Öppet eller stängt?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Saturnus

Öppet eller stängt?

Inlägg av Saturnus »

Hej,

Tycker synd om alla spårvagnsförare i Göteborg, som sitter med fönstret till förarhytten stängt... Hmm, hade det varit jag så hade jag öppnat för att få in luft.. Eller får man inte ha fönstret öppet? :?:
mvh / S.
Nupski

Inlägg av Nupski »

Det är luftkonditionering i M31orna...
Användarens profilbild
Saturnus

Inlägg av Saturnus »

Nupski skrev:Det är luftkonditionering i M31orna...
Som ger ljummen eller kall luft?
mvh / S.
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Vitsen med AC är att alla fönster ÄR stängda, det är därför t ex alla nyare bussar och tunnelbanetåg samt spårvagnar saknar öppningsbara fönster.

Sen hur kvaliten på AC-utrustningen är dimensionerad kan vi ju sia om :?
Björne

Inlägg av Björne »

Saturnus skrev:
Nupski skrev:Det är luftkonditionering i M31orna...
Som ger ljummen eller kall luft?
Den funkar enligt uppgift lite halvdant. Men det kan säkert Grovis eller Slagpåse berätta mera om.
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

Halvdant stämmer ganska bra, tror att det varit fel på klimatanläggningen på ganska precis hälften av de M31:or jag kört senaste veckan. Sen är det ganska många vagnar som ger ifrån sig kall luft när ställer in ac:n på maximal kyla, men att stegvis höja temperaturen går inte, då blir det bara varm och kvav luft som kommer.
Det värsta jag råkat ut för i värmeväg hände dock i fredags med två pedalvagnar. Jag skulle göra ett kastbyte, och upptäckte efteråt att någon lämnat tillsattsvärmen påslagen på det som blev min nya förarvagn. Det var ingen trevlig upplevelse... :x
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Påslagen värme på sommaren har hänt mig på djurgårdslinjen, jag gick av och tog bussen istället. Hur konduktörn dels kunde ungå att märka det, och dels stå ut i full uniform övergår mitt förstånd...

/m, som konstaterar att det nu var jag som kantrade över denna gbg-tråden till sitt utstakade öde. Liiite till så är vi nere i tunnelbanan ;-)
Bertan

Inlägg av Bertan »

Ja. På Blå linjen i Stockholm är det ju svalt under heta dagar.
Skriv svar