Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Tycker synd om alla spårvagnsförare i Göteborg, som sitter med fönstret till förarhytten stängt... Hmm, hade det varit jag så hade jag öppnat för att få in luft.. Eller får man inte ha fönstret öppet?
Halvdant stämmer ganska bra, tror att det varit fel på klimatanläggningen på ganska precis hälften av de M31:or jag kört senaste veckan. Sen är det ganska många vagnar som ger ifrån sig kall luft när ställer in ac:n på maximal kyla, men att stegvis höja temperaturen går inte, då blir det bara varm och kvav luft som kommer.
Det värsta jag råkat ut för i värmeväg hände dock i fredags med två pedalvagnar. Jag skulle göra ett kastbyte, och upptäckte efteråt att någon lämnat tillsattsvärmen påslagen på det som blev min nya förarvagn. Det var ingen trevlig upplevelse...
- Daniel "You can't look dignified while having fun!"
Påslagen värme på sommaren har hänt mig på djurgårdslinjen, jag gick av och tog bussen istället. Hur konduktörn dels kunde ungå att märka det, och dels stå ut i full uniform övergår mitt förstånd...
/m, som konstaterar att det nu var jag som kantrade över denna gbg-tråden till sitt utstakade öde. Liiite till så är vi nere i tunnelbanan