Några korta ordväxlingar i en halvt tecknad långfilm, men egentligen med mycket bakgrund i sej, och stor betydelse för utvecklingen. Los Angeles var verkligen spårvägstätt under spårvägens storhetstid.
Nedan ett par bilder från dagens spårvägar i Los Angeles. Bilderna tagna januari 1998 (sol och cirka 22 grader varmt) och är hämtade från det bildbehandlingsprogram jag då hade, där bilderna var endast 50 - 60 kB per bild, därav den dåliga kvalitén. Så småningom ska jag väl skanna även dessa negativ åch då blir det en avsevärd skillnad.

Green lines slutstation när flygplatsen. Ligger som en högbanehållplats mitt ute på en stor p-plats. Hette den Inglewood månne?

Samma Green line.

Blue line nere i Long Beach sentrum där spårvägen går i en slinga runt en massa kvarter, för att stanna ett kvarter från den stora genomfartsvägen som skiljer staden från hamnen.

Samma Blue line i Long Beach. Märk att det är höga plattformar, och det är nog en reminens (kvarleva) från tiden med the Red Cars (och även andra interurbans i det stora landet i väster).

Sluthållplatsen i Long Beach. Andra änden av linjen ligger vid gränsen till Orange County, de som har bråkat länge nu att bygga sin egen spårväg.