Var är bussen?

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
micke b

Var är bussen?

Inlägg av micke b »

En bildgåta blir det av denna misslyckade bild innan jag kastar den; Var, vars, vilken linje, varför, hur... nej, det är en alldeles ordinär buss på en vanlig linje. Skulle det inte vara enkelt lägger jag ut den utan gömd linjeinformation sen.

Bild

mvh /M

edit: oförvanskad bild.
Senast redigerad av micke b den söndag 11 juli 2004 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Som Göteborgare svarar jag någonstans i Stockholmstrakten typ runt Farsta(vild chansning)?
Martin Bernandersson

Inlägg av Martin Bernandersson »

Linje 58, står i skyltskåpet på sidan... :wink:
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Martin Bernandersson skrev:Linje 58, står i skyltskåpet på sidan... :wink:
Finns ingen 58 i Sthlm enligt http://www.sl.se men förstora bilden så hittar du linje 55 ;-) och denna går mellan Hjorthagen o Sofia
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Martin Bernandersson skrev:Linje 58, står i skyltskåpet på sidan... :wink:
aj f*n :wink: Det var en av bussarna som har den där miniskylten. Då är ni nästan i mål, men jag kan avslöja att båda linjenummerna var fel!

Ber om ursäkt om jag lurar in utsocknes med en så allmänn rubrik ;-)

mvh /M
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Det är buss 56 som precis lämnat hållplats Radiohuset på väg mot Hornsberg. Bilden är tagen från klippan/kullen bakom Berwaldhallen, ett stenkast från min lägenhet :D
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Rätt så, kanske tur att sidoskylten var där, annars kunde det lika gärna gissats på 76. Eller syns något i bilden så man kan avgöra garaget?
kildor skrev:Bilden är tagen från klippan/kullen bakom Berwaldhallen, ett stenkast från min lägenhet :D
Herrn har våning på Strandvägen? En får gratulera! ;-)

mvh /M
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

mickeb skrev:Rätt så, kanske tur att sidoskylten var där, annars kunde det lika gärna gissats på 76. Eller syns något i bilden så man kan avgöra garaget?
Nej, det hade kunnat vara svårt att avgöra om det var 56/76. Men av spåren i gräset att döma så är bilden tagen idag (eller möjligtvis igår?) vilket ökar sannolikheten för 56... 8)
mickeb skrev:Herrn har våning på Strandvägen? En får gratulera! ;-)
Nästan rätt, Linnégatan :wink: Men jag borde kanske låtit någon annan gissa - det var snudd på fusk för min del... :)
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

kildor skrev:... Men av spåren i gräset att döma så är bilden tagen idag (eller möjligtvis igår?) vilket ökar sannolikheten för 56... 8)
Spåren i gräset? Den är tagen en vardag för tre-fyra veckor sedan, svårt att veta för nu är det tidsstämplade orginalet för alltid raderat :P

mvh /M
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

mickeb skrev:
kildor skrev:... Men av spåren i gräset att döma så är bilden tagen idag (eller möjligtvis igår?) vilket ökar sannolikheten för 56... 8)
Spåren i gräset? Den är tagen en vardag för tre-fyra veckor sedan, svårt att veta för nu är det tidsstämplade orginalet för alltid raderat :P

mvh /M
Minsann :roll: . Jag blev lite nyfiken och gick ut för att kolla upp den exakta fotoplatsen, och då såg jag spår i gräset efter någon som tyckts ha gått omkring för att hitta en bra fotoplats... Jag tyckte det såg färskt ut så jag gissade på idag. Men här var jag uppenbarligen helt fel ute.
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

...och när jag tänker på det så borde jag kunna klura ut att det inte var en söndag. En person sitter ju och väntar på hållplatsen som bussen precis lämnat, och det verkar ju inte så troligt om det bara går en linje (76:an går ju inte på söndagar).
Veolia-kontan

Inlägg av Veolia-kontan »

någon stans i stockholm innerstad :P
Konta på Raviolia transport
Användarens profilbild
alexandre

Re: Var är bussen?

Inlägg av alexandre »

mickeb skrev:En bildgåta blir det av denna misslyckade bild innan jag kastar den; Var, vars, vilken linje, varför, hur... nej, det är en alldeles ordinär buss på en vanlig linje. Skulle det inte vara enkelt lägger jag ut den utan gömd linjeinformation sen.

Bild

mvh /M

edit: oförvanskad bild.
hmm...är det inta i hakberget?
http://www.bussmicke.com bra
jag reklamerar för bussmicke
Skriv svar