Högtalarna meddelade att det var Stopp vid Varmfrontsgatan idag. fick stå i ösregnet och vänta en stund, men sen bar de hemåt. Runt 13:00 stod två st m31or vid Väderilsgatan (den ena nedsläckt). När jag åkte hem från jobbet och återigen passerade Väderilsgatan vid 19:30-tiden stod båda vagnarna kvar och båda var nedsläckta. Nån som vet vad stoppet berodde på och varför vagnarna var hopkopplade?
/Björn
"Tröck in frågetecken i 5 sekunder så skaru se att de löser sig"
Vad stoppet berodde på har jag ingen aning om, men om två M31:or har kopplats ihop så är det för att den ena inte kan köras för egen maskin utan måste bogseras till vagnhallen.
- Daniel "You can't look dignified while having fun!"
Just detta är det underbara med spårvagnar!!! Om en stannar så [snusk] sig hela j....la stan sen! Underbart..... Men men, det brukar ju funka, ibland...
daca skrev:Just detta är det underbara med spårvagnar!!! Om en stannar så [snusk] sig hela j....la stan sen! Underbart..... Men men, det brukar ju funka, ibland...
Om du med stan avser Biskopsgården, så har du kanske en poäng. Jag (och de flesta andra skulle jag tro) brukar ha en annan definition på "stan".
Varför vagnarna stod kvar i slingan var antagligen för att man inte ville störa trafiken när man fått undan hindret.
man kör sen ner vagnarna till Rantorget när trafiken blivit mindre intensiv.