Göteborg nya bussar inne.

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Joohan

Göteborg nya bussar inne.

Inlägg av Joohan »

Okej att det är rolgit med nya sätt och sätta säterna på men är inte det här över drivet? :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Varför ha stolar av plast och på två säterna som man suttit ihopp hur ska det få plats två där?

//Johan
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Ska det få plats två där? Möjligen två barn, men annars är nog sätet avsett för en person.
Joohan

Inlägg av Joohan »

Mr. Burns skrev:Ska det få plats två där? Möjligen två barn, men annars är nog sätet avsett för en person.
Jag vet inte , men det tar ju lika stor plats som dom två palststolarna som sitter brevid varandra så tycker det känns lite onödigt :D
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Låter som om du har en rumpa som håller sig inom normalintervallets storlek. Dessvärre finns de som inte är så lyckligt lottade.
Björne

Inlägg av Björne »

Är detta dom så kallade turkarna? Alltså MAN-bussar från BMX med nummer 11X något?
Joohan

Inlägg av Joohan »

Björne skrev:Är detta dom så kallade turkarna? Alltså MAN-bussar från BMX med nummer 11X något?
Jupp, det stämmer komer inte ihåg numret. Det stod även på Norska i bussen.
Dob Bylan

Inlägg av Dob Bylan »

Vidrig inredning.

Och vad är det för en underlig lösning på bild 2? Ska man luta sig mot sätena eller hur är det tänkt?
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Dob Bylan skrev:Vidrig inredning.

Och vad är det för en underlig lösning på bild 2? Ska man luta sig mot sätena eller hur är det tänkt?
Ser mer ut som att man ska luta sig mot väggen och så har dom satt dit något mjukt så att man inte ska få ont.
Joohan

Inlägg av Joohan »

aik_putte skrev:
Dob Bylan skrev:Vidrig inredning.

Ser mer ut som att man ska luta sig mot väggen och så har dom satt dit något mjukt så att man inte ska få ont.

kan bekräffta det hära påståendet ;) Var tvungen och prova det har aldrig ståt så obekvämt :)
Johan

Inlägg av Johan »

Redan k*otter? :evil: Blir det aldrig några kameror i de nya bussarna?
Joohan

Inlägg av Joohan »

Johan skrev:Redan k*otter? :evil: Blir det aldrig några kameror i de nya bussarna?
Dom här bussarna får gärna förstöras :)

*Ironi*
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Har någon av dem fått sin exteriör förevigad? Och på vilka linjer kan man råka ut för dem?
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Jag ska aldrig mer klaga på våra Citaro säten! Jag får ont i baken bara jag ser på bilderna...usch! :roll:
Joohan

Inlägg av Joohan »

Mr. Burns skrev:Har någon av dem fått sin exteriör förevigad? Och på vilka linjer kan man råka ut för dem?
Jag kan svara på en iaf jag åkte 20 bussen ifrån Frölunda Torg till Klippan och skulle se om man fick några bra bilder vid vagnhallen men där fanns inget rolgit eller man såg den nya vagnen skymta där inne :D
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Av bild 3 att dömma är det väldigt lite utrymme mellan sätets kant och ryggstödet framför. Här i Stockholm finns det bussar (blåbussarna på linje 4 t.ex.) där man bara inte sätter sej. Ena benet blir fastklämt och man kan inte röra det alls om man inte sitter så man tar upp halva platsen brevid också!
Överhuvud taget verkar det svårt att få in stolar på ett bra sätt i dessa låggolvsbussar!
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

En annan sak jag funderat över på de där "männen" (MAN i pluralis) är varför de drivs av diesel och inte av gas..?
Nya MAN-bussar på stombusslinjerna är alltså diseldrivna... eller...? inga kamelpucklar på taket iallafall, gastank någonannanstans..?

Var det inte så att stombussarna skulle ingå i någon slags miljöpolicy, att det skulle vara låggolvsbussar, speciella hållplatser, och då någorlunda miljövänliga?? (samt en massa andra spec.)

Bj.
Vadå jag dyster?
Björne

Inlägg av Björne »

BussJohan skrev:
Mr. Burns skrev:Har någon av dem fått sin exteriör förevigad? Och på vilka linjer kan man råka ut för dem?
Jag kan svara på en iaf jag åkte 20 bussen ifrån Frölunda Torg till Klippan och skulle se om man fick några bra bilder vid vagnhallen men där fanns inget rolgit eller man såg den nya vagnen skymta där inne :D
Det är bara "mock-upen" som finns i vagnhallen Majorna, dom två testvagnarna bor fortfarande på spår 34 och 35 på Rantorget.
Neko

Inlägg av Neko »

Den MAN som är fotad är en helt tysk MAN, byggd enligt samma sätt som
för tyska städer. Åkt en hel del såna bussar där nere. :)
I stadstrafik åker man ju oftast inte så långa sträckor, så då behöver
komforten inte vara så lyxig.
Antingen är det 128 eller 129 som fastnat på bilderna.
Jag gillar dem verkligen!
Öppen yta, mkt folk som får plats. Ungdomarna kan stå längst bak o
snattra, medans de äldre sitter där fram.
O ac funkar fint i hela bussen. :) Jisses vad varmt det kunde bli . . .
/Neko
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Björn J. skrev:En annan sak jag funderat över på de där "männen" (MAN i pluralis) är varför de drivs av diesel och inte av gas..?
Nya MAN-bussar på stombusslinjerna är alltså diseldrivna... eller...? inga kamelpucklar på taket iallafall, gastank någonannanstans..?

Var det inte så att stombussarna skulle ingå i någon slags miljöpolicy, att det skulle vara låggolvsbussar, speciella hållplatser, och då någorlunda miljövänliga?? (samt en massa andra spec.)

Bj.
Diesel verkar vara mer driftsäkert så några gasbussar på linje 17 finns inte.
Självklart kan ju en och annan äldre modell komma åkandes(dromedarbuss) men det är väl sånt som kallas utfyllnad?
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Jönsson »

En sådan MAN med sådan inredning där bak har rullat länge på lokala linjer i Kungsbacka!
Skriv svar