Jobba på Connex

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
malin

Jobba på Connex

Inlägg av malin »

Hej
JAg har en liten undran bara dför er som vet...
Är väldigt intresserad av jobb på Connex..helst tågförare
Är det HELT omjligt att få..de svarar att de inte har behov den närmsta tiden
Kan man försöka trixa sig in som praktikant på ngt sätt

Spärrvaktsjobb då?

Ni som jobbar på Connex hur ficik ni jobb

Antar att det är kontakter som gäller i nuvarande arbetsmarknläge

JAg är en 35årig kvinna som tröttnat på vårdarbetet,jag har Bkörkort btw om det skulle hjälpa ngt :roll:
Har även goda språkkunskaper..kan ju kanske komma till pass med alla nationaliteter i jobbet men även som spärris"

Tacksam för svar
förare

Re: Jobba på Connex

Inlägg av förare »

malin skrev:Hej
JAg har en liten undran bara dför er som vet...
Är väldigt intresserad av jobb på Connex..helst tågförare
Är det HELT omjligt att få..de svarar att de inte har behov den närmsta tiden
Kan man försöka trixa sig in som praktikant på ngt sätt

Spärrvaktsjobb då?

Ni som jobbar på Connex hur ficik ni jobb

Antar att det är kontakter som gäller i nuvarande arbetsmarknläge

JAg är en 35årig kvinna som tröttnat på vårdarbetet,jag har Bkörkort btw om det skulle hjälpa ngt :roll:
Har även goda språkkunskaper..kan ju kanske komma till pass med alla nationaliteter i jobbet men även som spärris"

Tacksam för svar
Det går inte att trixa ni sig såvitt jag vet. Det gäller bara att söka vid rätt tillfälle ;)
De anställer ju spärrvakter lite hipp som happ, främst inför sommaren, så runt februari-mars är nog ett lämpligt tillfälle att skicka in en ansökan. Sen från spärrvakt är det lite lättare att bli förare eftersom de den senaste tiden bara rekryterat förare internt.

Men jag kan säga såhär, de har inga större anställningskrav när det gäller erfarenhet och sånt. Blir man kallad till intervju kan man nästan räkna med att man fått jobbet redan. Jag har t.ex inga meriter alls, ingen arbetslivserfarenhet, ingen utbildning, inget körkort eller nånting men det gick ju vägen ändå :D

Men mitt tips är som sagt att söka runt feb-mars så är det nog störst chans att få nånting.
Bors

Inlägg av Bors »

Jag får nog ta och instämma. Jag snubblade in som spärrvakt (sommarvikarie) och kunde sedan fortsätta som deltidare. Detta utan några särskilda meriter och genom att endast slänga iväg en ansökan via connex hemsida (i februari 04). Hur lätt det är att få en heltidstjänst har jag dock ingen aning om, även om jag misstänker att connex för närvarande har fler heltidsanställda än de är bekväma med.

Jag vet också att åtminstone en person fick spärrvaktsjobb som deltidare i city runt julen 04 utan att först ha jobbat som sommarvikare.
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Har du B-körkort behöver du inte bara begränsa dig till tågförare. Utan då är det även möjligt att bli spårvagnsförare på Tvärbanan/Nockebybanan. Dock är kanske styrkan för stor idag.

Mikael
tutf/lih

Inlägg av tutf/lih »

Det är bara att ringa, vara trevlig och visa intresse. Skicka därefter in ansökan via hemsidan. Någon väg in bakvägen tror jag inte finns men det är bra att hänvisa till någon tågförare du känner (om du känner någon). Har hört att det är bra.
Spårvagnsföraren

Inlägg av Spårvagnsföraren »

Trist att behöva säga det, men Connex personalpolitik är bedrövlig. Det har bara blivit sämre och sämre sedan denna trafikoperatör tog över. De fullkomligt skiter i sina medarbetare!

Jag kan tyvärr INTE rekommendera någon att söka jobb hos Connex.
oook

Inlägg av oook »

Spårvagnsföraren skrev:Trist att behöva säga det, men Connex personalpolitik är bedrövlig. Det har bara blivit sämre och sämre sedan denna trafikoperatör tog över. De fullkomligt skiter i sina medarbetare!

Jag kan tyvärr INTE rekommendera någon att söka jobb hos Connex.
Men du. Jag kan nog lova att det är SJUKT mycket sämre "personalpolitik" inom vården. Connex är ju rena drömmen jämfört med många andra arbetsplatser.
Byt jobb om det är så hemskt. Hon som skrev första inlägget jobbar i vården och vill byta till connex så du kanske kan byta med henne? Det vore väl kanon? Du slipper jobba för elaka connex och hon slipper slita ihjäl sig för minimilön.
Spårvagnsföraren

Inlägg av Spårvagnsföraren »

oook skrev:Men du. Jag kan nog lova att det är SJUKT mycket sämre "personalpolitik" inom vården. Connex är ju rena drömmen jämfört med många andra arbetsplatser.
Byt jobb om det är så hemskt. Hon som skrev första inlägget jobbar i vården och vill byta till connex så du kanske kan byta med henne? Det vore väl kanon? Du slipper jobba för elaka connex och hon slipper slita ihjäl sig för minimilön.
Så du menar att förarjobbet är en dans på rosor eller? Vet du hur det är att sitta instängd i en förarhytt i flera timmar utan att ha en chans att uppsöka en toalett? Eller den ständiga psykiska pressen? Och att ha en arbetsgivare som fullkomligt skiter i sina anställda, huvudsaken för dem är att de tjänar så mycket pengar som möjligt. Förarnas arbetsmiljö skiter de nämligen fullständigt i.

Nej, uttala dig inte om sådant du inte begriper dig på. Jag garanterar att det "slitsamma" vårdjobbet du pratar om är rena semestern jämfört med förarjobbet!
Joohan

Inlägg av Joohan »

Spårvagnsföraren skrev:
oook skrev:Men du. Jag kan nog lova att det är SJUKT mycket sämre "personalpolitik" inom vården. Connex är ju rena drömmen jämfört med många andra arbetsplatser.
Så du menar att förarjobbet är en dans på rosor eller? Vet du hur det är att sitta instängd i en förarhytt i flera timmar utan att ha en chans att uppsöka en toalett? Eller den ständiga psykiska pressen? Och att ha en arbetsgivare som fullkomligt skiter i sina anställda, huvudsaken för dem är att de tjänar så mycket pengar som möjligt. Förarnas arbetsmiljö skiter de nämligen fullständigt i.

Nej, uttala dig inte om sådant du inte begriper dig på. Jag garanterar att det "slitsamma" vårdjobbet du pratar om är rena semestern jämfört med förarjobbet!

hahaha, mest patetiska på länge, kan inte bådda jobben vara jobbiga fast på olika sätt? :D men ni kan ju få bråka om vad som är jobbigast kan bli roligt och läsa = )
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Spårvagnsföraren skrev: Så du menar att förarjobbet är en dans på rosor eller? Vet du hur det är att sitta instängd i en förarhytt i flera timmar utan att ha en chans att uppsöka en toalett? Eller den ständiga psykiska pressen? Och att ha en arbetsgivare som fullkomligt skiter i sina anställda, huvudsaken för dem är att de tjänar så mycket pengar som möjligt. Förarnas arbetsmiljö skiter de nämligen fullständigt i.

Men det är ju faktiskt DU själv som har valt jobbet, eller hur. Ingen tvingar dig att sitta instängd. Du själv har gjort valet...
Gunnar Eriksson

för den som funderar på att jobba i trafiken

Inlägg av Gunnar Eriksson »

Spårvagnsföraren skrev:Nej, uttala dig inte om sådant du inte begriper dig på. Jag garanterar att det "slitsamma" vårdjobbet du pratar om är rena semestern jämfört med förarjobbet!
Begriper man sig inte på vårdjobbet, så ska man nog inte uttala sig om det heller.

Du malin, bry dig inte om att en och annan tar tillfället i akt att vädra missnöje. De personerna skulle nog ha varit missnöjda, oavsett vilken arbetsplats de jobbade på! Jag skulle vilja säga så här. Den som jobbat inom vården har erfarenhet av hur det är att jobba obekväm arbetstid. Det är samma sak inom lokaltrafiken, men ofta så börjar och slutar jobbet på mer obekväm tid än inom vården (dvs börjar mycket tidigt eller slutar mycket sent). Den genomsnittliga arbetstiden är oftast något färre timmar än de flesta heltidsanställda. Sedan börjar man med dagkommendering. Visserligen vet man vilken tid på dagen man ska jobba, men den exakta tjänstgöringen vet man först någon eller några dagar innan. Så småningom kan man välja fasta tjänster där man i större utsträckning kan få de jobb man önskar. Vill man känna sig för så kan man jobba timanställd på sommaren eller extra på helger.

Jobbet är ofta ett ensamjobb i större utsträckning än inom vården. Man sitter där i sin spärr eller kör sitt tunneltåg. Men på spårvagnarna och tågen är man (oftast) två som jobbar, men det är först vid ändstationerna som man kan umgås några minuter. Jobbarkompisarna träffar man mest i samband med avlösningarna. Förarna har ofta många korta raster i samband med att man byter tur som man kör. På avlösningsplatserna träffar man också sina jobbarkompisar, även om det bara är en kort stund. I depåerna träffar man också varandra.

Många börjar jobba inom trafiken som tillfälligt jobb, t ex under studierna, men trivs så bra så de stannar. Andra jobbar en kort tid därför att de inte trivs så bra och går över till något annat. En del som sitter i spärrarna trivs bättre på en lugn station, medan andra gillar när det är mycket folk och det händer saker hela tiden. Det är nog väldigt individuellt hur man uppfattar sitt arbete. Det här var väl i stora drag hur jobbet kan vara, detaljerna får man ta reda på sedan om det blir aktuellt med anställning. Det varierar förstås också lite mellan olika arbetsställen. Men har man funderat en tid på att söka, så har man nog tänkt igenom saken och då är det bara att köra. Lycka till med ansökningen!

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Användarens profilbild
Stefan Widén

En möjlighet

Inlägg av Stefan Widén »

Hej Malin

Om du nu funderar på kollektivtrafikbranchen som alternativ till det du gör idag så har jag ett förslag som gör att du får en god inblick i branchen och även ett visst försprång i form av erfarehet och kvalifikationer.

Bli medlem i sällskapet om du inte redan är det och sök till några av det trafikbiträdeskurser (konduktör med säkerhetsutbildniing) som går på Djurgårdslinjen. Då får du chans att prova på. Känns det roligt så kan du hoppa på förarutbildningen och lära dig köra spårvagn på Djurgården. Då får du den säkerhetsutbildning som spårvagnsförarna har på Tvärbanan och nickbybanan och om det blir tal om nyanställningar så har du en fördel. Även när det gäller tunneltågsutbildning så ger det en viss merit att ha en godkänd säkerhetsutbildning även om den inte fullt är den samma som för spårvagnsförare.

På Djurgårdslinjen får man som förare en god möjlighet till att känna hur det känns i yrket. Här får du möta resenärer som gladeligen betalar extra för att få åka med våra vagnar och gärna delar med sig om sina minnen av forna spårvagnsresor, eller uppleva barnens förtjusnign då vagnen startar från Norrmalmstorg för färd mot Djurgården

Som tjej är du dessutom extra välkommen då vi trots idoga sökningar inte förnärvarande har någon fullt utbildad förare. Detta gäller även andra tjejer som är nyfikna på att köra spårvagn så finns alla möjligheter till detta på Djurgårdslinjen.

Utbildningen sker på kvällar och helger och är gratis. För de tjejer som blir examinerade färdiga förare så får man gratis medlemskap första året som en extra sporre. Tjänstgöriningen sker sen på ideell basis men på sommaren finns det vissa sommartjänster som förare som är avlönade.

Har du eller någon annan fler frågor eller vill anmäla er så kan ni mejla till trafikexpiditionen på Djurgårdslinjen på adress tx@ss.se

Väl mött på linjen

Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Stefan Widén

ny linje

Inlägg av Stefan Widén »

trots att man läser texten som bara den innan så råkade jag skapa en ny spårvagnslinje..

undar var Nickby ligger.. om det nu finns annar så får vi köra med gamla hederliga Nockebybanan ett tag till

/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
------

Re: En möjlighet

Inlägg av ------ »

Stefan Widén skrev:Hej Malin
------
Då får du den säkerhetsutbildning som spårvagnsförarna har på Tvärbanan och nickbybanan och om det blir tal om nyanställningar så har du en fördel. Även när det gäller tunneltågsutbildning så ger det en viss merit att ha en godkänd säkerhetsutbildning även om den inte fullt är den samma som för spårvagnsförare.
--------
Väl mött på linjen

Stefan
"Nickbybanan"? Det är väl som sagt Nockebybanan som avses? Och glöm inte Lidingöbanan! Vad Stefan avser är den regelsamling "Trafiksäkerhetsinstruktion", med spårtrafikjargong TRI, som reglerar spårtrafikens förhoppningsvis säkra framförande. Den måste alla med säkerhetstjänst i spårtrafik behärska. Det finns olika TRI: Djurgårdslinjen, Tvärbanan, Nockebybanan och Lidingöbanan har en gemensam sådan.

Med all respekt för det oerhörda arbete SSS och Djurgårdslinjens personal lägger ned i trafikeringsarbetet så måste man komma ihåg att det i stort sett sker helt ideellt och oavlönat. Så har man inte ett brinnade intresse för (äldre) spårtrafik kan det vara svårt att finna den rätta motivationen. Jag har t.ex. för min egen del valt att inte engagera mig i detta tyvärr, fastän (passiv) medlem i SSS. Sedan kan man fråga sig om den fordons- och körsituation man möter i SSS är relevant för körning på någon av SL:s tunnel- eller lokalbanor. Men viss körerfarenhet får man onekligen.

En annan sak som inte påpekats är att alla operatörer idag genomför psykologiska urvaltester innan man antar någon till en förarutbildning. De brukar, mellan tummen och pekfingret, sålla bort ca. hälften av de sökande. Men grundregeln är numera att man får börja som spärrvakt eller konduktör, eftersom så gott som alla förare internrekryteras. Jag jobbade deltid i spärren ett år innan jag fick erbjudande om att gå igenom förartesten. Sedan är det en annan sak att Connex förarutbildningar, Saltsjöbanan möjligen undantagen, är alldeles för korta. Jag kände mig långtifrån fördigutbildad när jag skickades ut på banan ensam första gången, men det var bråttom att jag skulle bli lönsam. Sedan är rörligheten inom företaget dålig, har man utbildats på en tunnelbana eller lokalbana kan det ta åratal innan man i nåder kan få utbildning på någon annan bana. Connex premierar sällan personalens vilja till vidareutveckling, tyvärr. Man ska därför inte glömma bort den lokalbana som numera inte drivs av Connex, nämligen Roslagsbanan vars operatör heter Roslagståg. Men deras personalbehov är väl ännu mindre än Connex!

Roslagståg förefaller ha förmågan att sätta värde på sin personal på ett helt annat sätt än Connex. Varje gång jag framhåller detta brukar jag få höra att jag bara förmedlar hörsägen. Ett vet jag dock säkert, Roslagståg betalar sin personal betydligt bättre löner än Connex!
Syster.

Inlägg av Syster. »

Spårvagnsföraren skrev:Nej, uttala dig inte om sådant du inte begriper dig på. Jag garanterar att det "slitsamma" vårdjobbet du pratar om är rena semestern jämfört med förarjobbet!
Ursäkta?!?! Hur illa förarjobbet än må vara enligt din åsikt så har du åtminstone rast reglerat enligt schema... Passen i vården kan vara upp till 11-12 timmar utan reglerad rast. Har du otur så är det så mycket att göra att du inte hinner sitta ner och äta din mat alls under hela passet. Och jag tror heller inte att många brancher tillåter att man arbetar till 22 på kvällen för att börja 6.30 morgonen därpå.

Så det kanske gäller oss alla att inte uttala sig inte om sådant man inte begriper sig på...
.....

Re: för den som funderar på att jobba i trafiken

Inlägg av ..... »

Gunnar Eriksson skrev:
Begriper man sig inte på vårdjobbet, så ska man nog inte uttala sig om det heller.

Du malin, bry dig inte om att en och annan tar tillfället i akt att vädra missnöje. De personerna skulle nog ha varit missnöjda, oavsett vilken arbetsplats de jobbade på! Jag skulle vilja säga så här. Den som jobbat inom vården har erfarenhet av hur det är att jobba obekväm arbetstid. Det är samma sak inom lokaltrafiken, men ofta så börjar och slutar jobbet på mer obekväm tid än inom vården (dvs börjar mycket tidigt eller slutar mycket sent). Den genomsnittliga arbetstiden är oftast något färre timmar än de flesta heltidsanställda. Sedan börjar man med dagkommendering. Visserligen vet man vilken tid på dagen man ska jobba, men den exakta tjänstgöringen vet man först någon eller några dagar innan. Så småningom kan man välja fasta tjänster där man i större utsträckning kan få de jobb man önskar. Vill man känna sig för så kan man jobba timanställd på sommaren eller extra på helger.

Jobbet är ofta ett ensamjobb i större utsträckning än inom vården. Man sitter där i sin spärr eller kör sitt tunneltåg. Men på spårvagnarna och tågen är man (oftast) två som jobbar, men det är först vid ändstationerna som man kan umgås några minuter. Jobbarkompisarna träffar man mest i samband med avlösningarna. Förarna har ofta många korta raster i samband med att man byter tur som man kör. På avlösningsplatserna träffar man också sina jobbarkompisar, även om det bara är en kort stund. I depåerna träffar man också varandra.

Många börjar jobba inom trafiken som tillfälligt jobb, t ex under studierna, men trivs så bra så de stannar. Andra jobbar en kort tid därför att de inte trivs så bra och går över till något annat. En del som sitter i spärrarna trivs bättre på en lugn station, medan andra gillar när det är mycket folk och det händer saker hela tiden. Det är nog väldigt individuellt hur man uppfattar sitt arbete. Det här var väl i stora drag hur jobbet kan vara, detaljerna får man ta reda på sedan om det blir aktuellt med anställning. Det varierar förstås också lite mellan olika arbetsställen. Men har man funderat en tid på att söka, så har man nog tänkt igenom saken och då är det bara att köra. Lycka till med ansökningen!

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Nej, och det kan väl gälla dig också. Hur längre sedan var det du körde i tunnelbanan? Vet du någonting om Connex personalpolitik idag? Eller tillhör du de lyxlirare som dyker upp en eller annan helg och kör bara för att det är roligt. De flesta som hetsar mot oss som måste försörja oss i trafiken brukar vara folk med välbetalda och inte alltför ansträngande skrivbordsjobb. Du brukar betitla dig ekonom, och det tyder väl på att du själv tillhör de kategorin. När vi understår oss att ha synpunkter på vår arbetsgivare som inte är helt översvallande får vi höra att "vi tar tillfället i akt att vädra vårt missnöje", "har hamnat på kant med vår arbetsgivare" eller "helt enkelt är för negativa". Det är med andra ord ständigt individen det är fel på, tydligen. Connex däremot saknar visst förmågan att göra fel.

Utropet "passar det inte så stick" som man har sett i flera diskussionstrådar de senaste dagarna är ungefär lika intelligent som när mindre begåvade personer skriker "utlänningar, åk hem" till flyktingar. I dagens arbetsmarknadsläge, med en 10%-ig arbetslöshethet och med Reinfeldts pojkar hetsande mot de arbetslösa håller alla stenhårt i sina anställningar, hur trista de än är. Minst hälften av de Connexanställa kan jag lova (inkl. jag själv) skulle söka oss någon annan stans om det bara funnes något alternativ. Och köerna av sökande utanför Connex dörrar är ju oändligt långa.

Jag vet ingenting om vården och därför gör jag inga jämförelser med den. Däremot kan jag knappast rekommendera någon att söka jobb inom Connex om man vill ha en arbetsgivare som uppskattar det man gör. Roslagståg - som kör Roslagsbanan - visar dock att det finns en annan väg att gå än den Connex valt. Varje gång jag framför detta blir jag avhånad för att sprida lögner eftersom jag inte själv jobbar där. Mina åsikter grundar jag dock på en del fackligt utbyte vi haft med SEKO-klubben där, och en sak kan sägas med säkerhet: Roslagståg betalar sina anställda betydligt bättre än Connex.
En förare

Inlägg av En förare »

Vad gäller förarjobbet som sådant så är väl det okej. Connex som arbetsgivare däremot är en katastrof med sina ständiga försämringar för personalen de senaste åren. Sanningen är att de inte bryr sig huruvida vi trivs på jobbet eller ej, huvudsaken att verksamheten kostar så lite som möjligt. Förr i tiden hade vi regelbundna arbetsplatsmöten där vi faktiskt fick säga vår åsikt och kunde påverka vår arbetsmiljö. Det är borta för länge sedan. Dialogen mellan chefer och personalen nuförtiden består endast av pekpinnar och "så här gör vi, och passar det inte så byt jobb".

Den enda gången man får lite uppskattning är väl vid jul. Ni vet det där obligatoriska julbrevet som någon skrivbordsnisse skickar hem till alla, om vilket "fint team vi inom familjen Connex är" och liknande lögner. Men det brukar jag förpassa till soptunnan illa kvickt.
Doktor Krall

Inlägg av Doktor Krall »

Syster. skrev:Ursäkta?!?! Hur illa förarjobbet än må vara enligt din åsikt så har du åtminstone rast reglerat enligt schema... Passen i vården kan vara upp till 11-12 timmar utan reglerad rast. Har du otur så är det så mycket att göra att du inte hinner sitta ner och äta din mat alls under hela passet. Och jag tror heller inte att många brancher tillåter att man arbetar till 22 på kvällen för att börja 6.30 morgonen därpå.
Varför jobbar du inom vården då om du inte trivs?
Ingen tvingar väl dig?

--
Mvh Doktor K
Doctor Bruce

Inlägg av Doctor Bruce »

Syster. skrev:Passen i vården kan vara upp till 11-12 timmar utan reglerad rast. Har du otur så är det så mycket att göra att du inte hinner sitta ner och äta din mat alls under hela passet. Och jag tror heller inte att många brancher tillåter att man arbetar till 22 på kvällen för att börja 6.30 morgonen därpå.
Usch då. Men försök se det positiva min vän.
Ni har ju alltid nära till ett sjukhus om ni skulle bli utbrända på jobbet. :lol:
Gunnar Eriksson

Re: för den som funderar på att jobba i trafiken

Inlägg av Gunnar Eriksson »

..... skrev:De flesta som hetsar mot oss som måste försörja oss i trafiken brukar vara folk med välbetalda och inte alltför ansträngande skrivbordsjobb.
Jag kan inte svara på allt, men ursäkta, hur man kan se mitt inlägg som att jag hetsar mot trafikpersonal kan jag inte alls förstå. Det jag kan säga till den ursprungliga frågeställaren i denna tråd är att såväl inom kollektivtrafiken som inom vården så finns det människor som är starkt missnöjda och tydligen reagerar på allt möjligt. Jag skulle tro att det skulle låta ungefär lika gnälligt om det fanns ett liknande forum för dem som jobbar inom vården. Jag försökte bara skriva lite allmänt om själva jobbet inom DET HÄR området.
..... skrev:Jag vet ingenting om vården och därför gör jag inga jämförelser med den. Däremot kan jag knappast rekommendera någon att söka jobb inom Connex om man vill ha en arbetsgivare som uppskattar det man gör. Roslagståg - som kör Roslagsbanan - visar dock att det finns en annan väg att gå än den Connex valt. Varje gång jag framför detta blir jag avhånad för att sprida lögner eftersom jag inte själv jobbar där.
Jag tror också att Roslagståg delvis valt en annan väg än Connex, så på den punkten är jag väl i sak överens med ..... ;-) Men då pratar vi om en väldigt liten arbetsplats som det är svårt att söka till. Dessutom är det ju inte så att arbetsgivaren (ens om den heter Connex) sitter i knät på en när man jobbar. Och lönen kommer då den ska. Sedan är det kanske så att Connex inte uppfyllt alla förväntningar som funnits. Den som hängt med i vad jag skrivit har sett att även jag kan kritisera Connex ibland, eftersom det faktiskt är de som är den huvudsakliga operatören i trafiken nära mig. Men Connex är ungefär som de flesta andra arbetsgivare så på den punkten behöver man inte tro något annat eller låta sig avskräckas. Det finns de som inte besöker sin trafikexpedition/arbetsledning mer än några gånger om året, så om man vill ha ett fritt jobb och inte vill ha så mycket att göra med arbetsgivaren hela dagarna, som man kanske får göra på en vårdinrättning, och om man tycker det är OK att jobba då andra är lediga och är ledig då andra jobbar, så kan det här jobbet verkligen rekommenderas. :-)

Jag har jobbat en hel del obekväm arbetstid i mina dagar, och något viktigt har jag lärt mig: Sov ordentligt, drick inte kaffe så fort tillfälle ges, och låt magen vila på natten. Då blir både magen och humöret bättre! :-)

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Skriv svar