Hittade ett "öde" hus längs järnvägen ganska intressant tror att detär en järnvägscykel;) ?
Ja, ett mycket misstänkt fall av cykeldressin.
BussJohan skrev:
Vad är detta ? = )
En lokalställare för en växel. När lampan lyser är växeln lokalfrigiven och kan läggas om med hjälp av knapparna.
BussJohan skrev:
Efter att ha granskat rälsen ser jag att den är jordad eller är det något annat = ) ?
Tycker det ser konstigt ut på nåt sätt, är jordanslutningen lödd uppepå rälshuvudet/slitbanan? Fast det där kanske inte är en räl öht?
På en elektrifierad bana ska alla metallföremål nära banan jordas mot S-rälen (återledningsrälen), det kan nog vara en sån jordning du hittat, men jag tycker som sagt att bilden ser underlig ut.
TonyM skrev:Det är väl ändå rälfoten du ser Jocke! Livet syns i bakgrunden.
//Tony
Nä, jag tycker mig se grus på båda sidor om rälen, skulle det vara som du menar skulle väl rälslivet vara ivägen för att se grus bortom rälen? Det där lät snurrigt men det kanske går fram ändå?
Efter att ha granskat rälsen ser jag att den är jordad eller är det något annat = ) ?
Tycker det ser konstigt ut på nåt sätt, är jordanslutningen lödd uppepå rälshuvudet/slitbanan? Fast det där kanske inte är en räl öht?
På en elektrifierad bana ska alla metallföremål nära banan jordas mot S-rälen (återledningsrälen), det kan nog vara en sån jordning du hittat, men jag tycker som sagt att bilden ser underlig ut.
Här i England de heter ‘Bright-Bonds’.
Antar att det är själva lödningen som kallas Bright-Bond? Bright Bond är ju ett fabrikat av pinnlödnings(pin brazing)utrustning.
Kanske BussJohan kan svara på vad det är vi ser på bilden? Är det en räl eller något annat? Om det nu är en räl kanske det är ett dressinspår med tanke på dressinen ovan?