Någon som har mer information om vad den gjorde där?
Fler bilder från Norrköping kommer imorgon..
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Föraren körde väldigt långsamt på dom trånga gatorna, så det var ganska trafiksäkert förutom när han stanna mitt på en gata så att bilar inte kunde komma förbi..mats skrev:Tempmätaren kanske tyckte att det var bra att köra med öppen motorhuv, om man väl kan göra det hyffsat trafiksäkert så är det ju ett rätt bra sätt att undvika överhettad motor...
Om bussen är påväg att börja koka är det nog bäst att stanna till.mats skrev:Tempmätaren kanske tyckte att det var bra att köra med öppen motorhuv, om man väl kan göra det hyffsat trafiksäkert så är det ju ett rätt bra sätt att undvika överhettad motor...
Trevlig bildaik_putte skrev:![]()
Eller öppna huven, så länge som det inte faktiskt kokar så klarar man ju sig en stund tillMagnus H skrev:Om bussen är påväg att börja koka är det nog bäst att stanna till.mats skrev:Tempmätaren kanske tyckte att det var bra att köra med öppen motorhuv, om man väl kan göra det hyffsat trafiksäkert så är det ju ett rätt bra sätt att undvika överhettad motor...
Inte alls säkert.Magnus H skrev: Om bussen är påväg att börja koka är det nog bäst att stanna till.
TonyM skrev:Inte alls säkert.Magnus H skrev: Om bussen är påväg att börja koka är det nog bäst att stanna till.
Nu rör min erfarenhet på det här området i huvudsak personbilar men en personbil som är nära att börja koka kommer oftast fortare ner i temperatur om man kör den i landsvägsfart (c:a 90 km/h) på någorlunda plant underlag. Varför det är så? Inte så konstigt, fartvinden kyler motorn väldigt snabbt.
Skulle inte förvåna mig om det är samma sak med bussar. Fast en diesel har väl även i stort format avsevärt mycket svårare att komma i kok än vad en bensinare har?
//Tony
Sant.TonyM skrev:Inte alls säkert.Magnus H skrev: Om bussen är påväg att börja koka är det nog bäst att stanna till.
Nu rör min erfarenhet på det här området i huvudsak personbilar men en personbil som är nära att börja koka kommer oftast fortare ner i temperatur om man kör den i landsvägsfart (c:a 90 km/h) på någorlunda plant underlag. Varför det är så? Inte så konstigt, fartvinden kyler motorn väldigt snabbt.
De är ju antagligen konstruerade för att tåla högre kontinuerlig last framförallt vid lägre hastigheter än en vanlig personbil, så det kanske bara är dålig lucköppning som var problemet trots allt.TonyM skrev:Skulle inte förvåna mig om det är samma sak med bussar. Fast en diesel har väl även i stort format avsevärt mycket svårare att komma i kok än vad en bensinare har?
Det kan det säkert ha varit men det kan knappast ha varit skönt att åka den bussen till NorrköpingIsak skrev:Skulle kunna misstänka att det är en årskurs 5 från stockholm som blivit bjudna på en resa till kolmården