Spårfel på RB

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
yujin
Kontakt:

Spårfel på RB

Inlägg av yujin »

Vet nån vad hände där mellan Rdb och Ösk? Eller hur länge det kommer att dröja? :D

Jag tänkte att åka till Rdb och ta ersättningsbuss idag eftermiddag, men det skulle vara en slöseri av tid om jag åker där och personalen säger att allting är tillbaka till ordning igen. :cry:
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Trafiken var tydligen igång igen vid 17-tiden idag. Ännu ett långt stopp som drabbade Österskärslinjen...
Karsten (på jobbet)

Inlägg av Karsten (på jobbet) »

Det var ett rälsbrott mitt i Rydboskogen på ca 15 cm. Trafiken stoppades med en gång efter lokförarens bedömning.

Problemet ligger vid felavhjälpningen som är under all kritik, framförallt nu under semestertider. Ringde ut jour vid 20.30-tiden, 14 timmar senare började det arbetas.

Rälsbrottet är helt klart en utslitningsskada, bandelen skulle ha rustats på slutet av 90-talet, vilket inte skett.
Ewert

Inlägg av Ewert »

Karsten (på jobbet) skrev:Det var ett rälsbrott mitt i Rydboskogen på ca 15 cm. Trafiken stoppades med en gång efter lokförarens bedömning.

Problemet ligger vid felavhjälpningen som är under all kritik, framförallt nu under semestertider. Ringde ut jour vid 20.30-tiden, 14 timmar senare började det arbetas.

Rälsbrottet är helt klart en utslitningsskada, bandelen skulle ha rustats på slutet av 90-talet, vilket inte skett.
Karsten (på jobbet), antyder att du jobbar på RB?
Stämmer det?
När kom trafiken igång då??
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Karsten tycks vara insatt i det mesta som händer på Roslagsbanan (alltid lika trevligt när man får svar från någon som vet!).
Resenär

Inlägg av Resenär »

Jag åkte med tåget 16.43 från Mörby mot Österskär. Då fick vi besked om att de var lagat. Tåget var förövrigt 5 minuter försenat (givetvis..).
Karsten(på jobbet)

Inlägg av Karsten(på jobbet) »

Tåg 660 (avg. 16.43 från Mörby) var det första som gick hela vägen ut till Österskär. Tåget var 4 minuter sent från Mörby, och ankom Österskär 2 minuter försenat.
I stort sett alla Österskärståg går sent från Mörby pga att ersättningsbussen ankommer till Mörby ca en minut efter tågets egentliga avgångstid. Att köra i tid och låta de resande se slutsignalen försvinna mot Ösby anser vi vara sämre service än att gå två-tre minuter sent, en försening som i stort sett är borta vid Åkersberga.
Resenär

Inlägg av Resenär »

Helt rätt resonerat. Synd bara att man kom med 177an idag och missade Ormstatåget precis ;)

Vore skoj att veta vem du är, kondukter eller chuafför?

(om det går bra att fråga de här...)
Karsten(på jobbet)

Inlägg av Karsten(på jobbet) »

Jobbar som tågledare, men kan synas ute och köra ibland. Om resan går alldeles ryckfritt så är det jag som kör (skryt skryt)...
Dryg

Inlägg av Dryg »

Jobbar som tågledare, men kan synas ute och köra ibland. Om resan går alldeles ryckfritt så är det jag som kör (skryt skryt)...

Ni kör förmodligen mesigt och försiktigt!!
Nä tacka vet jag tågen på Lidingö där jag bor.
Där går det undan!!
CB.
Shunten
Kontakt:

Inlägg av Shunten »

Karsten(på jobbet) skrev:Jobbar som tågledare, men kan synas ute och köra ibland. Om resan går alldeles ryckfritt så är det jag som kör (skryt skryt)...
Ha! Sådana förare finns inte längre sedan jag slutade! ;-)
Skriv svar