Tre tankar som slagit mig:
- I Alviks station borde man göra en nedgång från perrongerna på östra änden mot Alviks Torg. Det hade varit en genväg ner till Alviks Torg för både resenärer samt boende i Traneberg. Borde kunna byggas över/under Drottningholmsvägen med gångbro/tunnel sedan genom kontorshuset.

- Nockebybanan hade kunnat förlängas på två sätt; man hade efter Höglandstorget kunna göra en linje som går upp mot Brommaplan. Således kopplat samman Nockebybanan mellan två tunnelbanestationer. Längden hade varit ca 1400 meter.
Man hade också kunnat dra ut Nockebybanan till Ekerö. Efter Nockeby Torg hade den kunnat dras upp på bron och följa bron och Drottningholmsvägen till Täppström och Ekerö Centrum.
Man ska tydligen bygga om Nockebybron och vägen mellan Ekerö och Brommaplan nu; nog borde man kunna få plats för en spårvagn där?
Förutom resenärer från öarna så hade säkert en del turister använt den för att komma ut till Kungens boning.

- Nu när blåa linjen förlängs till Barkarby; hade man inte kunnat göra en förlängning av Gröna Linjen dit med?
Tänker mig en gren efter Vällingby Centrum som kan gå via Kälvesta och Skälby till Barkarby. Då hade Barkarby Station blivit en knutpunkt för fjärrtåg, pendeltåg samt gröna och blåa linjen.

Några spontana tankar, återkom gärna med vad ni tycker.
