Jag kan gärna deltaga i en tråd avsedd enbart för "gamla jobbiga gubbar"... för då slipper man ju alla ynglinar som ännu ej är torra bakom öronen!

Fortsätt dock att läsa, jag har i all välmening mer att säga!
Nä det är ju ungefär så här, BussJohan och SpårisTobbe:
Genom att visa bilder där det förekommer kl-tt-r och graffity så ger man ju de förövarna som gjort detta en massa bekräftelse, då kan de ju se sina "verk" på Internet, och en massa andra sprayburkshuliganer kan också se detta här, det tycker inte jag att man skall bjuda på!
För det är ju det de vill, graffittymålarna, visa sina verk för en bred allmänhet.
Sedan kan jag ju också tycka att den aktuella tunneln och miljön runt denna ser förfärlig ut. Men vad jag förstått skall det ske en upprustning av denna hållplats, någon gång...
Att ge sig in i den tunneln och ner på spårområdet är faktiskt ett lagbrott. Du/ni åsidosätter ju inte bara er egen säkerhet utan också spårvägens.
Vet ni förresten hur mycket jobb det är och vilka kostander det blir att sanera underredet på en spårvagn från köttslamsor och blod? dessutom blir ju banvallen nedsölad. [nu var jag ironisk!]
Många gånger tidigare har dessa båda saker diskuterats här på forumet, ja alltså spårspring och kl-tt-r, och samtliga gånger har alla varit överens om att detta är saker som vi som deltager i detta forum inte skall stödja, visst det har säkert förekommit andra åsikter då också... men dessa har varit i minoritet.
Men ingen begär att ni båda skall känna till dessa diskussioner, då de förekom långt innan ni båda dök upp här.
Så då när jag ändå håller på att ikläda mig rollen som "sur gubbe"

...
Alla tycker ju att det är trevligt att det kommer nya och unga förmågor till detta internetforum, visst, jättekul!
Men det gäller liksom att läsa in sig på de tankegångar och försöka förstå den jargång och det uttrycksklimat som gäller på en sådan här sajt. Gör man inte det och inte visar ödmjukhet och förståelse för de som redan sedan en tid frekvent använder forumet blir man lätt utmobbad och ignorerad. Dessutom händer det ju att man får sina inlägg raderade.
Och för att då vara tydlig så skall jag berätta att jag också fått en del inlägg raderade, men det är ganska så länge sedan nu.
Jag skriver då dessa rader i all vänskap, och hoppas att ni båda (och säker många andra) förstår hur jag tänker och förstår hur man använder och uttrycker sig på detta forum.
Sedan får ni gärna kalla mig för både gubbe och sur, det är det visserligen ingen annan som någonsin gjort, men jag får väl försöka leva upp till dessa båda "egenskaper" då, då.
Bj.