Årstaberg (skyltar)

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Årstaberg (skyltar)

Inlägg av M224 »

Hej!

Om man tittar noga på PH´s resp Mats samt Yujins bilder från Årstabergs nya station så ser man ganska snart att skyltarna är av ännu en sort som jag inte kan finna någon annan stans i SL-land. De ser precis ut som de "nya" skyltarna i tuben men istället för gult så har man valt grått. Mycket snyggt, dessa skyltar skulle jag vilja se på samliga stationer :D Men det är väl att begära på tok för mycket antar jag :(

För någon standardiserad grafisk profil för SL verkar ju aldrig bli verklighet. :x :cry: :shock:
37368

Inlägg av 37368 »

Tja!

Samma grafiska profil (blå/silver) används sedan ett tag tillbaka på Spånga och Kalbergs pendeltågsstationer!

Det var för övrigt just det som fick Yujin att knäcka den här bildgåtan!
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

37368 skrev:Tja!

Samma grafiska profil (blå/silver) används sedan ett tag tillbaka på Spånga och Kalbergs pendeltågsstationer!

Det var för övrigt just det som fick Yujin att knäcka den här bildgåtan!
Hade för mig att skyltarna vid Spånga var silverfärgade... :roll:

Hoppas att SL är på väg mot ett mera enhetligt program.
David

Inlägg av David »

Skyltarna på den nya fina renoverade stationen i Jakobsberg har också samma utseende. Verkar bli den nya standarden för nya och renoverade pendeltågsstationer.

Bild
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

David skrev:Skyltarna på den nya fina renoverade stationen i Jakobsberg har också samma utseende. Verkar bli den nya standarden för nya och renoverade pendeltågsstationer.

Bild
Helsike vad läckert!!! Snyggaste skylten jag sett någonsin sett inom SL!

Tack för en härlig bild!
David

Inlägg av David »

Tack Danne!

Blev så sporrad av ditt beröm så jag startade en ny tråd med bilderna jag tog i Jakobsberg.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=12019

:)
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

David skrev:Tack Danne!

Blev så sporrad av ditt beröm så jag startade en ny tråd med bilderna jag tog i Jakobsberg.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=12019

:)
Tack själv :)

Själv sporrade du mig till den milda grad att jag skrev ett mail till SL (med massor av beröm såklart) ang de nya skyltarna, hoppas på ett fint svar i likhet med...de här skyltarna är vår nya standard el dylikt :wink:
Wildhog
Kontakt:

Inlägg av Wildhog »

Snacka om att inte se skogen för alla träden, jag passerar alla dessa skytar minst ett par gånger/ dag om inte bra mycket mer,men jag har aldrig tänkt på att de kan vara sånn skillnad!! Där ser man,bara för att man jobbar där så betyder det inte att man ser allt :-D
/tågvärd på stockholmståg
Användarens profilbild
Stefan B

Inlägg av Stefan B »

"Den gula hinnan, det är känt, borstas bort med Pepsodent" som det hette på 60-talet.

Den gula randen hade väl inte så lite att göra med ett visst trafikföretags internationella profil, som börjar på C och slutar på x?

SB
Skriv svar