Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Om man tittar noga på PH´s resp Mats samt Yujins bilder från Årstabergs nya station så ser man ganska snart att skyltarna är av ännu en sort som jag inte kan finna någon annan stans i SL-land. De ser precis ut som de "nya" skyltarna i tuben men istället för gult så har man valt grått. Mycket snyggt, dessa skyltar skulle jag vilja se på samliga stationer Men det är väl att begära på tok för mycket antar jag
För någon standardiserad grafisk profil för SL verkar ju aldrig bli verklighet.
Skyltarna på den nya fina renoverade stationen i Jakobsberg har också samma utseende. Verkar bli den nya standarden för nya och renoverade pendeltågsstationer.
David skrev:Skyltarna på den nya fina renoverade stationen i Jakobsberg har också samma utseende. Verkar bli den nya standarden för nya och renoverade pendeltågsstationer.
Helsike vad läckert!!! Snyggaste skylten jag sett någonsin sett inom SL!
Själv sporrade du mig till den milda grad att jag skrev ett mail till SL (med massor av beröm såklart) ang de nya skyltarna, hoppas på ett fint svar i likhet med...de här skyltarna är vår nya standard el dylikt
Snacka om att inte se skogen för alla träden, jag passerar alla dessa skytar minst ett par gånger/ dag om inte bra mycket mer,men jag har aldrig tänkt på att de kan vara sånn skillnad!! Där ser man,bara för att man jobbar där så betyder det inte att man ser allt