![]()
Det här med sura förare......Visst det händer nog ibland att förare är sura. Men det är nog inte helt utan anledning. Ibland kanske det beror på hur man är själv.
Men samtidigt är det så. Att alla företag har minst något rötägg. Tror inte Göteborgs Spårvägar är något undantag. Och tyvärr räcker det med någon enstaka för att ge hela företaget ett dåligt rykte.
Dock har jag aldrig drabbats av någon sur förare hos GS. Möjligtvis en tjej som körde 1:an till Östra. (Fast det räknas väl inte heller)
Man såg på henne att hon var trött och grinig. Klockan var efter 18.00 så stressen hade väl varit hög innan.
Men jag sade hej med ett leende, skämtade lite och slutligen gav henne 14 enkronor. Då kom det även fram ett leende på henne![]()
Mikael
P.S. Får du en citron - gör saft av den!