Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Vet nån vad hände där mellan Rdb och Ösk? Eller hur länge det kommer att dröja?
Jag tänkte att åka till Rdb och ta ersättningsbuss idag eftermiddag, men det skulle vara en slöseri av tid om jag åker där och personalen säger att allting är tillbaka till ordning igen.
>>>> http://www.slinfo.se <<<<Fast på engelska
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Det var ett rälsbrott mitt i Rydboskogen på ca 15 cm. Trafiken stoppades med en gång efter lokförarens bedömning.
Problemet ligger vid felavhjälpningen som är under all kritik, framförallt nu under semestertider. Ringde ut jour vid 20.30-tiden, 14 timmar senare började det arbetas.
Rälsbrottet är helt klart en utslitningsskada, bandelen skulle ha rustats på slutet av 90-talet, vilket inte skett.
Karsten (på jobbet) skrev:Det var ett rälsbrott mitt i Rydboskogen på ca 15 cm. Trafiken stoppades med en gång efter lokförarens bedömning.
Problemet ligger vid felavhjälpningen som är under all kritik, framförallt nu under semestertider. Ringde ut jour vid 20.30-tiden, 14 timmar senare började det arbetas.
Rälsbrottet är helt klart en utslitningsskada, bandelen skulle ha rustats på slutet av 90-talet, vilket inte skett.
Karsten (på jobbet), antyder att du jobbar på RB?
Stämmer det?
När kom trafiken igång då??
Tåg 660 (avg. 16.43 från Mörby) var det första som gick hela vägen ut till Österskär. Tåget var 4 minuter sent från Mörby, och ankom Österskär 2 minuter försenat.
I stort sett alla Österskärståg går sent från Mörby pga att ersättningsbussen ankommer till Mörby ca en minut efter tågets egentliga avgångstid. Att köra i tid och låta de resande se slutsignalen försvinna mot Ösby anser vi vara sämre service än att gå två-tre minuter sent, en försening som i stort sett är borta vid Åkersberga.
Karsten(på jobbet) skrev:Jobbar som tågledare, men kan synas ute och köra ibland. Om resan går alldeles ryckfritt så är det jag som kör (skryt skryt)...
Ha! Sådana förare finns inte längre sedan jag slutade!