CJA skrev:Slagpåse skrev:CJA skrev:Ja, man frågan är om det lönar sig... just nu är jag själv rätt trött på både GS och dess förare...
Varför då om jag får fråga??
* Sura, bittra, kantiga förare
* Robotar som stirrar rakt fram
* Sitter inkapslade, säger knappt - Hej!
* Kör alldeles för sakta
Med tanke på det fel och brister som nämnts hos "alla" GS förare, så vill jag gärna tillstryka, att jag är mot folk, som folk är mot mig.
Jag har ingen anledning att vara otrevlig mm, mot någon som är trevlig mot mig. Tvärt om.
Men detta, endast när vagnen står still!
Dvs., under gång, kan jag ev. uppfattas som otrevlig, kantig, stirrandes rakt fram, som en robot och inkapslad - när folk bankar och slår på dörren för att få handla biljetter, klaga eller ställa frågor - helt i avsaknad av förståelse för den koncentration föraren måste ägna framförandet.
Som någon nämnde, är det en säkerhets tjänst, och under gång existerar ingen kontakt med föraren då denna har en komplex trafiksituation att koncentrera sig på. (Så skall det i alla fall vara, och jag kan inte svara för hur andra förare gör)
Ett annat kort exempel är hur folk reagerar när man använder utsignalen.
Vi använder den för att bla. varna andra om vår framfart - vilket räddar liv.
Dessvärre uppfattar folk i allmänhet det som att vi djävlas och vräker oss på.
Ofta får man "fingret" efter att i sista sekund fått en vilsen stackare att vända om på spåret.
Avslutningsvis - på vilket humör var du själv, när du uppfattade "alla" GS förare som ovan nämnts?