Dagens händelse på TUB 2

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Dagens händelse på TUB 2

Inlägg av M224 »

Är det inte vagnfel så är det något annat på röda linjen. Idag var det både vagnfel och rökutveckling när jag åkte hem från jobbet. Är det någon som vet vad som orsakade rökutvecklingen? Det verkar ha inträffat vid Universitetet eftersom det både luktade elbrand och var rejält rökigt på Mörby C plattformsdelen.
daniel_s

Re: Dagens händelse på TUB 2

Inlägg av daniel_s »

M224 skrev:Är det inte vagnfel så är det något annat på röda linjen. Idag var det både vagnfel och rökutveckling när jag åkte hem från jobbet. Är det någon som vet vad som orsakade rökutvecklingen?
Gissar på vagnfelet!
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

daniel_s skrev:
M224 skrev:Är det inte vagnfel så är det något annat på röda linjen. Idag var det både vagnfel och rökutveckling när jag åkte hem från jobbet. Är det någon som vet vad som orsakade rökutvecklingen?
Gissar på vagnfelet!
Vagnfelet jag syftade på skedde 1,5 timme efter rökutvecklingen.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Aha! Ja då är väl en sådan kausalitet inte särskilt sannolik. Det var väl otur helt enkelt...
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Jo absolut.
Skriv svar