Konsten att vara personlig

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Enda jag bjuder på är när jag kör igenom växeln på Götaälvbron och ska ner mot antingen Nordstaden eller lilla Bommen:

"Goafton(jobbar ju sent) gott folk och välkomna till fastlandet, nästa hållplats är Nordstan/Lilla bommen!"

Trevlig sommar!
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Jag vill berätta om ytterligare en t-baneförare som gör roliga utrop.
Jag står och väntar på tåget vid T-Centralen (blåa linjen). Tåget var c20.
När tåget kommit och passagerarna klivit ombord ropar föraren ut. "Välkomna ombord på Hjulstaexpressen". När tåget kommer till nästa station som är Rådhuset säger han ungefär så här. "Nästa Rådhuset, här brukar det inte komma så mycket folk men vi stannar i alla fall". Eftersom jag skulle kliva av där så vet jag inte om han fortsatte i den här stilen.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Tror ingen har nämnt den sjungande dansken som ropade ut spårvagnshållplatserna med en liten trudelutt. Läste en artikel om honom i GP. Sångerna var visst inte så populära högre upp inom Spårvägen. Slutligen ställdes han visst inför ett ultimatum. Sångfria utrop eller avsked. Och sedan dess hörde jag honom inte mer. Finns han kvar som förare? Man kan ju fråga sig var Spårvägens gräns dras? Även idag finns förare som ropar ganska oortodoxt.

/Michael
tomsa
Kontakt:

Inlägg av tomsa »

Mr. Burns skrev:Tror ingen har nämnt den sjungande dansken som ropade ut spårvagnshållplatserna med en liten trudelutt. Läste en artikel om honom i GP. Sångerna var visst inte så populära högre upp inom Spårvägen. Slutligen ställdes han visst inför ett ultimatum. Sångfria utrop eller avsked. Och sedan dess hörde jag honom inte mer. Finns han kvar som förare? Man kan ju fråga sig var Spårvägens gräns dras? Även idag finns förare som ropar ganska oortodoxt.

/Michael
Han avled efter en kort tids sjukdom för ca 5 år sedan...
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Roger S
Kontakt:

Inlägg av Roger S »

For noen år siden hadde vi en sporvognsfører som var pastor på si. Han pleide å synge ut holdeplassene som salmer... Ved knutepunkter og andre severdigheter forklarte han på norsk, engelsk og tysk hva som ventet ved neste holdeplass.

Det var morsomt, men samtidig flaut å reise med ham i uniform.
Skriv svar