Passar kanske någon ;)

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Joohan

Passar kanske någon ;)

Inlägg av Joohan »

Bild

Tycker den vart ganska fin = )

Bild

Hittade ett "öde" hus längs järnvägen ganska intressant tror att detär en järnvägscykel;) ?

Bild

En bild där dom som jobbade måste ha suttit

Bild

hehe, en rolig sak att sätta längs spåren ;)

Bild

Vad är detta ? = )

Bild

Efter att ha granskat rälsen ser jag att den är jordad eller är det något annat = ) ?

Till admin: Jag Viste inte vart jag skulle lägga upp bilderna så ni får flytta på tråden om ni vill
Jocke
Kontakt:

Re: Passar kanske någon ;)

Inlägg av Jocke »

BussJohan skrev:
Bild

Hittade ett "öde" hus längs järnvägen ganska intressant tror att detär en järnvägscykel;) ?
Ja, ett mycket misstänkt fall av cykeldressin. :D
BussJohan skrev:
Bild

Vad är detta ? = )
En lokalställare för en växel. När lampan lyser är växeln lokalfrigiven och kan läggas om med hjälp av knapparna.

BussJohan skrev:
Bild

Efter att ha granskat rälsen ser jag att den är jordad eller är det något annat = ) ?
Tycker det ser konstigt ut på nåt sätt, är jordanslutningen lödd uppepå rälshuvudet/slitbanan? Fast det där kanske inte är en räl öht?

På en elektrifierad bana ska alla metallföremål nära banan jordas mot S-rälen (återledningsrälen), det kan nog vara en sån jordning du hittat, men jag tycker som sagt att bilden ser underlig ut.
/Jocke
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Det är väl ändå rälfoten du ser Jocke! ;-) Livet syns i bakgrunden.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

TonyM skrev:Det är väl ändå rälfoten du ser Jocke! ;-) Livet syns i bakgrunden.

//Tony
Nu är du väl ute o cyklar cykeldressin eller?? :wink: Vad jag kan se är det en vanlig platt järnbit av någon typ som är tagen ur sitt sammanhang.

Finns där en större bild på området strax runt omkring så vi kan lösa denna tvisteställning??

Eftertanke, kan ju vara en upponervänd räl också men det är frågan då, vad gör den då för nytta??
Senast redigerad av Slagpåse den lördag 09 juli 2005 18:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

TonyM skrev:Det är väl ändå rälfoten du ser Jocke! ;-) Livet syns i bakgrunden.

//Tony
Nä, jag tycker mig se grus på båda sidor om rälen, skulle det vara som du menar skulle väl rälslivet vara ivägen för att se grus bortom rälen? Det där lät snurrigt men det kanske går fram ändå? :)
/Jocke
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Jo - herrarna har rätt (tittade först på minitatyren bara och det lovar jag att inte göra om)

Då tror jag att det är ett jordat objekt. Den avbildade jordflätans andra del sitter i så fall på en rälfot......

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Joohan

Inlägg av Joohan »

Bild

Där har vi när den går ner i marken dålig bild blev det trode inte den skulle bli aktuell för bruk :oops: :D
Användarens profilbild
TomCrame
Kontakt:

Inlägg av TomCrame »

Jocke skrev:
BussJohan skrev:

Bild

Tycker det ser konstigt ut på nåt sätt, är jordanslutningen lödd uppepå rälshuvudet/slitbanan? Fast det där kanske inte är en räl öht?

På en elektrifierad bana ska alla metallföremål nära banan jordas mot S-rälen (återledningsrälen), det kan nog vara en sån jordning du hittat, men jag tycker som sagt att bilden ser underlig ut.
Här i England de heter ‘Bright-Bonds’.
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

TomCrame skrev:
Jocke skrev:
BussJohan skrev:

Bild

Här i England de heter ‘Bright-Bonds’.
Antar att det är själva lödningen som kallas Bright-Bond? Bright Bond är ju ett fabrikat av pinnlödnings(pin brazing)utrustning.

http://www.brightbond.com/
/Jocke
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Bild

Kanske BussJohan kan svara på vad det är vi ser på bilden? Är det en räl eller något annat? Om det nu är en räl kanske det är ett dressinspår med tanke på dressinen ovan?
/Jocke
Joohan

Inlägg av Joohan »

hm ,altså jag är inte någo duktig på vad sakerna heter så ajg ska försöka förklara = )

Bild

en liten bild till det var en i slutet av ett spår vid en "stoppbock" satt den fast i rälsen och gick sen efter en meter ner i marken .
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

BussJohan skrev:hm ,altså jag är inte någo duktig på vad sakerna heter så ajg ska försöka förklara = )

Bild

en liten bild till det var en i slutet av ett spår vid en "stoppbock" satt den fast i rälsen och gick sen efter en meter ner i marken .
Ok. Då är det alltså en räl och man har lött dit jordflätan ovanpå. Kanske inte åker så många fordon så nära stoppbocken.
/Jocke
Skriv svar