Varför ha stolar av plast och på två säterna som man suttit ihopp hur ska det få plats två där?
//Johan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Ser mer ut som att man ska luta sig mot väggen och så har dom satt dit något mjukt så att man inte ska få ont.Dob Bylan skrev:Vidrig inredning.
Och vad är det för en underlig lösning på bild 2? Ska man luta sig mot sätena eller hur är det tänkt?
aik_putte skrev:Ser mer ut som att man ska luta sig mot väggen och så har dom satt dit något mjukt så att man inte ska få ont.Dob Bylan skrev:Vidrig inredning.
Och vad är det för en underlig lösning på bild 2? Ska man luta sig mot sätena eller hur är det tänkt?
Jag kan svara på en iaf jag åkte 20 bussen ifrån Frölunda Torg till Klippan och skulle se om man fick några bra bilder vid vagnhallen men där fanns inget rolgit eller man såg den nya vagnen skymta där inneMr. Burns skrev:Har någon av dem fått sin exteriör förevigad? Och på vilka linjer kan man råka ut för dem?
Det är bara "mock-upen" som finns i vagnhallen Majorna, dom två testvagnarna bor fortfarande på spår 34 och 35 på Rantorget.BussJohan skrev:Jag kan svara på en iaf jag åkte 20 bussen ifrån Frölunda Torg till Klippan och skulle se om man fick några bra bilder vid vagnhallen men där fanns inget rolgit eller man såg den nya vagnen skymta där inneMr. Burns skrev:Har någon av dem fått sin exteriör förevigad? Och på vilka linjer kan man råka ut för dem?
Diesel verkar vara mer driftsäkert så några gasbussar på linje 17 finns inte.Björn J. skrev:En annan sak jag funderat över på de där "männen" (MAN i pluralis) är varför de drivs av diesel och inte av gas..?
Nya MAN-bussar på stombusslinjerna är alltså diseldrivna... eller...? inga kamelpucklar på taket iallafall, gastank någonannanstans..?
Var det inte så att stombussarna skulle ingå i någon slags miljöpolicy, att det skulle vara låggolvsbussar, speciella hållplatser, och då någorlunda miljövänliga?? (samt en massa andra spec.)
Bj.