Tisdagens stopp vid varmfrontsgatan

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Hyena
Kontakt:

Tisdagens stopp vid varmfrontsgatan

Inlägg av Hyena »

Högtalarna meddelade att det var Stopp vid Varmfrontsgatan idag. fick stå i ösregnet och vänta en stund, men sen bar de hemåt. Runt 13:00 stod två st m31or vid Väderilsgatan (den ena nedsläckt). När jag åkte hem från jobbet och återigen passerade Väderilsgatan vid 19:30-tiden stod båda vagnarna kvar och båda var nedsläckta. Nån som vet vad stoppet berodde på och varför vagnarna var hopkopplade?

/Björn
"Tröck in frågetecken i 5 sekunder så skaru se att de löser sig"
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

Vad stoppet berodde på har jag ingen aning om, men om två M31:or har kopplats ihop så är det för att den ena inte kan köras för egen maskin utan måste bogseras till vagnhallen.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Incognito

Inlägg av Incognito »

Jag fick gå av vid Vårväderstorget på väg mot Länsmansgården. Tre M31:or stod och blockerade spåret. Detta var vid 12:30.
Användarens profilbild
daca

Inlägg av daca »

Just detta är det underbara med spårvagnar!!! Om en stannar så [snusk] sig hela j....la stan sen! Underbart..... Men men, det brukar ju funka, ibland... :wink:
Länge leve Den Oudsten!
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

daca skrev:Just detta är det underbara med spårvagnar!!! Om en stannar så [snusk] sig hela j....la stan sen! Underbart..... Men men, det brukar ju funka, ibland... :wink:
Om du med stan avser Biskopsgården, så har du kanske en poäng. Jag (och de flesta andra skulle jag tro) brukar ha en annan definition på "stan". :wink:
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Varför vagnarna stod kvar i slingan var antagligen för att man inte ville störa trafiken när man fått undan hindret.
man kör sen ner vagnarna till Rantorget när trafiken blivit mindre intensiv.
Skriv svar