Göteborgs skabbigaste vändslinga

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Joohan

Inlägg av Joohan »

Björn J. skrev:Jag kan tycka att denna tråd skall raderas.

1 bevisligen spårspring.
2 bekräftelse till kl-ttr-r-, som vi vet läser detta forum.

Bj.
Fast nu är detså hära då att det är inte meningen att bara vissa kl-tt-r , utan själv MILJÖN i vändslingan om du inte gillar dom strunta i och titta i den hära trådden då....

Och vad din punk nr.1 ens har med forumet att göra kan jag inte förstå...
Om du vill kalla set spår spring så gör det men man gick på en "stid" som var gjord för förare eller något sånt... Med andra ord enda gången ajg stod "farligt på något spår vad i ca 2 sec då jag stälde mig och knöppte och gick/sprangtillbaka vilket du även kan se på bilderna
:evil: :evil:
SpårisTobbe

Inlägg av SpårisTobbe »

Björn J. skrev:Jag kan tycka att denna tråd skall raderas.

1 bevisligen spårspring.
2 bekräftelse till kl-ttr-r-, som vi vet läser detta forum.

Lägg handlingarna i mappen för "ungdomligt oförstånd"!

Vänligen och denna gång oironisk:

Bj.
Då kan vi väll lägga in en ny tråd som sist om folk med dålig attityd o diskutera det igen om du vill....
Backar upp dig BussJohan
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Men lägg ner, jag tippsade tidigare om att fjäska med någon förare o det tippset togs inte på allvar.

Oavsett om BussJohan har gått på en gång avsedd för förare så är han ändå ute på "djupt vatten" eftersom han inte är behörig personal såsom förare eller annan servicepersonal som har tillstånd från TLX eller Trafikontoret som då meddelat TLX.

Såvisst har BJ rätt, på obehörigt område oavsett i eller strax utanför spårområde kallas för "spårspring".

Vi som kör är liksom inte helt omöjliga att prata med, detta vet Ni ju sedan tidigare.

Sedan verkar det som att så fort någon pratar emot Er eller använder byråkratiskt språk så är man otrevlig, så är ju inte fallet per automatik :wink:
Senast redigerad av Slagpåse den torsdag 21 april 2005 19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag kan gärna deltaga i en tråd avsedd enbart för "gamla jobbiga gubbar"... för då slipper man ju alla ynglinar som ännu ej är torra bakom öronen! :shock: Fortsätt dock att läsa, jag har i all välmening mer att säga!

Nä det är ju ungefär så här, BussJohan och SpårisTobbe:

Genom att visa bilder där det förekommer kl-tt-r och graffity så ger man ju de förövarna som gjort detta en massa bekräftelse, då kan de ju se sina "verk" på Internet, och en massa andra sprayburkshuliganer kan också se detta här, det tycker inte jag att man skall bjuda på!
För det är ju det de vill, graffittymålarna, visa sina verk för en bred allmänhet.

Sedan kan jag ju också tycka att den aktuella tunneln och miljön runt denna ser förfärlig ut. Men vad jag förstått skall det ske en upprustning av denna hållplats, någon gång...

Att ge sig in i den tunneln och ner på spårområdet är faktiskt ett lagbrott. Du/ni åsidosätter ju inte bara er egen säkerhet utan också spårvägens.
Vet ni förresten hur mycket jobb det är och vilka kostander det blir att sanera underredet på en spårvagn från köttslamsor och blod? dessutom blir ju banvallen nedsölad. [nu var jag ironisk!]

Många gånger tidigare har dessa båda saker diskuterats här på forumet, ja alltså spårspring och kl-tt-r, och samtliga gånger har alla varit överens om att detta är saker som vi som deltager i detta forum inte skall stödja, visst det har säkert förekommit andra åsikter då också... men dessa har varit i minoritet.

Men ingen begär att ni båda skall känna till dessa diskussioner, då de förekom långt innan ni båda dök upp här.

Så då när jag ändå håller på att ikläda mig rollen som "sur gubbe" :? ...

Alla tycker ju att det är trevligt att det kommer nya och unga förmågor till detta internetforum, visst, jättekul!
Men det gäller liksom att läsa in sig på de tankegångar och försöka förstå den jargång och det uttrycksklimat som gäller på en sådan här sajt. Gör man inte det och inte visar ödmjukhet och förståelse för de som redan sedan en tid frekvent använder forumet blir man lätt utmobbad och ignorerad. Dessutom händer det ju att man får sina inlägg raderade.

Och för att då vara tydlig så skall jag berätta att jag också fått en del inlägg raderade, men det är ganska så länge sedan nu.

Jag skriver då dessa rader i all vänskap, och hoppas att ni båda (och säker många andra) förstår hur jag tänker och förstår hur man använder och uttrycker sig på detta forum.

Sedan får ni gärna kalla mig för både gubbe och sur, det är det visserligen ingen annan som någonsin gjort, men jag får väl försöka leva upp till dessa båda "egenskaper" då, då. :P

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Körde på en farbror i tunneln Frölunda -98, han dog i ambulansen.
Ge akt på det regler som finns så går alla säkra helt enkelt.

För all del fortsätt fotografera, intresset är stort att se omgivningarna i det olika byarna i Sverige.

Trevlig vårhelg gott folk!
SpårisTobbe

Inlägg av SpårisTobbe »

Oki de låter la bra då...
Backar upp dig BussJohan
Joohan

Inlägg av Joohan »

jag tycker inte att han var speciellt otrevlig nu spårtobbe kaske överdrev det lite :D ... men okej det var dumt och vara på spåret ... men nu är det gjort vad ska vi göra?

Förlåt för att vi var på spåret sak aldrig mera göra om det.. ;)

(Eller jo i brunsparken då man hoppaar över dom jobbiga stakenten om det räknas) :D :D
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Bussjohan->> Du har läst vad det står på staketet i Norra Hamngatan, staketen finns där för Din säkerhet, staketen räddar liv :wink:
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Det känns inte så bra att förpassa någon till den yttersta vilan.
Sådana argument som "han bröt mot lagen" "skylla sig själv" etc biter föga på den som kört på, eller blivit vittne till olyckan.
Jag har aldrig själv kört på någon människa, men väl såväl tama som vilda djur, och det känns heller inte speciellt bra. Däremot har jag jobbat en del med krishantering och suttit med som stödperson åt personer som ofrivilligt skadat eller dräpt någon...

Så håller borta från spårområdet, särskilt sådant som är klassat som "enskilld banvall"!

Bj.
Vadå jag dyster?
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Jag har "tyvärr" kört på en person för snart 2 år sedan o det känns fortfarande i kroppen/själen att passera platsen, skulle jag säga nått annat vore jag en dum känslokall idiot.
Personen klarade sig från sammanstötning med dryga 30 ton spårvagn med ett par skrapsår i händerna o chocken.
Som tur är så fick jag kontakt med personens pappa, han känner en kompis till mig o han var "arg" i början tills jag fick pratat med honom mellan fyra ögon, vi umgås fortfarande.
Personen var vid tillfället 13 år och lärde sig en sak, "Det finns en orsak till varför det finns regler i samhället" Detta gäller oavsett om det handlar om spårvagnar eller en så enkel sak som att köpa mat ;-)
Senast redigerad av Slagpåse den torsdag 21 april 2005 19:54, redigerad totalt 1 gånger.
Joohan

Inlägg av Joohan »

Slagpåse skrev:Bussjohan->> Du har läst vad det står på staketet i Norra Hamngatan, staketen finns där för Din säkerhet, staketen räddar liv :wink:
hehe, jupp men dom dära steken hoppar man ju över utan problem :D

har inte sett den skylten får åka och ta en titt D:D

Björn J. ---> Kan hålla med dig just nu ;)

Ochså avslutades den diskutionen ... men tycker fotrfarande att det är admins uppgift att ta bortinlägg inte din ;) men skit samma
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

BussJohan skrev: (Eller jo i brunsparken då man hoppaar över dom jobbiga stakenten om det räknas) :D :D
Nu var det inte Brunnsparken utan Kungsportsplatsen, men jag blev första veckan som förare vittne till hur två killar i 15-årsålden precis klarade sig från att bli påkörda. De sprang över spåren precis bakom en spårvagn och hoppade över staketet utan att observera att det kom en vagn från andra hållet. Det var mindre än en halvmeter tillgodo när föraren fått stopp på vagnen. Snälla, utsätt oss inte för risken att köra på er bara för att ni inte orkar gå runt staketen.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

BussJohan skrev:
Björn J. ---> Kan hålla med dig just nu ;)

Ochså avslutades den diskutionen ... men tycker fotrfarande att det är admins uppgift att ta bortinlägg inte din ;) men skit samma
De enda inlägg jag tagit bort här, är mina egna nyskrivna, några andra kan jag inte ta bort.

Förr såg man ofta skylatar med texten "Se upp för spårvagn"... Troligtvis gick väl någon aspberger rakt ut framför en vagn med blicken uppåt...

Bj.
Vadå jag dyster?
Joohan

Inlägg av Joohan »

Jag kan tycka att denna tråd skall raderas.
det var väll mera det jag syftade på men utrykte mig dåligt....

Och jag anser att det är admins uppgift att avgöra inte din
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Dock är det fritt att tycka vad man vill om allt ;-)
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

QSL!

(Eller... jag har läst och satt mig in i situationen, men väljer att vidare ej kommentera! så kanske denna diskussion avslutas på ett snyggt och värdigt sätt.)

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

QSL! va fanken betyder det? Bängen brukar använda det ordet.
Björne

Inlägg av Björne »

Grovsnus skrev:QSL! va fanken betyder det? Bängen brukar använda det ordet.
Vad det står för är jag osäker på, men polisen använder som sagt det istället för klart slut ibland :wink:
Något för dig att säga på radion Grovis!
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Björn J. skrev: Jag kan tycka att denna tråd skall raderas.
Det har Björn all rätt att tycka, Jourmaster har dock ännu inte ändrat åsikt rörande tråden - för den som inte orkar läsa:
Jourmaster skrev: Jourmaster har noterat åsikterna om kl-ttr-t.

Syftet är att visa fram miljön i tunneln - det blir svårt om man inte får visa även de mindre önskvärda dekorationerna.

Eftersom det inte är kl-ttr-t som är huvudmotivet och det ej heller med direkt tydlighet mer än på ett ställe framgår hur kl-ttr-t egentligen ser ut är Jourmasters bedömning just nu att det här är ok. Detta är en bedömning som kan komma att ändras.

Jourmaster påpekar dock att vi ser allvarligt på spårspring, för att ta vissa av de bilder som Johan visar krävs tillstånd att vistas i spårområdet. Vi är dock inte ordningsmakten, men vill dock påpeka allvaret och uppmanar därför samtliga debattörer att inte utan vederbörliga tillstånd ge sig in på ställen där man inte har att göra - det som kanske ser ofarligt ut är kanske livsfarligt.

/Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

QSL = Uppfattat, klart slut. Polisen i yttre tjänst kan även koppla ner ett samtal, eller så "gammelmodiga" radioapparater som spårvägens R5:a, detta av den orsaken att dom inte har enkelriktad radiotrafik, dessutom kan polisen direkt prata med annan radio utan att gå via LKC.

Deras radioapparater är mer att liknas med annaloga telefoner.
Nu är TETRAN på språngmarsch in hos polisen med så Ni som sitter o lyssnar av polisenas radio, njut sålänge Ni kan :wink:
Skriv svar