Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Om det är den jag såg för några år sedan (det ser så ut), är det S:t Görans sjukhus, och tåget går ovanför dörren inuti väntrummet till Röntgenavdelningen, eller vad den avdelningen heter.bruse skrev:Jamen har man sagt A får man säga B. Vad heter sjukhuset å vilken avdelning, så vi alla kan bli väldigt sjuka helt plötsligt!
Har du tillstånd av Disneys att publicera den bilden. Alltså mångfaldiga den?
Då är det nog mycket olämpligt att mångfaldiga den. Det är SSS och dess ansvariga som åker dit på det. Å Disney brukar inte vara nådiga om sådan här. Du vet, stora amerikanska bolag å deras advokater. Det handlar om månmiljoner dollars.kildor skrev:Nej...bruse skrev:Har du tillstånd av Disneys att publicera den bilden. Alltså mångfaldiga den?
Just det. Så är det. Rakt fram förbi kaféet, sparbanksautomaten, hissarna och apoteket, och SEDAN till höger, därefter rakt fram till väntrummet för röntgen med en reception där det för övrigt sitter MYCKET trevliga tjejer som kan hjälpa till att köra spårvagnarna.bewern skrev:
Om man går in genom huvudentrén, förbi caféet, och sedan går en korridor till höger. Gången sluttar nedåt. Väntrummet ligger långst bort i den korridoren. Jag minns dock inte om gången är direkt efter caféet, eller om man får gå en liten bit rakt fram innan man får svänga in i rätt korridor.
Ojoj, vad hemskt sjuk jag blev nu... måste nog söka upp röntgenavdelningen...Olle skrev:Just det. Så är det. Rakt fram förbi kaféet, sparbanksautomaten, hissarna och apoteket, och SEDAN till höger, därefter rakt fram till väntrummet för röntgen med en reception där det för övrigt sitter MYCKET trevliga tjejer som kan hjälpa till att köra spårvagnarna.bewern skrev:
Om man går in genom huvudentrén, förbi caféet, och sedan går en korridor till höger. Gången sluttar nedåt. Väntrummet ligger långst bort i den korridoren. Jag minns dock inte om gången är direkt efter caféet, eller om man får gå en liten bit rakt fram innan man får svänga in i rätt korridor.
lle.
Men är det inte bäst att ta klonen med dig? Det är väl ett barnsjukhus?bruse skrev:Ojoj, vad hemskt sjuk jag blev nu... måste nog söka upp röntgenavdelningen...Olle skrev:Just det. Så är det. Rakt fram förbi kaféet, sparbanksautomaten, hissarna och apoteket, och SEDAN till höger, därefter rakt fram till väntrummet för röntgen med en reception där det för övrigt sitter MYCKET trevliga tjejer som kan hjälpa till att köra spårvagnarna.bewern skrev:
lle.
Nää, inte är St Göran något barnsjukhus. Jag (59) skivröntgade skallen därstädes och för övrigt syntes inte tillstymelsen till knoddar på sjukhuset. Sachska vid SÖS är ett barnsjukhus (om det nu finns kvar).Axel skrev:
Men är det inte bäst att ta klonen med dig? Det är väl ett barnsjukhus?
Och då kan väl farbror doktorn ta hand om klonen medan du och tjejerna kör spårvagn.
Härlig historia Björn, är också glad att höra att denna person har lyckats komma "tillbaka" till ett vardagsliv, allt för få av dessa krigsdrabbade personer gör det, p g a de minnen de drabbats av.Björn J. skrev:Vill ni att jag skall berätta en historia angående skiktröntgen, eller "datortomografi" som det också heter..?
Tack för den fina tillrättavisningen, underbart vackra bilar och vagnar.Olle skrev:Nää, inte är St Göran något barnsjukhus. Jag (59) skivröntgade skallen därstädes och för övrigt syntes inte tillstymelsen till knoddar på sjukhuset. Sachska vid SÖS är ett barnsjukhus (om det nu finns kvar).Axel skrev:
Men är det inte bäst att ta klonen med dig? Det är väl ett barnsjukhus?
Och då kan väl farbror doktorn ta hand om klonen medan du och tjejerna kör spårvagn.
Bilden visar ett mustangtåg på linje 8 som vänder framför SÖS entré.
lle.
Jag tror det var Kronprinsessan Lovisas sjukhus som låg på samma ställe som polishuset nedanför Kronobergsparken ligger idag, som var barnsjukhus. Jag hamnade själv där när jag hade cyklat omkull på väg till skolan (Långbrodals Folkskola) i mitten på femtiotalet.Axel skrev:
...... jag trodde St Göran låg på Kungliga holmen och var ett barnsjukhus. Men det kanske var på den gamla goda tiden?
Har sett spårvagnar från balkongen runt SMHI vid Fridhemsplan.Olle skrev:Jag tror det var Kronprinsessan Lovisas sjukhus som låg på samma ställe som polishuset nedanför Kronobergsparken ligger idag, som var barnsjukhus. Jag hamnade själv där när jag hade cyklat omkull på väg till skolan (Långbrodals Folkskola) i mitten på femtiotalet.Axel skrev:
...... jag trodde St Göran låg på Kungliga holmen och var ett barnsjukhus. Men det kanske var på den gamla goda tiden?
jag har en bild på en spårvagn på Hantverkargatan som skulle in här, men jag orkar inte lägga in den. Du får öreställa dej hur det såg ut.
lle.
S:t Göran hade barnkirurg fram till dess Astrid lindgrens barnsjukhus öppnade vid Karolinska för ca 10 år sedan.Jag måtte minnas fel, jag trodde St Göran låg på Kungliga holmen och var ett barnsjukhus. Men det kanske var på den gamla goda tiden?