En bildgåta blir det av denna misslyckade bild innan jag kastar den; Var, vars, vilken linje, varför, hur... nej, det är en alldeles ordinär buss på en vanlig linje. Skulle det inte vara enkelt lägger jag ut den utan gömd linjeinformation sen.
mvh /M
edit: oförvanskad bild.
Senast redigerad av micke b den söndag 11 juli 2004 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
Det är buss 56 som precis lämnat hållplats Radiohuset på väg mot Hornsberg. Bilden är tagen från klippan/kullen bakom Berwaldhallen, ett stenkast från min lägenhet
mickeb skrev:Rätt så, kanske tur att sidoskylten var där, annars kunde det lika gärna gissats på 76. Eller syns något i bilden så man kan avgöra garaget?
Nej, det hade kunnat vara svårt att avgöra om det var 56/76. Men av spåren i gräset att döma så är bilden tagen idag (eller möjligtvis igår?) vilket ökar sannolikheten för 56...
mickeb skrev:Herrn har våning på Strandvägen? En får gratulera!
Nästan rätt, Linnégatan Men jag borde kanske låtit någon annan gissa - det var snudd på fusk för min del...
kildor skrev:... Men av spåren i gräset att döma så är bilden tagen idag (eller möjligtvis igår?) vilket ökar sannolikheten för 56...
Spåren i gräset? Den är tagen en vardag för tre-fyra veckor sedan, svårt att veta för nu är det tidsstämplade orginalet för alltid raderat
mvh /M
Minsann . Jag blev lite nyfiken och gick ut för att kolla upp den exakta fotoplatsen, och då såg jag spår i gräset efter någon som tyckts ha gått omkring för att hitta en bra fotoplats... Jag tyckte det såg färskt ut så jag gissade på idag. Men här var jag uppenbarligen helt fel ute.
...och när jag tänker på det så borde jag kunna klura ut att det inte var en söndag. En person sitter ju och väntar på hållplatsen som bussen precis lämnat, och det verkar ju inte så troligt om det bara går en linje (76:an går ju inte på söndagar).
mickeb skrev:En bildgåta blir det av denna misslyckade bild innan jag kastar den; Var, vars, vilken linje, varför, hur... nej, det är en alldeles ordinär buss på en vanlig linje. Skulle det inte vara enkelt lägger jag ut den utan gömd linjeinformation sen.