praktik
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
-
Är du intresserad av det så är det nog bäst att försöka komma in i verkstaden och få praktik där, åka runt på en buss i en vecka tror jag varken du eller skolan tycker är så givande egentligen?!rjoo skrev:okej..så om man är intresserad att bli/jobba som bussförare så får man inte åka med en vecka eller så och se hur det är eller??
- aik_putte
- Kontakt:
Säger samma som dig, skulle också vilja de!rjoo skrev:okej..så om man är intresserad att bli/jobba som bussförare så får man inte åka med en vecka eller så och se hur det är eller??

Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
-
Gjorde själv min "prao" i 8:an på SLs bussgarage i Södertälje för länge sedan, jag fick faktiskt lära mig en hel del om bussar, och åkte en hel del buss också i samband med provkörningar efter verkstadsbesök.rjoo skrev:okej..så om man är intresserad att bli/jobba som bussförare så får man inte åka med en vecka eller så och se hur det är eller??
Så att få praktisera på ett bussgarage är inte så tråkigt som det låter...
-
Om du får praktik på ett bussföretag, finns det kanske stunder då det inte finns något att göra inom byggnaden så att säga. Då kan chansen finnas att du får följa med på en tur med buss. Skulle du få praktik så säg till att du gärna även vill följa med på bussar. Det gäller att det är rätt folk på rätt plats så går det nog!rjoo skrev:så det går inte praktisera på en buss som bussvärd eller något liknade
Mikael
P.S. Sedan gäller det att föraren vill ha någon med sig

-