Volvo, 600-serien

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Peter-R

Volvo, 600-serien

Inlägg av Peter-R »

Nu börjar nedräkningen...... snart försvinner Volvobussarna i 600-serien från 1994 från Göteborgs gator.. Tack och lov att dessa försvinner..
daca

Inlägg av daca »

Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

daca skrev:Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA
Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte. :( GS har ingen trafik i Stockholm som du kanske vet(!) :evil:
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Björne

Inlägg av Björne »

daca skrev:Alldeles snart blir vi av med de gamla danska volvona, 92, 93 och 94 om jag inte minns fel, de ska till sthlm, MOHAHAHAHA
Dom danska Aabenraa-ledbussarna (stavas Aabenraa så?) är från 94 men i bra skick så dom lär nog vara kvar något år till. Några äldre bussar än dom och vissa 600-vagnar har GS ej i daglig trafik. Dom andra danska bussarna är från 96 och framåt om jag inte minns helt fel.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Björne skrev:
Dom danska Aabenraa-ledbussarna (stavas Aabenraa så?) är från 94 men i bra skick så dom lär nog vara kvar något år till. Några äldre bussar än dom och vissa 600-vagnar har GS ej i daglig trafik. Dom andra danska bussarna är från 96 och framåt om jag inte minns helt fel.
Korrekt stavning på Aabenraa!
Mikael R skrev: Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte. GS har ingen trafik i Stockholm som du kanske vet(!)
Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Gäst

Inlägg av Gäst »

TonyM skrev: Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.

//Tony
Haha, det tvivlar jag inte på, men de är något för gamla även för oss. Vi behöver bussar som drar upp medelåldern. De bussar som anländer Sthlm nu verkar ha en maxålder på 8-9 år.
Björne

Inlägg av Björne »

Anonymous skrev:
TonyM skrev: Mikael - GS vet hur man gör för att sälja en buss till en annan operatör, exempelvis Swebus, Busslink.

//Tony
Haha, det tvivlar jag inte på, men de är något för gamla även för oss. Vi behöver bussar som drar upp medelåldern. De bussar som anländer Sthlm nu verkar ha en maxålder på 8-9 år.
dom är tillverkade mellan 97 och 2001 vill jag minnas.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Härliga bussar det där. Tyvärr tror jag dig inte. :( GS har ingen trafik i Stockholm som du kanske vet(!) :evil:[/quote]

De ska säljas, om jag förstod det hela rätt skulle de redan vara härifrån nu men det blev lite problem så de ska köras upp till heljen, förhoppningsvis om inget skiter sig, sedan om de ska stanna i sthlm eller säljas vidare låter jag vara osagt... Självklart vet jag att Göteborgs Spårvägar inte har ngn trafik i sthlm... :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack, då kan man pusta ut... :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

daca (?) skrev: De ska säljas, om jag förstod det hela rätt skulle de redan vara härifrån nu men det blev lite problem så de ska köras upp till heljen, förhoppningsvis om inget skiter sig, sedan om de ska stanna i sthlm eller säljas vidare låter jag vara osagt... Självklart vet jag att Göteborgs Spårvägar inte har ngn trafik i sthlm... :lol:
Örebro kanske kan ha nytta av några Bussar.
daca

Inlägg av daca »

Nu är danskbussarna borta från gbgs gator! De kördes upp till sthlm för ett par veckor sen och de skulle, om jag inte missminner mig, säljas vidare till estland, eller var det lättland...(?) :? :) hursomhelst, gött att vi slipper dom nu.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dom korta som gått i stjärntrafiken menar du?
Björne

Inlägg av Björne »

Anonymous skrev:Dom korta som gått i stjärntrafiken menar du?
Nej dom korta är kvar. Det är ledbussarna som gått österut.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilka ledbussar är det? 600-serien?
birger

Re: Volvo, 600-serien

Inlägg av birger »

Peter-R skrev:Nu börjar nedräkningen...... snart försvinner Volvobussarna i 600-serien från 1994 från Göteborgs gator.. Tack och lov att dessa försvinner..
Är det någon som har en bild eller vet hur en sådan. Buss ser ut?
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

Bilder och lite fakta om bussarna finns på den här sidan.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Björne skrev:
Finns det någon bild?
Björne

Inlägg av Björne »

Anonymous skrev:
Björne skrev:
Finns det någon bild?
det har visats bilder på http://www.bussnack.info.se så sök där och se om du hittar något.
CJA

Inlägg av CJA »

Åkte med 611 idag från SKF till Rymdtorget. Bussen var lackad i den nya blå färgen. Bromsarna låg emot och pressade hela tiden, och hela bussen skakade. Den gick m a o inte att köra i full fart, och det stank motorolja och rök inne i bussen. Dom är verkligen under all kritik, och jag förstår inte hur dom fortfarande kan köras inom stadens gränser... :?:
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Problemet är inte "inom Göteborg" det är inom miljözonen. Det är för linje 56 endast ett problem mellan Svingeln och Centralstationen.

/T
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar