Sista gröna tunnelvagnarna!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Markus Eisler

Sista gröna tunnelvagnarna!

Inlägg av Markus Eisler »

Glöm inte bort att inom en mycket snar framtid rullar de sista gröna tunnelvagnarna i ordinarie trafik! Det handlar naturligtvis om de sista C13 som nu utrangeras och skrotas i snabb takt. De sista lär troligen försvinna kring årsskiftet. Så fram med kamerorna och fota de sista vagnarna med tunnelbanans ursprungsfärg!!
Daniel Nordling
Kontakt:

Inlägg av Daniel Nordling »

Bild

Du menar så här?

C13 1210 på bron mellan Gamla Stan och Slussen den 25 oktober 2002. I övrigt bestod tåget av ytterligare en C13 och sex C6:or.

Notera även den kvarvarande Connex-loggan på vagnsgaveln, även denna en försvinnande företeelse.

/Daniel
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: Sista gröna tunnelvagnarna!

Inlägg av Bussmicke »

Markus Eisler skrev:Glöm inte bort att inom en mycket snar framtid rullar de sista gröna tunnelvagnarna i ordinarie trafik! Det handlar naturligtvis om de sista C13 som nu utrangeras och skrotas i snabb takt. De sista lär troligen försvinna kring årsskiftet. Så fram med kamerorna och fota de sista vagnarna med tunnelbanans ursprungsfärg!!
Jodå, min vän. plåtar dem nästan dagligen så jag har mycket gott om C13 på grönbete...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar