Volvo, 600-serien
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Volvo, 600-serien
Nu börjar nedräkningen...... snart försvinner Volvobussarna i 600-serien från 1994 från Göteborgs gator.. Tack och lov att dessa försvinner..
Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte.daca skrev:Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Dom danska Aabenraa-ledbussarna (stavas Aabenraa så?) är från 94 men i bra skick så dom lär nog vara kvar något år till. Några äldre bussar än dom och vissa 600-vagnar har GS ej i daglig trafik. Dom andra danska bussarna är från 96 och framåt om jag inte minns helt fel.daca skrev:Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA
Korrekt stavning på Aabenraa!Björne skrev:Dom danska Aabenraa-ledbussarna (stavas Aabenraa så?) är från 94 men i bra skick så dom lär nog vara kvar något år till. Några äldre bussar än dom och vissa 600-vagnar har GS ej i daglig trafik. Dom andra danska bussarna är från 96 och framåt om jag inte minns helt fel.daca skrev:Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA
Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.Mikael R skrev: Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte. GS har ingen trafik i Stockholm som du kanske vet(!)
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Haha, det tvivlar jag inte på, men de är något för gamla även för oss. Vi behöver bussar som drar upp medelåldern. De bussar som anländer Sthlm nu verkar ha en maxålder på 8-9 år.TonyM skrev: Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.
//Tony
dom är tillverkade mellan 97 och 2001 vill jag minnas.Anonymous skrev:Haha, det tvivlar jag inte på, men de är något för gamla även för oss. Vi behöver bussar som drar upp medelåldern. De bussar som anländer Sthlm nu verkar ha en maxålder på 8-9 år.TonyM skrev: Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.
//Tony
Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte.
GS har ingen trafik i Stockholm som du kanske vet(!)
[/quote]
De ska säljas, om jag förstod det hela rätt skulle de redan vara härifrån nu men det blev lite problem så de ska köras upp till heljen, förhoppningsvis om inget skiter sig, sedan om de ska stanna i sthlm eller säljas vidare låter jag vara osagt... Självklart vet jag att Göteborgs Spårvägar inte har ngn trafik i sthlm...

De ska säljas, om jag förstod det hela rätt skulle de redan vara härifrån nu men det blev lite problem så de ska köras upp till heljen, förhoppningsvis om inget skiter sig, sedan om de ska stanna i sthlm eller säljas vidare låter jag vara osagt... Självklart vet jag att Göteborgs Spårvägar inte har ngn trafik i sthlm...

Örebro kanske kan ha nytta av några Bussar.daca (?) skrev: De ska säljas, om jag förstod det hela rätt skulle de redan vara härifrån nu men det blev lite problem så de ska köras upp till heljen, förhoppningsvis om inget skiter sig, sedan om de ska stanna i sthlm eller säljas vidare låter jag vara osagt... Självklart vet jag att Göteborgs Spårvägar inte har ngn trafik i sthlm...
Re: Volvo, 600-serien
Är det någon som har en bild eller vet hur en sådan. Buss ser ut?Peter-R skrev:Nu börjar nedräkningen...... snart försvinner Volvobussarna i 600-serien från 1994 från Göteborgs gator.. Tack och lov att dessa försvinner..
Bilder och lite fakta om bussarna finns på den här sidan.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
"You can't look dignified while having fun!"
det har visats bilder på http://www.bussnack.info.se så sök där och se om du hittar något.Anonymous skrev:Finns det någon bild?Björne skrev:Nej dom korta är kvar. Det är ledbussarna som gått österut.Anonymous skrev:Dom korta som gått i stjärntrafiken menar du?
Åkte med 611 idag från SKF till Rymdtorget. Bussen var lackad i den nya blå färgen. Bromsarna låg emot och pressade hela tiden, och hela bussen skakade. Den gick m a o inte att köra i full fart, och det stank motorolja och rök inne i bussen. Dom är verkligen under all kritik, och jag förstår inte hur dom fortfarande kan köras inom stadens gränser...